Ik zit te denken mijn modelvlieg hobby weer op te pakken (5 jaar geleden). Nu dacht ik eerst weer even achter de simulator te gaan zitten echter vroeg ik af in welke mode ik het beste kan vliegen qua sticks. Ik heb een easyglider en wil in de toekomst een quad-copter bouwen. Ik las dat een heli vaak in mode II gevlogen werd, is dat voor een quad ook zo? Ik heb nu nog de kans om een mode te kiezen voor ik mezelf er 1 aanleer
Het handigste is om mode 2 te pakken. Reden: de meeste helimannen vliegen hiermee. Dus wil je les geven/krijgen, is het makkelijker een instructeur te vinden Ook testen van jouw toestel is makkelijker, omdat een ander er ook zo mee weg kan vliegen.
mode 2 heeft de voorkeur, het maakt geen verschil voor een 3D heli of quad copter,... de meeste vliegen inderdaad mode 2, ik zelf ook
Het maakt echt niet uit wat je vliegt I of II ik kan beide. Ik denk dat je moet kijken wat er in je omgeving wordt gevlogen mocht je instructie nodig hebben.
Ik vlieg ook Mode 2 en als simulator Phoenix 4 aangesloten op een MX-12 Hott Ik vind het zelf de beste simulator.........(mijn mening) ik wens je veel suc6 volle landingen
Ik denk dat het mode I gaat worden omdat ik met de glider begin en ik in zoetermeer wil gaan vliegen waar ze voornamelijk mode I vliegen heb ik net gehoord
Even voor mijn beeldvorming: als je via een trainer kabel twee zenders met elkaar verbonden hebt dan maakt de mode toch niet uit? Het gaat pas mis als je slechts 1 zender hebt die de instructeur snel uit je handen kan trekken op het moment dat het mis gaat (en de instructeur is mode 1 gewend en niet bijvoorbeeld mode 2)?
met jouw Turnigy met ER9X maakt het niets uit nee..maar sommige (duurdere) zenders kunnen niet met verschillende configuraties overweg. maar dan zou je een buddybox aan de RX kunnen knopen..
Ik heb het eens op de simulator geprobeerd en mode I gaat prima, lijkt veel op vliegtuig vliegen zo'n quad.