Ombouw Bruder Sprinter

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door JHMA36(2), 7 jan 2016.

1. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    enige tijd geleden heb ik een bruder Sprinter gekocht en wel de DHL bestelwagen om deze om te bouwen tot RC.
    Via een ander topic kwam ik de website van der-bruder-rc.de tegen en hier heb ik het volgende model gekocht.
    image.png
    Deze is alleen voorwiel aangedreven met twee motoren en een stuurservo. Toen ik de auto binnenkwam, was ik wel een beetje teleurgesteld over de kwaliteit.
    Het maken van ruimte aan de voorzijde was niet erg netjes gedaan en er zaten op sommige plekken nog enorme bramen van het weg halen van het kunststof om ruimte te maken voor de aangedreven as.

Maar goed ik wilde de bak van de DHL auto graag op deze hebben om er een soort servicewagen van te maken voor de trucks onderweg.
    Dus deze bruder aan de kant en begonnen met het demonteren van de donorauto. Dit kost nogal wat moeite ben ik achter gekomen en dus ook besloten om de rode maar niet verder te slopen dan alleen de bumper en de lichtunit om hier verlichting in te kunnen maken.
    image.jpeg

Tug.NL vindt dit leuk.
  2. Cor

Cor In Memoriam

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Bruders ombouwen is altijd zeer interessant om te volgen. :)

3. volvo/ben

volvo/ben

Lid geworden:
    12 jan 2013
    het is altijd vervelend om het uit elkaar te halen het zit altijd zo strak in elkaar had het toen ook met de bruder tractor

4. RCjeffrey

RCjeffrey

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Ga je dus een tweede rc conversie doen, of de cabine van de een op de andere rc gemaakte zetten?

Hoe dan ook ik blijf volgen...

5. Blauwwinde

Blauwwinde

Lid geworden:
    30 aug 2012
    Is die spindel van metrisch draad gemaakt of zie ik dat verkeerd?

6. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Hallo, bedankt voor de reactie's

@RCjeffrey, de gele heb ik gebruikt om te kijken hoe een en ander inelkaar zit. Diverse klemmen zijn afgebroken maar hierdoor wel een beeld gekregen hoe de cabine uitelkaar moest. De rode heb ik voorlopig niet verder uitelkaar gehaald dan alleen de bumper en de koplampunits om hier verlichting in te bouwen.

@arme man. Wat voor spindel onder de kiepbak zit weet ik niet want die ik heb gekocht was zonder spindel.

Even een kleine update:
    image.jpeg
    De units verwijderd uit de rode en nu voorzichtig gaatjes boren voor de leds. 3mm voor de koplampen en 2 mm voor de SMD led knipperlichten.

vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  7. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Kun je een beschrijving geven van hoe die uit elkaar moet? Ik heb er ook nog één staan

8. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    @ modeltrucker93
    Dat is niet zo gemakkelijk, waar je mee kunt beginnen is de bumper aan de voorzijde, dan de twee deuren die gaan er vrij gemakkelijk uit. Hierna moeten de twee zijkanten die onder de deuren zitten.
    image.jpeg
    De bij de schroevendraaier aangeven punten zijn erg lastig te bereiken en zijn dus ook afgebroken.
    Het volgende waar ik aan ben begonnen was de cabine. Maar hiervoer moet je eigenlijk een duizendpoot zijn. Diverse klemmen aan zowel dashbord als het raam en die van de cabine zelf moet tegelijk los.
    image.jpeg
    Wat mij snel lukt is dit gedeelte om los te komen maar toen bleef het raam vastzitten, dus ook die moest eerst los en hier bleek later dus de volgend nog vast te zitten.
    image.jpeg
    Het heeft mij uiteindelijk meerdere avonden van proberen en kleine successen gekost voor dat ik dit kinderspeelgoed uit elkaar had.
    Ook heeft het dus meerdere klemmen gekost. Gelukkig was dit mijn voorlopige donorauto. Later mischien ook gebruiken voor een ombouw.

9. Blauwwinde

Blauwwinde

Lid geworden:
    30 aug 2012
    kun je geen bruder in onderdelen krijgen bij de fabrikant? Er zijn zo langzamerhand best veel bruder bouwers.

10. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    @arme man .
    Je zou wel onderdelen kunnen krijgen de Duitse speelgoedbouwer kennende. (Siku en playmobil). Van bruder weet ik ook dat ze diverse losse onderdelen leveren. Maar goed je zal toch eerst een auto moeten slopen voor je iets kan bestellen.

Verder ontopic: gaten voor de leds geboord
    image.jpeg
    Boven in ( foto op zijn kop) twee gaten 3 mm voor het gedimt grootlicht en de verstralers en links onder een gatje 2 mm voor de SMD led oranje.

11. Cor

Cor In Memoriam

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Bij demontage van de Bruder modellen maak ik het mezelf altijd gemakkelijk.
    Met de frees de klemmen wegslijpen. Onderdelen kunnen later altijd weer aan
    elkaar gelijmd worden :)

12. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Heb ik bij de andere nu wel gedaan bij de bumper om hier extra verlichting in te kunnen bouwen. Tevens was het zo dat de leverancier van de bruder met de as erg veel weggeslepen had waardoor enkele bevestigingspunten na demontage er gewoon afvielen. (Foto's volgen nog)

13. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Een paar beloofde foto's van het weggehaalde deel
    image.jpeg
    Dit is de as die er nu onder zit. Twee motoren en een servo voor het stuur.
    image.jpeg
    Hier is de een voorbeeld. Deze kant brak gewoon af toen de bumper er af kwam. Heb het er weer aangelijmt en er gelijk een led in vast gezet voor de mistlampen in de bumper

14. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Gisteren de koplamp units ingebouwd na het aanbrengen van de leds
    image.jpeg
    Ook aan de achterzijde van de opbouw lichtunits aangebracht incl. Leds
    image.jpeg

Raages vindt dit leuk.
  15. Cor

Cor In Memoriam

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Je gaat lekker :)

16. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Bedrading wegwerken onder de opbouw. Maar wel zo dat de opbouw gewoon er af kan. 3 keer een 15 polige stekker gemonteerd en alvast een beier besteld.
    Rijregelaar een thor14s met een losse BEC voor de stroomverzorging naar de ontvanger en de servo.
    image.jpeg

Aan beide zijden een bakje gebouwt die grotendeels wegvalt onder de opbouw

vGenLheftruck_Maarten en Tug.NL vinden dit leuk.
  17. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Ziet er goed uit. Ik ben ook half begonnen met een ombouw van een Sprinter. Heb je een schematisch tekeningetje van hoe de BEC geplaatst wordt in het geheel?

18. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  19. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Maar zou in theorie niet de accu aan de Thor 4 regelaar gehangen wordt en de stekker van de regelaar in de ontvanger stoppen? dan zou het toch ook moeten werken?
    Want in mn heftruck zit volgens ook BEC, en dat werkt allemaal goed.

20. JHMA36(2)

JHMA36(2)

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Maar de thor14 heeft geen BEC, een normale regelaar wel.

Der THOR14 hat kein eigenes BEC-System, er muss vom Empfänger versorgt werden.
    Die BEC-Spannung sollte zwischen 5 und maximal 6 Volt liegen (4 NiMh-Zellen).

Info van de CTI site

Deel Deze Pagina