hoi, een tijdje geleden kreeg ik een verzoekje van ( op het forum) R.S.R. om een stockcar body te spuiten, op zich niets speciaal dacht k, enkel dat het blijkt dat dit een proefproject is , daar normaliter de body's voor deze wagens in ABS vervaardigd worden en nu 1 enkel exemplaar ,als proef , in lexaan. zoals gekend in de stockcar wereld zijn deze body's werkelijk " over the top", met andere woorden , net iets te veel van het goede kwa ontwerp en kleurkeuzen. in dit topic zal ik elke stap van het spuiten van de body uit de hand doen met nodige uitleg,dit met verschillende updates, trouwens voor de mensen die het nog niet wisten , het bouwverslag van het chassis en toebehoren kan gevolgd worden " bouwverslagen auto's". update #1 de body in klare vorm, met een grove schets van de sponsernamen de body ontvet aan de binnenzijde, de namen en een begin van het ontwerp op de body getekend. daarna de namen met papiertape overkleefd ( binnenzijde) en met een exactomesje uitgesneden. nu komt het erop aan de body een " over the top" uitstraling te geven , welke kleuren ik ga gebruiken ben ik nog niet echt uit, maar dat komt wel ( hoop k) als ik de pistool in mn handen neem. update 2 de "sterretjes" gespoten, voor een bling effect. de body voorzien van klare lak met toegevoegde glinsters, metallic. een paarse breeklijn , schaduw gespote, de onderzijde met pearl rood gespoten , dunne laagjes maar niet dekkend en daarna afgedekt met oranje, verkrijg je een rood met ornje gloed, hier ook het metallic effect zichtbaar. de rest in geel gespoten, tijdens het drogen van de verf met een verfborstel strepen in de nog natte verf getrokken zodoende er een ietwat versleten uitzicht bekomen word. een tussentijds totaalplaatje. een permanent plaatje(s) peter
Hoi Peter, Wat een pracht ontwerp ik ben ook erg benieuwd naar de kleuren die erop komen. Leuk om het te gaan volgen hoe de body voor mijn auto vorm begint aan te nemen. Kan niet wachten op de volgende update! Gr. Rob
Hoi Peter, Hoe krijg je het voor elkaar, GAAF. Wat betrefd die verweerde leok met verfborstel. Is het dan zo dat de haren van de borstel de verf dunner maken op stukjes zodat straks de kleur erachter daar doorheen schijnt. Of is het zoals het in mijn ogen lijkt net of je de zwarte contour lijnen uitstijkt??? Ben wel benieuwd hoe dat werkt, niet dat ik ga spuiten hoor. Dat laat ik aan de pro over! Gr. Rob
ja inderdaad, op bepaalde plaatsen komt het oranje door het geel doordat de verfborstel hier en daar de gele verf min of meer wegneemt. normaliter zal dit de weekend de body klaar zijn , de volgende is reeds ongeduldig aan het wachten. mvg peter
Ik kan niet wachten tot update 3 dan een feit is! En de volgende die in de rij staat ook een stockcar body? Groetjes en een fijn weekend Rob
nee, geen stockcar , maar een elcon, zijn populair , heb er hier nu reeds 6 liggen die gedaan moeten worden, pffff. peter
Peter, Missie geslaagd!!!!!!!! Heel erg mooi geworden net een echte stockcar,hahaha. Kan niet wachten om een foto te maken met de body op de auto. Deze is echt te mooi om mee te rijden! Gr. Rob
Totaal plaatje auto bijna klaar Nog een vraagje Peter de zwarte lijn om de letters heen zijn die ook gespoten of met een soort lak stiftje?? Wat vind jezelf van het totaal zo meet de auto bijna af? Gr. Rob
de zwarte lijntjes zijn met een lakstiftje gedaan , als ik die gespoten had , dan kon ik die verweerde look niet behalen , die lakstift lost een klein beetje op door de verf zodoende als je het eerste laagje verf spuit en dan met een borstel strepen trekt in je verf komt die lakstift mee. moet zeggen het begint op een wagen te lijken he ps , kan je die foto's eens doorsturen naar mn mail adres aub. peter
Het is mooi gedaan het lijkt bijna erop maar tegenwoordig zijn de stockcars al weer vernieuwt. de kappen zijn niet meer doorzichtig zoals op het begin maar veel steviger. Mvg, Bart