hallo hier ga ik de verbouwingen bij houden die gedaan worden aan de U47 en daar is manfred de schuld van hahahahaha
dit is geen verbouwing maar geeft een indruk van hoe ik de voorste duikroeren heb gekopelt daar er soms vraag naar is op het forum om dit op een makkelijke manier op te lossen en dit op een manier dat je makkelijk de koppeling totstand kan brengen zonder allerlei toestanden zoals schroevendraaiers en andere hulpmiddelen te hoeven gebruiken door het plaatsen van een gaine boven de wtc en het gebruik van twee magneten is het mogelijk geworden om zonder veel en omslachtig werk de koppeling tot stand te brengen in de messing buis zit een verdikking waar de magneet in gelijmt is het beste zijn neodyne magneten die een zeer sterke trekkracht hebben ik zal ook de andere kant posten zo snel ik daar aan ga beginnen groetjes raf
hallo vandaag begonnen met het dek er op te leggen en er doet zich reeds een probleem voor het dream art dek is echt heel mooi en de moeite en het geld waard de luiken en de details krijg je zelf zo mooi niet gemaakt en hier zit het probleem dit dek is niet gemaakt voor de robbe boot daar waar de bajonet sluiting komt te zitten moet je juist door een luik door snijden wat natuurlijk niet zo mooi is ik ben op zoek naar een oplossing voor dit probleem en het enige wat me nu gaat lijken te lukken is het dek op een andere plaast door snijden en er een stuk van 2 cm tussen gaan zetten hier de foto's voor vervolg blijf kijken
hallo maar meteen ook de toren aan het verbouwen gegaan het wordt nu een echte Type 7C er waren verschillen tussen de C torens maar ik ga de eerste uitvoering nemen daar de rest van de toren hier het meest voor geschikt is eerst een rooster gemaakt van plastiek T profielen en dan daar de dure roosters in passen deze komen 3.5 € voor maar een heeeel klein stukje en ik hoop met de twee stukken die ik heb toe te komen al kruipt er veel materiaal in de achterste stukken daar deze trapezium vormig zijn en er veel materiaal moet weg geknipt worden hier reeds twee roosters geplaatst nog een stuk of 4 te gaan groetjes raf
hallo en het werk gaat gestaagd door hier de layout van het dek tussen de verschansing op de toren deze is iets anders dan het type A toren dus er gaat veel gezaagd moeten worden aan de toren de achterkant is dikker geworden daar er bij het origineel de uitlaten zijn komen te zitten en de periscoop is naar voor geschoven om plaats te maken voor een groter deksel en een standaard waar een verrekijker op kon vast gemaakt worden hier een foto van de vorderingen hier zie je ook hoe groot zo een roostertje is en ik hoop toe te komen om alles te kunnen maken met dit resterende roostertje al zal ik heeeeeel voorzichtig moeten werken maar het blijft mooi werk om te doen al zou een vergrootgelas n wel vanpas komen hahaha groetjes raf
hallo weer een stapje verder hier zie je het verschil in grote tussen de robbe boot en de revell kit ik ben nu het voorste stukje traanplaat aan het gieten en dan nog een paar roostertjes en het dek is klaar en dan beginnen de problemen hahaha want ik moet dit alles over zetten naar een frame waar ik dan de rest van de opbouw aan moet bevestigen ik ga voor een messing ring rond de achter bouw zodat ik daar de staanders van de reling aan kan vast solderen dit gaat een veel betere stevigte geven dan dat het in plastiek wordt uitgevoert groetjes raf
hallo weer een stukje verder het gaat langzaam daar alle geplaatste stukken zeker eerst goed moeten uitharden voor ik een volgende lijm dit om zo weinig mogelijk afwijkingen te verkrijgen het knippen van zo een rooster valt niet mee en vooral omdat er veel hoekjes en kanten aan zijn maar vooral om het mooi rond te krijgen is niet makkelijk hier de foto met de ring er rond gesoldeerd deze moest gesoldeerd worden daar er anders geen stevigte genoeg is om de reling te dragen hier staat alles reeds gemonteerd op de toren nu beginnen met de uitlaten aan de toren te monteren waar er ook roosters moeten komen en hier moet ik reeds een keuze maken welke boot het gaat worden er waren boten met de roosters aan de boven kant en andere hadden die aan de zijkant aan de bovenkant is meer zichtbaar als stand model en voor op een tentoonstelling dus ik denk dat het dat gaat worden maar nog eerst eventjes door lezen hahaha om zeker te zijn dat het wel met deze romp gaat lukken anders moeten er nog meer gaten en dergelijke in de romp gemaakt gaan worden en dat vind ik niet leuk groetjes raf
Raf, Hoebedoellu, mijn schuld, al dat mooie werk doe je jezelf aan, lekker toch een beetje zelfkastijding. Je gebruikt mooie roosters, gaat volgens mij een juweeltje worden. Je bovendek wordt een aardige klus, maar daar hebben we het al over gehad, soms moet je meer weghalen om toch een mooi resultaat te krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe het totaalplaatje van je toren gaat worden, soms jeukt het om apart nog een nieuwe toren erbij te bouwen, wie weet.
hallo ik ga deze toren zo bouwen dat ik deze los van de romp kan halen spaar ik plaats in de transport kist (die kan dan 15 cm lager worden) en ik kan eventueel van toren wisselen als ik later een type D toren wil bouwen of eventueel eentje met de panser platen er rond mogelijkheden genoeg wat de toren aan gaat die roosters was een ellende op zich zelf om ze te vinden ronde gaten inovervloed vierkante gaten van 3 mm en groter 100.00 en nog meer maar deze kleine gaatjes die waren haast neit te vinden en daarom heb ik zo lang gewacht tot ik ze gevonden had om de toren aan te passen het duiken gaat nu ook beter gaan daar ik nu een ontluchting heb onder het dek terwijl er bij de originele toren lucht onder gevangen bleef zitten hopelijk valt het gewicht mee dat ik nu aan het toevoegen ben omdat ik bij deze boot helemaal geen reserve heb wat drijfvermogen aangaat indien hij te zwaar wordt moet er materiaal uit en dat zijn de accus hahahaha dan moeten er andere paketten gemaakt worden en inplaats van sub c cellen voor de pomp over gaan op varta penlichts dat scheelt een pak aan gewicht en dan terug balanseren maar deze weg is nog lang groetjes raf
hallo vandaag begonnen met de railing op de toren geen lachertje om te doen eerst de staanders op lengte geknipt en dan in vorm gebogen zodat ze allemaal mooi naar buiten uit staan deze dan een de toren gesoldeerd en dan de tussen stukje gemaakt deze zijn lichtjes gebogen al zie je der niet veel van hier komen de zit bankjes op deze worden gemaakt uit echt hout en ik ga voor een donkere kleur dus het zal miranti worden hier zit de volledige railing er op hier en daar moet de tin nog bijgewerkt worden en dat ga ik nu eens doen met mijn zandstraal pistooltje dat ik hier reeds een 10 tal jaar heb liggen en nog nooit gerbuikt LOL je zou er volgens de handleiding zeer juist mee kunnen werken??? nu verder met de bankjes groetjes raf
zoals wij nederlanders zeggen :: petje af raf. ziet er zeer netjes uit. zal op een beurs of zo zeker veel bekijks krijgen dus mooie reclame voor bmsa
hallo de bankjes moeten nog eventjes wachten ik ben nu begonnen met de ondersteuning te maken van het platform gewicht toename te verwaarlozen omdat het spul haast niets weegt en onder water geeft het nog een beetje drijf vermogen watw eer bijdraagt tot een stabielere vaart de lijm zal er nog afgeschuurt moeten worden maar dat is voor morgen wel een heel gedoe maar het gaat er wel mooi uit zien als alles een kleurtje heeft gekregen groetjes raf
Waar haal jij al die tijd vandaan Raf?? Ziet er mooi uit hoor! Maar eh... waarom niet even afplakken, lijmen en het overschot aan lijm op de tape verwijderen ipv extra veel schuren?
Raf, Listig hoor, styropoor gebruiken voor de moeilijke vorm onder de toren, op die vorm heb ik mij bij mijn bouw aardig stukgebeten, en extra drijfvermogen voor onderwaterstabiliteit is altijd meegenomen.
Raf, Ik wist niet dat je OOK al een koper slager bent net als Manfred, Het wordt alsmaar mooier wat er op dit Forum tevoorschijn komt, straks onze Duitse collega's nog jaloers.. Groeten, Jan,
hallo manfred het is geen syropoor hoor dat witte spul het is dat spul waar ze reclame borden van maken drijft beter dan hout en het weegt haast niets hoe ik het gedaan heb ik heb de diameter van het platform over getekend op zo eens tukje van dat spul daar het middenpunt van gezocht en dit op de draaibank afgedraait klauwen open zetten en eens tukje grof schuurpapier er tussen met de korrel naar het draai deel dan aan de andere kant de meedraaiende kop er tegen aan en dan aan draaien tot het mooi met de klauw mee draait en dan voorzichtig afdraaien tot het mooi rond is en dan heb ik een stuk vierkant hss staal genomen en handmatig de vorm er in gedraait de originele toren had ik reeds op een stukje papier over getrokken en dit weer over gezet op dat draaideel met de lintzaag netjes uit gezaagd en dan op het bandschuur machine net dat stift lijntje weg gehaalt en daarna de stukken uitgeholt en ze onder de roosters gekleeft en ja nadien dacht ik er aan hoe stom ik geweest was omdat ik het niet had afgeplakt dus merlijn heeft hierin wel gelijk het zou me morgen veel moeite gespaart hebben omdat ik dan minder zou moeten schuren de vrije tijd tja weinig slapen doet wonderen als je maar 5 uur slaapt heb je nog 19 dag over om aan je boot te werken de rest aan slaap haal ik wel in als ik dood ben groetjes raf
hallo vandaag de bankjes gemaakt ik dacht van eerst meranti te nemen maar het is toch een nog iets donkerder soort hout geworden dat het hout is en mischien mee over spoten gaat worden met het verven van de toren is helemaal geen probleem daar ik nu info van een ipms club heb en daar ga ik dankbaar gebuik van maken deze mensen gebruiken mascoll het is een soort rubber dat je kan opbrengen en eventueel delen uitsnijden met een scherp mesje en daarna de zaak over spuiten na het drogen trek je die mascoll er als een soort vliesje terug van af het stinkt geweldig naar amoniak dus ik denk dat het een soort latex is hier de foto's van vandaag nu ga ik aan de uitlaten beginnen die links en rechts van de torenopbouw komen te staan groetjes raf
hallo de uit en de inlaat zit er tegen morgen plamuren en dan de openingen maken voor de twee roosters deze komen bovenop te liggen daar zoals reeds gezegd deze dan meer in het oog springen op een tentoonstelling weer hetzelfde spul dus weer haast geen gewicht maar drijfvermogen voor onder water morgen weer verder groetjes raf
Haha weing slaap ok... zolang je maar niet boven je toren in slaap valt En wat dat afplakken betreft: Dat is bijna een 2e natuur na honderden meters teakhouten stootlijsten en kuiphout strak te hebben afgekit. En dat moet gewoon in 1x superstrak zijn Dit gaat een mooie toren worden!
hallo vandaag is het plamuur dag alle gaten en kieren die er niet moeten zijn worden aan de toeren geplamuurt daarna een dagje van vijlen en schuren morgen zal er terug een update met foto's zijn dan kan er begonnen worden met handrelingen en klein deeltjes zoals klinknagels en duren handwieltjes en dies meer groetjes raf