Via een club/forum genoot heb ik 2 Glasvezel rompen en 1-1/2 vleugel gekocht. In de rompen zaten adres labels met een telefoon nummer,
deze heb ik gebeld waardoor ik met de zoon van de eerste eigenaar in gesprek kwam
. Hij wist me niet de alle details van de zwevers te vertellen maar toch leuk.
De complete vleugel past op beide rompjes alleen op de een is er een mooiere ''wing saddle'' gemaakt dus heb ik besloten hem daar bij te houden.
Ze hebben iets F3J 'achtigs' maar uit het telefoon gesprek bleek dat het niet specifiek F3J kisten zijn.
Ze hebben allebei een schuifneus, de een met een triplex former en de ander met:
Dan de horror van elke zweefvlieger
er zit een enorme brok lood voor in de neus. Als dit er nou los in zat was het niet zo erg, maar bij deze romp is het er flink in ge-epoxied, ik denk dat mede door de oude (zware) Mpx servo's en een styro ingedekt hoogteroer er flink wat lood in moest.
Mijn plan hiervoor later.
Full house zwever met flaps
Het profiel
Leuk zo'n dat er soms een elfstedentocht wordt gereden en dat er een hele goede schaatser weg komt, en dat mijn lifter voor het VGT er woont maar ze gaan er toch af die ''pompe-blêdden''
Dit is rompje nummer 2, deze heeft een kruisstaart en een triplex former.
Ook kon de klomp lood er makkelijk uit.
Misschien een wat vage foto, maar het is een handig Pull- Pull systeem
Dan de andere (halve) vleugel van eerder.
Het lijkt er op dat dit een experiment was, er is aan de slanke tip een veel breder uitlopend stuk gelijmd. De wortel koorde word 32cm dit past op geen enkel rompje
Ik denk dat ik de tip langs deze lijn afzaag en er zelf een recht middenstuk tussen bouw.Jullie mening?
Ook zat er een aluminium profiel aangeschroefd
En natuurlijk onderop...............
Groeten Rick
deze heb ik gebeld waardoor ik met de zoon van de eerste eigenaar in gesprek kwam

De complete vleugel past op beide rompjes alleen op de een is er een mooiere ''wing saddle'' gemaakt dus heb ik besloten hem daar bij te houden.

Ze hebben iets F3J 'achtigs' maar uit het telefoon gesprek bleek dat het niet specifiek F3J kisten zijn.

Ze hebben allebei een schuifneus, de een met een triplex former en de ander met:

Dan de horror van elke zweefvlieger

Mijn plan hiervoor later.

Full house zwever met flaps

Het profiel

Leuk zo'n dat er soms een elfstedentocht wordt gereden en dat er een hele goede schaatser weg komt, en dat mijn lifter voor het VGT er woont maar ze gaan er toch af die ''pompe-blêdden''

Dit is rompje nummer 2, deze heeft een kruisstaart en een triplex former.
Ook kon de klomp lood er makkelijk uit.

Misschien een wat vage foto, maar het is een handig Pull- Pull systeem

Dan de andere (halve) vleugel van eerder.
Het lijkt er op dat dit een experiment was, er is aan de slanke tip een veel breder uitlopend stuk gelijmd. De wortel koorde word 32cm dit past op geen enkel rompje

Ik denk dat ik de tip langs deze lijn afzaag en er zelf een recht middenstuk tussen bouw.Jullie mening?

Ook zat er een aluminium profiel aangeschroefd

En natuurlijk onderop...............

Groeten Rick
Laatst bewerkt: