Sinds paar dagen geleden heb ik de mini inferno van kyosho Hij rijd super (wel traag) maar dat komt in orde met een andere motor in de toekomst, Maar het probleem is dat die slipper spurgear enorm slipt bij het optrekken, In de boek staat dat je die moer tussen 4-5mm mag uit of in draaien, nu staat die op 4 mm en slipt nog enorm, Heb al gedacht om nog wat de moer aan te draaien?, Maar als ik achteruit optrek dan slipt ie niet en trekt super snel op en rijd precies vlugger ook? We hebben hier 4 infernos en alle 4 hebben we het zelfde probleem? Wie weet raad? Greetz wes
Hoi, Slipkoppeling gewoon heel goed vast draaien. Echt totdat de veer geen beweging meer geeft. Achteruit harder als vooruit.. bekend probleempje.. Asje met tandwielen heeft iets speling, vooruit knelt ie dan als je gas geeft, achteruit gaat het asje net de andere kant uit. Motor iets losser op de tandwielen zetten, papiertje ertussen gaat perfect. Zult ook merken dat je auto veel soepeler loopt, snap niet goed waarom ze hem in fabriek zo strak zetten. Sneller, standaard motor is best leuk... maar je hebt 8 echte cellen (1200 of 1400 mAh) nodig om hem een beetje vooruit te laten gaan... Penlights zijn er maar 6. Die mag je gebruiken met standaard regelaar en standaard motor... je weet niet wat je ziet ! www.the-border.com en vele andere hebben kant en klare packs. 1 ding heeft deze auto echt nodig.... kogellagers !!!! Die plastic busjes zijn binnen de kortse keren versleten !
Hoi Heb paar dagen geleden die slip koppeling inderaad volledig vast gedraaid en rijd nu super zonder slippen, En ik zit nu met 8cellen 9.6V 8 AA accu's standaard motortje (speed motor is besteld) Het gaat super hard (ik rijd vlugger dan iemand met 6 cellen en een X speed motortje) En die kogerlagers heb ik inderdaad al besteld want het loopt niet soepel maar voor de rest is het een super auto 8) Greetz wes
Met echte cellen gaat ie nog een stukkie harder, AA penlights zijn niet echt geschikt om grotere stromen te leveren. Mijn zoontje rijdt al met de speedX, gaat wel iets sneller als de standaard motor, maar trekkracht is iets minder... Motor wordt wel bloedheet. Denk dat wij weer terug gaan naar standaard motor, geeft waarschijnlijk ook een wat langere rijtijd. Tis een leuke auto idd, we hebben erg erg veel plezier aan Volgende stap is oliegevulde schokbrekers, dat maakt dat je lekker kunt springen zonder brokken, beter controleerbaar vol gas kunt rijden en sturen. 3-racing imitatie is niet zo duur, dacht 27 eurootjes rondom. Zijn van blauw alu, erg fraai ook om te zien.
Ze leveren wss wel minder stroom maar het zijn wel 2300Mah buiten die packs die ze verkopen bij the border zijn maar 1200Mah of zo denk ik! Ik kan gemakkelijk met deze snelheden 30min rijden wat veel is, Met die X speed motor zal dat wss minder zijn, Later mss lipo proberen he dan 8) GReetz
Klopt, zijn idd 1200 packs. Rijtijd is zo'n 10 min met flink gassen. Voor mij idd een reden om standaard motor te gaan proberen. Hij gaat ook wel erg hard met 8 cellen en speedX.. mijn zoontje rijdt er mee de straat door en kan goed rijden, maar dit is erg snel. Hij is pas 5... maar heeft al veel oefening gehad met TA05 op circuit Ben ookal druk bezig om die sneller te maken... Rijdt met Tuned GT (25T, 8 degrees) motor vol gas rond zonder te remmen... da's geen uitdaging meer :lol: Mini Inferno is voor erbij.. Kids willen vaker rijden dat dat ik naar het circuit kan. Heb nog geen ervaring met lipo al kan mijn lader dat wel aan denk ik (Robbe Profie). Kun je daar ook gewoon 9.6v mee maken en wat voor capaciteiten kun je daar mee halen in het formaat dat in het autooke past ?
Ik ben ook van plan om de Mini Inferno te kopen voor mijn broertje zijn verjaardag. De oliegevulde schokbrekers, kogellagers en het X-speed motortje ga ik er al direct bijkopen maar zijn er nog bepaalde onderdelen/hop-ups die ik zeker niet mag vergeten?
1 ding en die zou ik zelfs eerder dan de X-speed doen, 8 cellen !!!! Die heeft deze auto gewoon nodig om een beetje van de plaats te komen, zonder kan zelfs mijn neefje van 3 er probleemloos mee rijden. Hij heeft er ookal eentje... voor hem is 6 cellen prima om te leren rijden. Maar je krijgt een beetje het speelgoed idee......... Totdat mijn zoontje met de 8 cellen en de X-speed ernaast staat en echt gas geeft, gaat als de brandweer !
hallo, ik hoor hier meerdere mensen over 8 cellen spreken, hebben jullie het dan over zo'n pack van bijv. the-border 1200mah ?? of gewoon 2 extra AA penlites bij de andere 6 gestopt? heb ik nog een vraagje is het mogelijk om die x-speed motor gewoon op de standaart regelaar aan te sluiten of moet je dan een losse regelaar kopen? alvast bedankt,
ik vind de mini inferno ook zo grappig. Gewoon voor erbij! Maar wat ben je nu precies kwijt voor zo'n ding. Voordat je er leuk mee kunt rijden. En is het duur in onderhoud? Auto 100 euro Accupacks (zo niet weten hoe duur die rommel is) En nog een vraag. Ik heb zelf een 40 mhz zender. Is het ook mogelijk dat je die op je inferno aansluit. Dat word zeker een andere ontvanger. En wat gaat dat kosten. En wat is nu ongeveer de standaard snelheid. Ik dacht echt niet 60kmh zoals kyosho beweert.
Over die 40mhz ontvanger zie 2 berichten naar boven. En hoe hard hij ongeveer gaat (geen 60kmh dacht ik zo). Of de ultramat 14 een goede oplader voor dat soort accupacks is. En wat nu leuker is de buggy of truggy versie.
De mini inferno komt met een ontvanger/ESC in 1 kastje en speciale 4 draads servo. Dus nee, ff makkelijk naar 40Mhz gaat niet. Snelheid.. mijn zoontje rijdt met een Speed-X en 6 cellen, moet schatten maar een 35 a 40km haalt ie wel zo, als het nog harder moet wordt het toch echt brusless denk ik. Ultramat 14 "Suitable for 1 ... 14 NiCd / NiMH cells or 1 ... 5 LiPo or LiIo cells" dus ik weet niet wat je wilt doen, maar antwoord is zo goed als altijd ja, die lader kan alles aan wat je maar wilt verzinnen zowat in de mini inferno. Meest gebruikelijke is 8 cellen denk ik voor de mini inferno NiMh en dat gaat prima dus. Ik heb trouwens mijn mini inferno defect (blokkerende servo heeft aansturing servo in regelaar laten roken) dus als je iemand weet of zelf straks een servo met ESC te koop hebt hou ik me aanbevolen !
Ik zal opletten voor een stuurservo! Maar is er een oplossing om hem van 27 naar 40 te krijgen. Weet je misschien een type ontvanger en de prijs?
Nee ik zoek een controller (ESC en ontvanger in 1) en servo, de gehele set. Ben ook aan het kijken naar losse ESC, ontvanger heb ik nog (we rijden ook on-road met TA05 en brandstof FW-05RR) en servo. Maar zo'n setje, of het nu origineel is of een losse set, tis bijna net zo duur als een nieuwe inferno (109 euro bij Kyosho zelf !!) Losse controller is 65 euro, en dan moet je ook die 4 draads servo kopen 18 euro. Losse ontvanger 40Mhz heb jij dus ook niks aan, of je moet er servo en ESC bijkopen. Maar misschien een idee om mijn set te kopen ? Ik heb een mini inferno, Speed-X motor, originele motor (nog nieuw), de witte versie, kogellagers, de alu schokdempers, hoop reserve spul (incl nieuwe set banden), 8 cel accupack, laadsnoeren, carbon bruggen. Originele accupack heb ik er ook nog bij. Alles met boekjes en zelfs de doos heb ik nog. Ik wil al een tijdje naar 1:10 off road toe nml, dan kan ik alle spul dat ik heb gebruiken. (servo's, ontvangers, accupacks etc)
zender, kogellagers Hallo mensen Ik heb een 2e hands (bijna nieuwe) Mini inferno plus gekocht voor mij en m'n zoontje. Ik heb 'm al van 2 extra accucellen voorzien door er 2 AA cellenbakjes bij de monteren. Hij krijgt nu 10.4 Volt van 8 GP 2700 cellen. en gaat behoorlijk hard. Nu mijn vragen: 1 Er is in de zender een plastic pinnetje afgebroken (enorm slap chinees spul zeg!) en nou kan ie niet meer achteruit. Het is een digitale zender met zo'n module er in (40 mHz) Waar kan ik een nieuwe zender krijgen? (liefst wat robuuster) Kan ik dan de module overzetten? 2 Ik wil wel graag kogellagers gaan toepassen, waarkan ik dat krijgen en hoe werkt dat?
De zender is niet de standaard zender bij de mini inferno.. dus daar zul je ff wat meer info van moeten doen. De lagers kun je in iedere winkel die Kyosho verkoopt gewoon bestellen, partnr is IHW-01 of je zoekt ff met google.. zat andere merken die sets maken.
Dit is de zender: Hype AFM2 Maar het liefst wil ik een andere die dus wat robuuster is. Ik begrijp alleen nog niet hoe ik weet of hij er mee werkt....
Als je deze zender al in gebruik hebt, betekent dat er al een normale servo in zit. (De originele servo is nml 4 draads) Iedere andere zender werkt dus prima, alleen een beetje opletten dat de ontvanger klein genoeg is. Welke zender je.. tja, zoek maar eens op dit forum, zat topics over dat onderwerp. (Zelfs eentje van mijzelf zeer recent ) ps. Een tip van ook een vader, koop een tweede auto en ga samen met je zoontje rijden.. 10x zo veel fun ! Maar waarom niet gewoon terug naar de winkel waar je de zender hebt gekocht ? Pinnetje afgebroken mag toch niet zo'n probleem zijn om te repareren. Ik ken het merk verder niet, maar tis een een 40Mhz FM dus prima normaal gesproken voor je doel.