Lipo aansluiten op ontvanger

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door loicvdw, 11 jul 2013.

1. loicvdw

loicvdw

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Wat is volgens jullie de beste manier om een lipo aan te sluiten op een ontvanger (12v). Bij m'n ontvanger zit een ronde 12v power connector:

Lipo heeft gewoon een JST connector.
    Heb google al afgelopen, maar kon niets vinden.

Alvast bedankt.

2. benovitch

benovitch

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Een verloop kabel maken zou het simpelste zijn. Ik veronderstel dat het een video rx is?

Ben

3. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Afknippen en een Lipo connector aan solderen.

4. loicvdw

loicvdw

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Inderdaad een video rx, verloop kabel is volgens mij ook de beste oplossing. Aan de ene kant dan het koppelstukje voor in m'n video rx (zie startpost) en aan de andere kant een female jst plug.

Nu mijn volgende vraag, waar moet ik het rode draadje aan solderen en waar het zwarte draadje aan?

5. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Center is eigenlijk zo goed als altijd de PLUS (ROOD) en buitenkant MIN (ZWART)

Graupner heeft het andersom maar dat was het dan ook voor zover ik weet.

Let op! Als je de connector van je lipo knipt wel per draadje knippen en niet 2 te gelijk.

Met solderen van de nieuwe connector zo snel mogelijk afplakken of isoleren met krimpkous.
    Sluiting tijdens solderen is snel gemaakt met die kleine connectoren.

6. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Bovenstaand advies is heel goed, maar volgens mij gaat loicvdw een verloopkabel maken van JST naar de ronde power connector. Dus tijdens het solderen laat je de lipo bij voorkeur niet aangesloten natuurlijk! Ik zou ook niet snel de lipo connector eraf knippen en de connector rechstreeks aan de vrijgekomen draden solderen. Ten eerste heb je dan een heel kort kabeltje en ten tweede is kortsluiting bij normaal gebruik ook snel gemaakt. Ik maakte toevallig vorige week kortsluiting doordat m'n vrx behuizing van metaal is. De kortsluitstroom liep vervolgens via de al aangesloten RCA connectors/kabels. Een zekering voorkwam gelukkig een kleine ramp.

O ja, dus nog de volgende tip: een zekering ertussen kan ook geen kwaad, zeker als je behuizing van metaal is :)

Martin

7. loicvdw

loicvdw

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Bedankt voor de tips en de plus en min aanduiding. Zoals Martin al aangaf, ga ik inderdaad een verloopkabeltje maken met een female JST naar de power connector. Kabeltje van de lipo blijft dus onaangetast.

Deel Deze Pagina