HPI E-Firestorm 10T Flux vs HPI E-Firestorm 10T

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Cruizerke_, 18 jan 2011.

1. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Hej,

Even voorstellen
    Ik ben Jeroen en woon de kanten van Buggenhout (Oost-Vlaanderen)
    Ben onlangs verzeild geraakt in de RC wereld en ben van plan een HPI te kopen.
    Na veel opzoekwerk ben ik op de HPI E-Firestorm 10T uitgekomen.
    Heb dan ook ondervonden dat je een HPI E-Firestorm 10T Flux en een HPI E-Firestorm 10T hebt.
    Maar wat is het verschil tussen beide?
    De snelheid, kwaliteit,...? En welke raden jullie mij aan?

Vriendelijk groeten
    Jeroen

2. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Zonder het op te zoeken uit mijn hoofd:

10T = Brushed
    10T Flux = Brushless = sneller = minder onderhoud = duurder

3. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Ok bedankt voor de informatie, weet een winkel waar ze de 10T flux verkopen aan €325, is dit de juiste prijs?
    Want heb geen idee wat zoiets kost..

Jeroen

4. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Nu zit ik nog met een dilemma..
    De HPI Firestorm Flux of de Traxxas Rustler VXL?
    Ik heb gehoord dat de HPI Firestorm Flux nogal snel warm word, of is dit niet zo?
    Verdere voor en nadelen ken ik niet, heb ook al het vergelijkingstopic hierover gelezen maar ben er nog niet uit :confused:
    Misschien iemand nog betere uitleg?

Jeroen

5. bram

bram

Lid geworden:
    11 aug 2008
    Snel warm worden kan verholpen worden door hem goed af te stellen. Of een ventilatortje kopen. Het enige echte verschil is dat de flux brushless is en een andere kap heeft.

De Rustler en Firestorm zijn allebei van goede kwaliteit, denk niet dat het veel uitmaakt welke je koopt

mvg Bram

6. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Hee , ik ben naar precies dezelfde auto('s) aan het kijken.
    ik ga zelf de flux nemen omdat die gewoon sneller is en de motor is brushless=geen onderhoud. de Rustler VXL is waterdicht maar ik ken iemand die heeft z'n VXL set al 2 keer terug moeten sturen omdat de regelaar kapot ging.
    MvG ,
    Hackroader

7. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Is de firestorm dan standaard niet goed afgesteld?
    En bij de firestorm zit de batterij nog niet bij dacht ik?
    Wat is hier de prijs van?

Jeroen

8. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    hee ,
    ik denk dat hij met aftelling de tandwiel verhouding bedoelt.
    accu's zitten er inderdaad nog niet bij , ik denk dat je voor een snellader wel 40 minimaal kan rekenen en een accu ongeveer ook zo iets.

9. bram

bram

Lid geworden:
    11 aug 2008
    Het brushless setje van de flux is hetzelfde als de sidewinder van castle creations. Dus wel goede kwaliteit neem ik aan.

Voor een lader en accu kan je het beste bij Hobbyking kijken (of een andere Hong Kong verkoop site). Deze accu bijvoorbeeld is aan te raden bij offroad (gebruik ik zelf ook):HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack (DE Warehouse)

Als lader deze bijv. : http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11668
    Je hebt dan volgens mij wel nog een voeding nodig, die ze daar vast en zeker ook wel verkopen

mvg

10. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Ok bedankt voor de uitleg en hulp.
    Na wat denken denk ik dat het misschien beter is om de Traxxas Rustler VXL te kopen, als ze toch van kwaliteit, snelheid,... hetzelfde zijn..
    Dan komt de HPI E-Firestorm FLUX mij duurder uit.
    Ook als ik ze dan eventueel sneller wil maken, moet ik voor de Rustler enkel een andere batterij kopen en voor de Firestorm een andere batterij en andere motor..
    Is dit een juiste beslissing?

Jeroen

11. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Ik ga waarschijnlijk morgen mijn HPI e-firestorm FLUX kopen ,
    de motor is inderdaad een Mamba Max Pro van sidewinder , zeer degelijk dus.
    als lader raad ik graag Deze aan , ik heb hem zelf ook en ben er meer dan tevreden over.
    ik heb zelf ook (volgens mij) turnigy accu's met een andere sticker erop maar dan met 30c ipv 40c verder alles hetzelfde.

MvG ,

Hackroader

EDIT : ik zie dat je net een bericht hebt gepost ,
    als ik jou was zou ik de HPI e-firestorm flux nemen , de VXL set is echt een beetje een risico als je het mij vraagt.
    de BL set in de HPI is meer dan degelijk , is ook zeer snel , met 2s lipo's zeker 70 km/u en dat is meeeeer dan genoeg voor een leuke bash snelheid, mijn slash gaat nu ongeveer 55-60 dat is al lastig te controlleren.

Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  12. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Dus ik moet me geen zorgen maken dat de motor of weet ik veel wat te warm word na lange tijd rijden?

EDIT:
    Ik neem aan dat het mogelijk is om de body van een gewone E-firestorm 10T op een E-firestorm Flux te zetten?
    Ik vind deze namelijk net iets mooier :D

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2011
  13. bram

bram

Lid geworden:
    11 aug 2008
    Ja, alle onderdelen van de flux passen op de 10t, dus ook de kap.
    Ik heb een 10t met een ez-run erin. Ook best snel, had natuurlijk ook wel een flux gewild, maar die kon ik 2 jaar geleden niet betalen.

mvg

14. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    de FLUX motor moet je gewoon met 2s lipo's rijden , dan word deze ook niet te heet.
    als je em met 3s lipo's rijd word hij wel heel heet en dan zul je een heatsink met fan erop moeten doen en lichter vertanden dan word hij niet (minder) heet op 3s maar 2s is hard genoeg. (als je het mij vraagt.)

Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  15. Cruizerke_

Cruizerke_ Guest

Ok dan denk ik dat de beslissing genomen is en ga ik voor de FLUX!
    Ik heb een bericht naar een winkel hier in de buurt gestuurt voor een batterij en en een snellader die ideaal zou zijn voor de flux en zij zeiden dat deze batterij goed zou zijn, klopt dit?
    Albatros modelbouw - Rocket pack Car 3500Ma 25C 7.4V

En deze lader:
    Albatros modelbouw - PRO-6+ Dual Power Charger

EDIT:
    Is het waar dat lipo's durven in brand gaan tijdens het opladen ofzo? :shock:
    Kan het dan ook gebeuren bij de batterij die ze mij in de winkel voorstelde?
    Of is dit enkel bij een bepaald type?

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2011
  16. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Je moet ze gewoon goed laden dan gebeurd er niets.

17. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Als ik jou was zou ik lipo's bij het DE warehouse van www.hobbyking.com kopen en dan die lader die ik eerder al aangaf , dan ben je voor onder de honderd euro klaar en heb je alleen nog een voeding nodig voor de lader en dan heb je voor 20 + 2x30 = 80 dollar klaar en heb je 2 lipo's en een lekker ladertje , over dat branden , je moet er ALTIJD bij blijven met lipo's , er is hier op het forum een topicje over lipo's laden maar ik kan deze niet zo gauw vinden. Trouwens heel leuk dat je ook voor de FLUX gaat ! ik ga hem vandaag bestellen bij www.rcracingtwente.nl , hij is daar in de aanbieding voor 319,00 !

EDIT : ik zal even de links doorgeven :)

De lader : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10452

De accu('s) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12932

BTW , de lader die jij aangaf is ook gewoon goed maar wel weer een prijsklasse hoger.

Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  18. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Albatros? Vanwaar in België ben je dan? :) HPI Of de traxxas... Zou ik toch voor de traxxas gaan :$ Phil van hier opt forum heeft zo een firestorm gehad, dan vond ik de Rustler er toch beter uitzien... Maar dat is smaak natuurlijk...

Kijk na de voorraad van de shop ivm de merkkeuze...

19. bram

bram

Lid geworden:
    11 aug 2008
    De firestorm vind ik er beter uit zien. Maar dat is eigen keus.
    Ik zou geen lader of accu in NL of BE kopen. Maar in Hong Kong ofzo

mvg

20. Hackroader

Hackroader

Lid geworden:
    12 sep 2009
    ik vind de firestorm er veel minder speelgoed-achtig uitzien dan de rustler , ik vind dat persoonlijk ook mooier (de hpi body) , ik heb op mijn slash een replica body en die vind ik ook stukken mooier dan de standaard body.
    ik heb niks meer aan toe te voegen over de accu en lader :p.

Ik ga waarscijnlijk zaterdag naar PK-racing en dan ga ik m'n HPI e-firestorm FLUX kopen :)

Deel Deze Pagina