Graag zou ik wat meer info willen over een lipo accu voor de zender, ikzelf heb een FF9 zender. Heeft hier al iemand ervaring mee,positief of negatief voor en nadelen. Alle info is welkom. Gr Albert
Geen ervaring nog maar ik heb er zelf net 2 besteld. Ik was eerst nog even bang dat het HF moduul misschien wat problemen zou hebben met de hoge spanning maar als ik zie dat normaal een goed opgeladen accu rond de 11V zit dan zal die 12V van de lipo ook wel niet zo'n probleem zijn. Deze accu's zijn ook bedoeld voor een FF9 (niet dat dat iets zegt natuurlijk) en ik hoor er nog gene slechte verhalen over dus dat zou wel goed moeten zijn. Er zit een balancer ingebouwd dus gewoon laden via de normale laad bus maar dan op 3s lipo stand Even de banen door solderen zodat ik 1C (2.5A) kan laden. Reden waarom ik het heb gedaan: - Huidige accu wordt flink minder, nog 1000mAh effectief te gebruiken - Zelf ontlading stukken minder, oudere NiMh cellen zakken toch - Hoge capaciteit : 2500 mAh, maar dat heb je met NiMh ook al dus niet echt een super argument - Gewicht, zou iets van 50-100g schelen merken we straks wel - Prijs : 22 euro oid Daar heb je normaal nog niet eens een goed NiMh pack voor
Hallo Tadango en Ron Thanks voor de info. Ben wel benieuwd of mijn zender FF9 (T9CP) tegen 12,6 volt kan. Als iemand wat weet ,graag een tipje. gr Albert