miniatuurwagen op zonnecellen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Karloswarlos, 20 feb 2009.

1. Karloswarlos

Karloswarlos Guest

hallo,

Ik ben een student van de hogeschool Groep T leuven. Voor ons project moeten we een model maken van een zonnewagen. Het is de bedoeling dat deze ongeveer 15 meter rechtdoor rijdt en dit zo snel mogelijk...
    De zonnecellen kunnen ongeveer 0.7A en 6 a 7 volt leveren. (in theorie(max) 0.88A en 9volt). Het werkingspunt ligt dus ergens rond
    We hopen op een totaalgewicht van 500g.

We moeten een motortje vinden dat het beste rendement gaat leveren. (onze reductie is nog niet bepaald) Dit motortje moet wel een volledige datasheet hebben. Ik weet dat het rendement van een brushless zeer hoog ligt maar daarvoor heb je een controler nodig. Thuis heb ik nog een controller liggen uit een parkflyer, maar dan heb je meteen ook weer een ontvanger nodig. Bestaan er controllers die gewoon het maximum vermogen dat ze aankrijgen(in dit geval van de zonnecellen) doorgeven aan de motor?

Ons totale budget mag max. 200eur bedragen.

Als iemand ideeën heeft, laat maar horen..

Thx en grtz

2. mixit

mixit Guest

een no limit regelaar ;)
    Denk ik, ik weet het niet zeker

3. Rick Thomson

Rick Thomson

Lid geworden:
    11 jul 2006
    Ik weet zo snel geen regelaar voor een brushless motor die geen ontvanger nodig heeft, ook zijn regelaar voor borstelloze motoren vaak redelijk zwaar, wat je anders kunt doen, je neemt een wat rustigere borstelmotor (een mabuchi of iets dergelijks) dan kun je de plus en min pool die je hebt van de zonnecellen in principe direct op de motor aansluiten. Dan heb je een beter rendement dan wanneer een een regelaar tussen zit. Vergeet er dan alleen geen schakelaar tussen te zetten zodat je hem kan laten stoppen:)