Hpi bullet flux of Traxxas slash 4x4.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Dennis Engbers, 3 apr 2012.

1. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Ik ben Dennis en ben nieuw op dit forum.
    Ik hoop dat ik gebruik kan maken van alle kennis hier.
    Om maar meteen te beginnen met een vraag.
    Einde zomer van vorig jaar heb ik een HPI Bullet 3.0 MT gekocht en tot op heden veel plezier van gehad.
    Toch heb ik elke keer als ik samen met een vriend aan het rijden ben het gevoel dat een electrische offroad beter is,
    Hij rijdt een Traxxas slash 4x4 en ook al rijdt ik die Slash met een 2s lipo eruit kwa topsnelheid begin ik toch te twijfelen.
    Voornaamste reden zijn toch gemak,trekkracht en geluid.
    Juist dat geluid heeft mij doen besluiten een nitro te kopen,
    Maar ik kom er steeds vaker achter dat het niet overal gewaardeerd word.
    Even snel op straat een stukje rijden kan niet want dan staan de buren meteen op straat.
    Eerst warm rijden en dan weer de afterrun olie erin.
    Kortom ,makkelijker.
    Nu is de vraag, Hpi Bullet flux mt/st of Traxxas Slash 4x4.
    Slash omdat ik de auto van die vriend ken.
    Bullet omdat ik zelf de nitro versie heb.
    Ik ben niet zozeer op zoek naar een monstertruck ook al lijkt de Bullet daar kwa uiterlijk wel veel op.
    Zand,gravel,gras maar ook asfalt wil ik hem kunnen gebruiken.
    Ik heb veel gelezen en bekeken maar kan geen keuze maken.
    Ik hoop dat iemand mij dingen kan vertellen die mijn keuze makkelijker maken.
    Mijn volgende vraag is of ik mijn Hpi Bullet 3.0 MT beter kan inruilen of particulier kan verkopen. Of zou ik hem op het verkoop forum kunnen/mogen plaatsen?
    Alvast bedankt. Gr Dennis.

2. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    als je vriend ook een slash 4x4 heeft, dan kun je samen racen als jij er ook 1 hebt.

ik heb een slash 4x4 en ik vind het een goede wagen.

je kan hier je bullet te koop zetten, maar bijv. bij toemen kan je hem ook inruilen.

3. Dudderie

Dudderie Guest

Je mag gewoon een verkoop topic starten. Dat kent geen beperkingen hier. Wel even de voorwaarden lezen om gedoe te voorkomen.

Ik zou voor de slash gaan. Samen rijden met eenzelfde auto is nou eenmaal leuker en makkelijker. Rijd je wat kapot kun je vaak onderdelen van elkaar gebruiken en weer verder rijden etc. Samen sleutelend leer je ook van elkaar etc

Verder is de slash een goede auto met betere ervaringen. Ik zeg niet dat ie beter is, maar hij wordt beter gevonden. Ook hier op het forum is veel te vinden.

Succes met je keuze

4. igot

igot

Lid geworden:
    14 aug 2010
    Inderdaad, ga voor de Traxxas Slash! Lekker samen rijden geniet vaak toch de voorkeur, en dan met gelijkwaardige auto's! Koop hem echter bij een vertrouwde winkel, en niet bij de eerder genoemde zodat je garantie en service krijgt. Inruilen kan bij meerdere winkels in NL.

5. luuk rijd traxxas bandit

luuk rijd traxxas bandit

Lid geworden:
    6 jan 2012
    samen rijden met de zelfde auto kan ook heel erg leuk zijn maar ik denk wel dat een hpi bullet flux minder in onderhoud kost als een slash .
    ik heb namelijk een hpi trophy flux ( ook al lijkt die er totaal niet op wat jij bedoelt )
    maar die is ( vind ik ) duurzamer als de slash 4x4 ultimate van mijn vriend .
    ik rij er nu al 2 jaartjes mee en het enige wat er kapot is gegaan is een kogellaager .
    eigenlijk maakt het niet zo heel erg veel uit welke van de twee je kiest .
    licht er aan wat jou smaak kwa auto's is .

6. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Toemen is dus geen betrouwbare winkel? Of begrijp ik jou verkeerd? Zag daar wel een mooie Slash 4x4 ultimate staan.

7. Mystikal

Mystikal

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Of Toemen wel of geen betrouwbare winkel is, moet je zelf even uitzoeken. We mogen dat niet bespreken. Maar google eens op 'Toemen ervaringen' en kijk de eerste hit.

Iedereen heeft het over een Slash, maar er zijn nog meer modellen. Kijken eens naar een Hobao Hyper 10SC. In mijn ogen een standaard een stuk beter dan de standaard slash. O.a. te koop bij Coenraad Modelbouw in Tilburg.

8. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Dat zijn inderdaad geen fijne berichten!
    Wel vreemd dat je als winkel daar niets mee doet.
    Maar daar genoeg over.
    Zoals jij zei,daar is dit forum niet de plek voor.

9. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Hpi bullet flux of Traxxas slash 4x4.

Het beste zet je dize 2 modellen in de winkel naast elkaar.......

10. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Als ik kijk naar alleen uiterlijk vind ik de Bullet mooier.
    En oogt kwalitatief ook wat beter.
    Toch lees ik hier op dit forum dat de motor van de bullet door de meesten vervangen wordt.
    Is de motor van de slash beter dan die van de bullet?
    Of is die vergelijking niet te maken?

11. vxltraxxas

vxltraxxas

Lid geworden:
    12 mrt 2011
    ik denk dat alle 2 de sets gewoon goed onderhoud nodig hebben en daarna goed voldoen.

12. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Domme vraag misschien,maar wat bedoel jij met onderhoud?
    Upgraden met andere onderdelen of gewoon schoonmaken en defecte onderdelen vervangen?

13. janschip

janschip

Lid geworden:
    11 jan 2010
    Geen domme vraag, onderhoud is het schoonmaken van je auto.
    Denk dan vooral om stof/zand wat tussen de lagers zit en of je driveshafts nog vrij lopen. Er zijn nog veel meer dingen waar je op moet letten maar die kun je in dit topic lezen.

Met de al eerder genoemde outerwears houdt je een hoop zand buiten en dat scheelt echt een boel. Dat is/was toch een van de waardevolle investeringen.

Succes

14. jorgen

jorgen

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Ik heb zelf een Bullet en vind het een fijne wagen, maar moet wel zeggen dat er al het nodige geld in zit qua onderdelen. Daarnaast is het mijn ervaring dat HPI niet de snelste is met onderdelen als de winkel deze niet op voorraad heeft. De lagers slijten vrij snel en de voorste bearing carriers gaan snel kapot (ik heb ze vervangen door alu's van een MT2 nar de derde keer). Verder is de truck wel sterk en kan die vlink wat misbuik aan.

Let bij een eventuele aankoop wel op dat de laatste versie krijgt (met 60A ESC) deze heeft behalve betere ESC ook zwaardere dogbones.

15. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Dus problemen met een "te lichte" motor heb jij nog niet zo ondervonden?
    Men heeft dus bij Hpi wel de ESC vervangen!
    Rijdt jij met 2s of 3s lipo?

16. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Even tussendoor! Prettig dat er zo snel gereageerd word op dit forum.

17. jorgen

jorgen

Lid geworden:
    6 jul 2011
    Ik heb gereden met een 35A esc op 2S en geklokt op 37Km/h met GPS op een hobbelig grasveld. Dat was toen snel genoeg (eerste RC). Inmiddels heb een zwaardere set geplaatst.

Met de nieuwe ESC kan je 3S gaan rijden en een grotere pinion plaatsen waardoor die dus een stuk sneller zal zijn.

Daarnaast is het volgende verbeterd op de nieuwe versie
    - 2.4Ghz radio
    - Verchroomde dogbones (de oude zijn zwart)
    - Bumpstops op de veerpoten
    - O-ringen in de cups waardoor de de dogbones niet meer losspringen
    - Watervaste elektronica

Er is nog een tijdje een tussen versie geweest (heb ikzelf)
    Deze heeft al wel de zware dogbones en bumpstops maar mist de 2.4 Ghz radio en watervaste elektronica. Dus mocht je er een kopen let dan op dat je wel de laatste versie krijgt en niet een die al lang op de voorraad plank staat.

18. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Ook ik rijd de Hpi Bullet mt flux, en vind het een topauto!
    De trekkracht is enorm en ik vind hem heerlijk op het hoge terrein en qua jumps. Bij mij nog nooit een motor of regelaar moeten vervangen, alleen een keer de stuurstang, shocktower en meer niet. ;)

Rijd ftw op 2S en 3S ;)

19. Dennis Engbers

Dennis Engbers

Lid geworden:
    3 apr 2012
    Ik heb de Hpi Bullet 3.0 mt sinds gisteren te koop gezet op dit forum en ook gelijk op marktplaats. A.s zaterdag ga ik samen met die vriend van mij naar Quartel in Pijnacker om eens even te gaan kijken wat er nou allemaal te koop is. Schijnt een mooie winkel te zijn?

20. ElectrischeRutger

ElectrischeRutger

Lid geworden:
    31 okt 2011
    Zal best ja.. :)

Als je 15min verder rijdt kan je in Dordrecht ook naar www.pkracing.nl , vind ik zelf de mooiste die ik ooit gezien heb..

Deel Deze Pagina