Hulp gevraagd: Set-up Sanwa M11 (2.4GHz module)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ackie010, 3 mei 2012.

1. Ackie010

Ackie010 Guest

Ik heb een Sanwa M11 met 2,4GHz module van iemand overgenomen en probeer deze in te regelen voor de Losi 8ight-T 2.0 die ik net heb. Ik dacht dat de zenderinstellingen 'clear' waren en zette hem net aan, daarna de ontvanger en gelijk schoten mijn servo's naar het einde en begonnen ze een beetje te piepen... Ontvanger weer uitgezet.

Vraag 1: kan het dat ik mijn servo's al om zeep heb geholpen nu? (zijn servo's met hoge trekkracht 12kg gas/rem en 25kg stuur, Hitec) Ik heb geen ervaring met dergelijke zenders en dacht dat dat wel even zou lukken; blijkt een stuk ingewikkelder dan ik dacht.

Ik heb een volledig leeg model geselecteerd op de zender nu en als ik nu de ontvanger weer aanzet reageren de servo's niet op signalen van de zender, blijven gewoon staan en maken geen geluid. De blauwe led op de ontvanger (Sanwa 441DS) knippert een tijdje en blijft daarna zwak branden...

Vraag 2: Kan iemand mij tips geven voor het inregelen van deze zender? Van de manual word ik eerlijk gezegd niet veel wijzer. Echt alle hulp is welkom, ik kan uiteraard meer info geven waar nodig!

Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2012
  2. Paultje040

Paultje040

Lid geworden:
    24 nov 2011
    Zit er geen reset functie op de zender? Dan weet je zeker dat de instellingen weer op 0 staan.

Ik begrijp uit je verhaal dat je een nieuwe zender en ontvanger gebruikt.
    Kan het zijn dat je op de oude set een ander 0 punt van de servo's had ingesteld.

Met andere woorden, de beide sets hebben een ander 0 punt van de servo's wat nu een verschil geeft.

3. Ackie010

Ackie010 Guest

Hey Paul, dank voor reactie, maar uit zin 1 van mijn verhaal blijkt toch dat het niet nieuw is, aangezien ik het van iemand heb overgenomen... Dat geldt voor zowel de Losi 8ight-T als de Sanwa M11 (van verschillende verkopers).