Mensen, Na een grote update van mijn laadassortiment zoek ik een mooie elegante en praktische oplossing voor de inbouw van dit alles. Vroeger had ik een gewone metalen gereedschapskoffer maar probleem was dat het binnen de korste keren een rommelboel was met kabels en accus. Volgende zaken moeten erin kunnen : Tunder Power duo Sommer Miniron geschakelde voeding 12 V (gekoeld) PC voeding (gekoeld) Balancers voor de miniron (Thunder Power V-checker&balancer) Diverse laadkabels Diverse Lipo's (van 2 tot 6 S). Alle ideeën zijn welkom Dank Stevo
Ik heb het in zo'n fraai futabakoffertje gebouwd. Bert heeft er verschillende: Aerobertics.be - Search results
laadkoffer-zelfbouwprojekt (heeel mooi) nieuwe-lipo-laad-koffer headrc-laadkoffer lipo-laad-koffer-gemaakt lipo-opslag-oplaad-koffer
Bij een winkel voor schilders benodigdheden kocht ik houten dozen waar mijn lader mooi in kan (aparte doos per lader). In een ander 4 grote lipo's die ik als "loodaccu"gebruik als voeding voor de lader. De losse dozen gaan in een boodschappentas. Makkelijk stapelbaar en omdat het hout is makkelijk aan te passen, om bijvoorbeeld ventialtors in te bouwen. Je zou het kunnen gebuiken als indeling of laadjes in een grotere koffer, of je schroeft de losse dozen op een grote plank en dan heb je als hetr ware een koffer met meerdere dekseltjes. Ouderwets timmeren dus, maar met de moeilijke delen gekocht. Kijk ook eens naar de veelvoud van plastic gereedschap boxen bij de bouwmarkt. Gooi het interieur (schroevendraaier "bestekbak") eruit en vervang door een plank waar je de lader en balancers op monteert. Die moet je dan eventueel onderstboven in de box bewaren (of aan de binnenkant van deksel schroeven) Stevige plastic zakjes zijn ook handig om de kabels te bewaren zonder veel ruimte.
ik heb van de praxis een plastic gereedschap koffer met in de deksel 2 kleppen ,met daaronder elk 3 vakken , daar liggen mijn lijpo's het inleg vak is voor vleugelpennen ,petje en zonnebril. nu heb ik een boterham trommeltje ,waar mijn lader in past .in het onderste gedeelte ,samen met een bakje met los gereedschap en een bakje waar stiekjes in zitten ,boutjes ,kwiklinks,gassoldeerpen ,tin,en tape . hier bij ligt ook mijn zender .en standaard een beetje seconden lijm .voor nood plakwerk(welke dus recht op staat in de kist mbv zelfplakkend klitterband) ik heb 2 platines 1 voor 2 tot 6 cellen jst stekkers en 1 voor 2 tot 6 cellen kokamstekker. 1 laadkabel met mpx aansluiting (al mijn lijpo's hebben dezelfde stroom stekker) mijn lader gaat met krokodillen klemmen op een 85ah auto accu , die ik in de auto achter de bestuurders stoel heb staan . deze accu staat altijd onder lading dmv krokodillenbekjes en een sigaretten aansteker plug . als ik ga vliegen in ede pak ik ook de accu er uit,zodat mij auto accu altijd vol blijft ( je zult maar een dagje lekker gevlogen hebben en je hebt je auto accu leeg getrokken met laden ) in elten staat al standaard een 12v voorziening en 220 volt . als je alles goed aanpakt en universeel werkt heb je ook niet veel kabels nodig en dus ook niet veel troep.en uiteindelijk kost het ook minder.hoe minder je hoeft te versjouwen ,hoe beter het is ,als ik meer als 2xmoet lopen om een vliegtuig ,koffer en accu moet pakken ,dan klopt het niet in mijn ogen of je hebt meer als 2 toestellen bij (dat zal morgen wel het geval zijn )
Ik heb een t-rex 500 koffer omgebouwd. Licht multiplex erin en randen afgewerkt met aluminium strips. Handvaten enz de schroefjes en boutjes verlengt zodat deze door het hout gaan ivm stevigheid. Ik heb dit legaal afgekeken van Hobbymaniac : http://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=231978&d=1307210133 http://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=231979&d=1307210133 http://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=231980&d=1307210133 Genoeg plek voor zender, lipos, zonnebril, pet, gereedschap enz enz. Als we wildvliegen ook perfect. Kan op de achterbank of kofferbak staan en spanning van een aggregraat.
Hey Manta, als het goed is is het goed hé en al helemaal als het van Ron komt Ben bezig met mijn laadstation, al vakkundig een PS2 gesloopt omdat ik een fan en het schakelaargedeelte nodig had Stevo
Manta, Ik wou een lader met een compartimentje voor mijn accus, kabels en balancers. Vrouwlief had vakkundig restjes MDF bij de spullen voor het containerpark gezet en ik heb die vakkundig terug naar het bouwhok gesleept. Zodoende een kist gemaakt met MDF en de PS2 fan en schakelaar erin gemonteerd. De laders worden gezet op een MDF plint van 15 cm. Vananvond maar eens een foto nemen. Ik had het te druk met laden Stevo
Dit is nog mijn bedoeling om te maken, koffer komt van marktplaats voor een tientje... Wat komt erin: - cellpro powerlab 8 - meanwell 24V 1000W 40A voeding - 12V accu voor de brandstofpomp - align starter - stofzuigersnoer oprolmechanisme - bakje met lipotester en dergelijke - beetje gereedschap -(misschien de lipo's) De koffer Wat er in de koffer komt. ongeveer de indeling. Het bakje met snoertjes/lipotester komt in de deksel van de koffer. Op het hout waar het tankje zit komt aluminium in verband met de brandstof in het tankje. Aan de zijkant van de koffer zal de stekker van de snoer uitkomen van het oprolmechanisme, aan beide zijkanten van de koffer komen luchtroosters en een ventilator. Het is de bedoeling om achterin/onderin de koffer waar de voeding ligt een soort kamer te maken waar de lucht door kan stromen voor de koeling van de lader en de voeding. Al met al gaat de koffer wel wat wegen maar hoef er geen marathon mee te lopen dus dat maakt me niet zoveel uit. Heb dan wel alles in 1 koffer zitten.....
En de foto's Een leuk opbergvakje voor kabeltjes en lipo's Voor de PS2 kenners is mooi het ventilatorgedeelte te zien met schakelaar en stekker En een Kinetic 800 om de grote van de kist te kunnen tonen : Geslaagd project, Er wordt niets heet ook als ik wat meer Ampéres verstook. Ik ben happy Stevo
Krijgt een oude PlayStation 2 toch nog een tweede leven, tenminste de onderdelen ervan Ziet er netjes en praktisch uit
Dank Robby, Allemaal leftovers die vrouwlief naar het containerpark ging doen incluis de PS2 Laders staan vast met dubbelzijdig kleefband, weg en weer schudden geen probleem ze blijven kleven. Ventilatiegaten zijn vrij voor de goeie orde Stevo