Ofna Hyper 10SC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Lennart, 10 jan 2010.

1. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Omdat ik graag een 4wd shortcourse wilde en iets anders dan een traxxas heb ik vorige week in de states een Ofna besteld. 2 dagen erna was hij binnen (ups express). In Europa voor zover ik weet niet nog niet te koop.

Op dit moment gebouwd met:
    Mamba Max 5700
    Futuba S9451

Het pre assembled onderstel. 90% klaar volgens ofna. De shocks moeten gemaakt worden, banden geplakt en elektronica erin. Wat wel apart dan wel jammer is, is dat je een deel uit elkaar moet halen omdat je anders de motor en pinion niet kunt plaatsen. Niet echt praktisch.

Van de week nog even de kap een likje verf geven (wel al uitgeknipt) en dan kan hij de boekelermeer op ;-)

Body

Shocktowers

Motor mount

Onderplaat

En alles gebouwd.

Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  2. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

Ziet er goed uit. Zit er ook een slipper clutch ingebouwd?

Hij ziet er alleen wel uit of hij zo door een Slash heen dendert bij een T-bone.

3. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Zeer mooi! Nooit gedacht dat dit op het MBF te zien zou zijn... Filmpje volgt hopelijk? :)

4. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Nope, geen slipper. Misschien een latere mod. Bij rctech is de vraag ook al vaker langsgekomen maar niemand heeft er echt problemen mee.

Thanks, naja filmen, wie weet. Ik ben er nooit zo'n held in :)

Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  5. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    gefeliciteerd met je gave wagen.. ik hoor niets dan goeds over deze ofna

6. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Sjieke wagen hoor Len. Hopen dat de sneeuw snel opgerot is uit onze Boekboekboekelermeermeer.

7. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Moest je differentieel nou ook nog in mekaar zetten en olieen??
    Lijkt mij wel te doen toch??
    Ik zit er ook aan te denken om zoiets aan te schaffen of die Jammin.
    Maar misschien komen ze ook wel RTR, alhoewel ik heb nog een brushless setje liggen.
    Tja nog genoeg bedenktijd, het is nog veel te wit buiten.
    Veel succes met de verdere op[bouw.

8. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    ziet er netjes uit Lennart... mooi karretje..

9. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Nee de diffs zaten al in elkaar. Enkel de shocks, banden, elektronica, kap. De diffs zitten standaard gevuld met vet ipv olie. Sommigen stoppen er meteen olie in maar het zit me wel lekker :)

Die jammin is ook stoer ja, dat was even een afweging maar hier is iets meer over te vinden.

10. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Zeer degelijke wagen. Ik heb zelf een Ofna Hyper Mini STe en die bevalt me tot nu toe zeer goed. Degelijk gebouwd en nog geen defecte onderdelen (ook nog niet zo heel veel mee gereden).

Als je de kans krijgt hem 'side-by-side' met een Slash 4x4 te zetten dan zeker doen, zullen veel mensen benieuwd naar zijn! Denk dat voor racen deze Ofna die Slash op eet.

Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  11. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Het lijkt er op dat deze kans voorbij gaat komen, voeg misschien zelfs maar een Jammin toe aan deze side-by-side-by-side...
    Ja dames en heren, in de Boekelermeer in Alkmaar, daar gebeurt het allemaal... (als het niet te hard sneeuwt)
    (of regent)
    (of de zon niet te hard schijnt)

12. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Ahh mooi zo, ben benieuwd. Vooral ook naar jou ervaring aangezien jij meer objectief kunt zijn omdat je beide auto's dan hebt.

13. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Dat gaat ongetwijfeld een keer komen ja. We zullen zien.

Heb jij meteen je diffs gevuld met olie of gewoon met vet van je mini ste?

14. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Mijn STe heb ik 2de hands gekocht (via RCM), was licht gebruikt. De kerel zelf had er al olie in gedaan.

Maar mijn Flux diffs waren ook gevult met vet, toen ik de pinions kapot reed heb ik meteen de complete diffs vervangen voor Cenn Diffs welke ik met olie heb gevuld. Daarna de Flux diffs uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en die waren met vet gevuld.

Ik zou het gewoon zo laten tenzij er veel speling op zit en je moet gaan shimmen of tenzij je echt de rij eigenschappen wilt veranderen.

15. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Al mee gereden??

16. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    Ik heb er mee gereden in de straat ja, meer niet. Het blokje had ik nodig voor mijn AE sc10 dus de echte vuurdoop moet nog komen. Voor deze heb ik een Novak 5.5 HV Pro besteld. Deze zou het super doen volgens berichten op rctech... ik ben benieuwd.

17. RFAC

RFAC

Lid geworden:
    5 aug 2004
    wij ook :p

18. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Heb je je motor al binnen?
    Ik las dat er in de states veel met die motoren wordt gereden, vooral 4,5t.
    Maar nu heeft de racebond (naam effe kwijt) alle 550 motoren gebanned en maakt Novak ongeveer die motor maar dan kleiner 540 of 1/10.
    Dan heet ie ballistic.
    Ik ben ook aan het brainstormen en googelen voor een motor en esc.
    Dus ben ik benieuwd naar jou ervaringen.

19. Lennart

Lennart

Lid geworden:
    27 jan 2009
    hey Gies,

Toevallig, donderdag is hij net binnen gekomen. Ik heb de 5.5T met een 14T pinion. Morgen voor het eerst mee rijden. Inderdaad is hij niet gecertificeerd door de ROAR (die bond bedoel je volgens mij). Inderdaad hebben ze in de states veel de 4.5T maar die is slechter verkrijgbaar (op nitrohouse na). Ik gebruik nu de novak hv ESC zelf, volgens de RCtech guys is het rommel maar dat wil ik zelf eerst ervaren. Het eerste wat me opvalt is een berg koppel. Ik had een klein instel foutje gemaakt :) waarom hij als een gek begon te rijden. Door het koppel dat hij had trok hij helemaal strepen op de vloer toen ik hem vasthield haha. Niet echt de bedoeling maar wel grappig.

Wel is er een mamba max pro onderweg. Die schijnt heerlijk te lopen op die 5.5T. Tevens een speedpassion silver arrow V10 4.5R besteld. Ook een 1/8 motor. Ben benieuwd naar die prestaties. Ik heb hem eindelijk rijklaar en als het weer morgen meezit kunnen we knallen!

Jij bent aan het kijken voor je slash 4x4 toch? (ik lees voornamelijk topics ;-) )

20. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Inderdaad, heb gister een rollend chassis binnengekregen, weet nog niet wat voor motor en esc ik ga inbouwen.
    Of ik ga voor cheap (ezrun en/of xerun of ZTW) of ik ga voor het duurdere (1/8 Novak).
    Maar ik las dus op RCtech dat die ballistic motoren ook niet verkeerd zijn.
    Ik heb tijd genoeg dus ik kijk het effe af.
    Een hyper 10 SC ligt misschien straks ook wel binnen mn budget als mn vacantiegeld komt.
    Ik had al gezien dat ie nu ook hier (via Duitsland) te leveren is, daar heet ie geloof ik Graupner SC10 (klinkt voor geen meter maarja).

Deel Deze Pagina