Mijn zoon (7,5) was afgelopen zondag weer eens mee naar Deelen en vroeg of hij ook een keer weer mocht vliegen. Nu is mijn jet daar niet heel geschikt voor dus na wat zoeken heb ik afgelopen dinsdag via marktplaats een 2de hands en als nieuw uitziende Multiplex Funman opgehaald. Voorzien van rolroeren en 2x een 3S 2200mAh LiPo kon ik vanochtend meteen de vliegeigenschappen eens uit proberen. En ik moet zeggen dat vliegt geweldig, 25min gevlogen op 1 pakket en zeer tevreden. Daar ga ik ook een hoop plezier aan beleven :lol: O ja, hij is voor de zoon Hij weet het nog niet maar de volgende keer dat ie mee gaat verras ik hem ermee, kijken hoe die reageert. Grt, Berto.
Geloof dat ie er wel blij mee is: Na de verrassing moet er natuurlijk ook gevlogen worden en dat heb ik geweten. Hij wilde niets anders meer zal dus maar een paar extra LiPo pakketjes gaan kopen. Per LiPo pakket kan er een minuut of 20 gevlogen worden en die tijd is ook steeds benut, hij wist van geen stoppen. We 4 pakketjes leeg gevlogen en maar goed dat het donder werd anders hadden we er nu nog gestaan. Pakket 1: beetje wennen aan de besturing, is toch heel anders dan op een simulator maar dat werkt wel heel goed, gewoon dus hoog maar een beetje rondjes vliegen. Pakket 2: Mhhh dat gaat heel goed, hoef amper meer in te grijpen, hij krijgt het steeds meer door dus maar wat richten op circuitjes en wat lager langs komen. Dat gaat heel goed en dankzij de goede vliegeigenschappen van de Funman heeft ie zelfs al eigen landing gemaakt. Pakket 3 (na de BBQ en op een andere baan met windstil weer): Nou dat gaat wel erg goed, ingrijpen is er niet meer bij en vrijwel elke landing heeft ie zelf gemaakt. Pakket 4: Tja wat moet ik daar van zeggen. Vliegen en landen gaat, starten nu ook! Joey heeft diverse vluchten. Dus start, circuitje en landing volledig zelf gemaakt terwijl ik met m`n handen op de rug stond. Het gaat geweldig goed, dat had ik nog niet zo snel verwacht. Zo`n sim werkt toch wel heel goed. Hij wil nu alweer vliegen en heeft het nergens anders mee over. Ben trots op m`n jongen. Een nieuwe RemoteJets vlieger in opleiding
Goed bezig Berto! Weer een modelvlieger opgeleid en deze keer wel een hele speciale. Lekker samen vliegen. Nou begrijp ik ook voor wie je die Pirotti Rebel gaat bouwen
Thanks allemaal. En jah, die Rebel, laten we dat nog maar even in het midden houden. Eerst meer oefenen en het brevet halen tzt dan zien we wel weer verder :lol:
Vandaag toch nog ff naar Deelen met de zoon en buurman om een paar vluchtjes te maken. Weet niet waarom ik er eigenlijk nog bij sta, ondanks de toch wat vlagerige schuinstaande wind land die knul alsof ie nooit anders doet. Heb nog maar amper hoeven ingrijpen. Ga hem alvast maar de brevet figuren onder z`n neus schuiven dan kan hij alvast kijken hoe het er straks uit moet zien.
heb jij dan ook dat je je dan zo oud voelt ??, ik ken dit gevoel, bij mijn zoon ging dat namelijk net zo. dat ze het zo snel oppakken is geweldig natuurlijk, dat oud voelen is iets minder leuk
Nou dat oud vallen valt nog wel mee, kan nu nog tegen hem zeggen dat ik met jets vlieg. Dat zal snel ook wel verleden tijd zijn, en ja, denk dat ik dat gevoel dan ook heel sterk krijg :-(
Vanavond Joey nog even verrast met even vliegen in de buurt. Hier zonder landingsgestel, die bleef hangen achter een heuveltje tijdens de start: Nog een stukkie: En een close call, ik greep wel naar de knuppels maar heb hem niet overgenomen. Lokatie was niet geschikt om hem te laten landen al is Joey er dicht bij geweest. Dus voornamelijk achtjes laten draaien en een enkele rol laten uitvoeren. Morgen den k ik nog maar weer eens vliegen met hem Volgende keer dat we weer op het veld staan en het is rustig zal ik eens een complete vlucht van hem filmen. Grt, Berto.
Joey heeft vanmiddag weer een vluchtje of 6 gemaakt, de wind was vol cross dus landen was niet echt makkelijk hij heeft er ook maar enkele zelf gedaan. Wel heel veel circuitjes gedraaid Ook de eerste crash is een feit, na een bijna touch & go dook de kist het gras in, Joey dacht dat ik ingreep en ik dacht dat hij deed wat ie moest doen. Hehe, niet dus. Gevolg prop kapot, nu had ik gelukkig net een nieuwe binnengekregen maar bij de volgende vlucht bleek ook de as iets krom te zijn, dat gaan we dus even richten maandag. Maar hij heeft weer een topmiddag gehad, zie hier nog wat beeld materiaal: Als het weer wat rustiger is of de wind meer op de kop gaan we weer vol voor de landingen.