Overstap naar een "echte heli".

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door volleyoghurt, 7 nov 2010.

1. volleyoghurt

volleyoghurt

Lid geworden:
    13 okt 2010
    Hallo,

3 jaar geleden heb ik een graupner 47G Heli gekocht om kennis te maken met de modelbouw. Helaas is het daarna uitgebloed van wegen de kosten.

Maar ik ben weer helemaal enthousiast over het rc-heli vliegen en daarom wil een "echte" cp-heli kopen.

Ik ben voor advies naar modelbouw Bloemendaal geweest en die hebben mij een T-rex 450 sport aan geraden met losse electronica.
    Ik zelf vind dat nu een beetje overkill om zelf alle electronica uit te zoeken en ik heb daarom zelf een beetje uitgezocht wat ik moet hebben.

Hieronder is de setup die ik gevonden heb.

De heli:

§T-REX 450 sport super combo (met daarin)
      • 325 Carbon blades
      • RCE-BL35X 35A Brushless
      • 450M Brushless motor
      • DS410M (Metal Gear) Digital servo
      • GP750 Head lock gyro
      • DS420 Digital servo
    Is dit een beetje goede setup?

De Zender en ontvanger:
    • DX6i + AR6100e ontvanger
    modelbouwbloemendaal adviseerde:
    • De Spektrum DX8 (wat vinden jullie er van?)
    Lader:
    • Graupner Ultramat 16S (advies van het forum)
    Accu:
    • Over de accu ben ik het nog niet uit.

Modelbouwbloemendaal adviseerde:
    • BatteryHobby Li-Polymer Battery 11.1V 25C 2200 mAh (alleen hier hoor ik niemand over dus ik vertrouw het niet helemaal)
    Dit is wat ik een beetje gevonden heb.
    Ik weet nog niet wat voor gereedschappen ik nodig heb, kunnen jullie daarbij helpen?
    Verder wat vinden jullie van deze setup en ben ik nog wat vergeten?:confused:

Groetjes! :)

2. Wiebe_NL

Wiebe_NL

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Kun je al goed hoveren etc.? Anders raad ik je de wooden pro bladen aan.
    Mocht je toch crashen, absorberen de bladen een hoop van de energie.

3. volleyoghurt

volleyoghurt

Lid geworden:
    13 okt 2010
    Ja ik kan wel een beetje vliegen met de 47g en ik heb de realflight 4.5 sim.
    Ik zit echter er wel aan te denken om de Phoenix sim te kopen.

4. Taya-chan

Taya-chan

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Advies.

Persoonlijk zou ik dan voor een KDS-sv gaan; met houten bladen, vanwege absorbtievermogen, bij een crash, van de in de draaiende rotorkop aanwezige energie EN de prijs van deze bladen (hout ca. E7,50 en carbon ca. E24,95). Kijk eens bij V-NIX of rctechnics.eu voor een oriëntatie.

Heb zelf geen KDS, maar afgelopen donderdag met één met carbonbladen en één met houten bladen als test mogen vliegen.

De prijs van de onderdelen zijn een stuk goedkoper dan die van Align; en "Bloemendaal" is al helemaal niet de goedkoopste winkel/webwinkel.

Succes met de keuze; maar a.u.b. geen E-Sky=Prut-Sky, al heb ik met de wel goede E-Sky heli, de King V2 leren hooveren.
    Nu met professionele les, gaat de vooruitgang SNEL! :grin:

Mvg.
    Tjeerd.

5. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    KDS versus align... Ja right.. als je de Align Sport kan Betalen, ga je een hoop meer plezier aan beleven!

6. SAVAGE35

SAVAGE35

Lid geworden:
    6 nov 2006
    Zou idd voor losse electronica kiezen. Hitec servo's en een 401 gyro

7. T-Sex 550

T-Sex 550 Guest

De combo is een uitstekende setup. En je weet dat alles goed past en als combinatie goed werkt.Het is misschien wat meer geld maar je bent wel gelijk klaar.

8. SAVAGE35

SAVAGE35

Lid geworden:
    6 nov 2006
    Persoonlijk vond ik de align servo's niet goed. Gelukkiger met hitec ;)

9. Taya-chan

Taya-chan

Lid geworden:
    12 sep 2009
    KDS/Align

@Anko;
    "KDS versus align... Ja right.. als je de Align Sport kan Betalen, ga je een hoop meer plezier aan beleven!"

Volkomen mee eens (!), TENZIJ je nog moet leren vliegen met een CP!
    Volgens mij heeft TS dus financiëel gezien het meeste aan een KDS-sv.
    :wink:
    Gr, Tjeerd.

10. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Waarom.. ik weet niet of je ooit een align hebt zien crashen.. maar in 80 procent van de gevallen zijn er 2 assen krom, een setje bladen om zeep en that's it..

Heb genoeg KDS, en align's gezien en gevlogen.... kwaliteit van de align onderdelen ligt gewoon hoger.. en de heli's kosten nagenoeg hetzelfde!
    Om nog over de kwaliteit van de gebruikte elektronica in de Sport kit versus de KDS nog maar te zwijgen...

Sowieso is een sim al toppie.. spaart al 90 procent van de kosten door crashes.

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  11. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Ik zou gewoon de 450 sport super combo adviseren en als het ff kan de GP 780 omruilen voor een Spartan quark

De combinatie GP 780 en de DS 420 tail servo schijnt niet echt lekker te werken, en met een quark ben hje verzekerd van succes!!!!

Kijk ff voor de actuele prijs van de heli op site van Robbe in Duitsland en dan zou elke shop hem voor die prijs moeten kunnen leveren, Ik had deze zomer mij 450 PRO super combo zo dus gescoord voor €389 euro !!!!! en ooops ze zijn wel erg duur geworden laatste maanden.

En de 410 M servo's uit de combo zijn gewoon goed ik heb vandaag mijn vlucht nummer 320 gemaakt sinds 1 juni en nergens geen problemen mee!!!!

voor lipos gewoon bij hobby king kijken en dan als het kan uit de DE warehouse bestellen. Ik zou idd minimaal 25 C nemen maar als het ff kan 30 of meer.

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  12. @win

@win

Lid geworden:
    3 jul 2009
    Het lijkt me een goed setje. Zelf ben ik van een zwalkera overgestapt naar een 450 sev2 en dat is goed bevallen. Ik denk dat je hier lang plezier van hebt. De keuze van DX 8 snap ik niet helemaal. Een 6 kanaal zender is voldoende (voor electro) Een 7 kanaal zender vind ik prettig omdat ze meer toeters en bellen hebben. Maar die toeters en bellen kosten wel geld.
    Zelf vind ik mijn subtrim en mijn timer op de futabaff7 . Voor een beginner lijt me een 8 een beetje te veel maar als je het geld heb dan kan je hem kopen. Het is ook weer zonde als je hem later alsnog wilt kopen en dan het twee zenders zit.

groet Edwin

13. volleyoghurt

volleyoghurt

Lid geworden:
    13 okt 2010
    Ik ga (nog) geen 3D vliegen dus ik stel nog niet echt hogen eisen aan de servo's.
    Ik heb wel voor een kloon oid. Gekeken maar ik ga toch voor kwaliteit.
    Maar is de kwaliteit van de servo's zo slecht dat ik dat merk?

Verder heb ik een review van de gyro gelezen en die schijnt vrij goed te zijn.

Groetjes!

14. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009

Servos zijn gewoon goed te noemen niks mis mee. Alleen worden de nieuwere combo's geleverd met de GP 780 , is een erg goede gyro luistert alleen erg nauw met de setup en werkt volgens velen niet lekker met een DS 420 servo die in de combo zit. Dus als het ff kan inruilen bij aankoop voor bijv een Spartan quark en dan heb je echt een top setup en een super vliegende heli kan geen KDS aan tippen.

15. volleyoghurt

volleyoghurt

Lid geworden:
    13 okt 2010
    Ik zal morgen even opzoeken welke gyro er op zit en dan ga ik wel even kijken.

Super dat er zo veel reactie is!

Groeten

16. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Vlot leren vliegen is in mijn ogen o.a. afhankelijk van:
    Aanleg.
    Een simulator en de discipline om ermee te oefenen.
    Goede heli met een stabiele setup, niet perse een T-rex er zijn ook andere goede heli's.
    goed advies en hulp, een Club bijv., hoeft niet perse betaald lessen te zijn.
    Verder veel tijd en toewijding.

Bloemendaal heeft je best goed advies gegeven als ik het zo lees.
    Wat het gaat kosten, is aan een ieder wat hij eraan wil en kan uitgeven.
    Prive lessen is ook niet goedkoop, kan je een hoop onderdelen van kopen ;)
    Ieder zijn ding.
    Als je eruit bent wat je met de hobby wil gaan doen, vind ik het geen slechte keuze.

Succes,
    Eric

17. volleyoghurt

volleyoghurt

Lid geworden:
    13 okt 2010
    goede morgen!

Ik had ook gekeken naar een 450 pro versie maar die staart is niet geschikt voor een beginner. Dan vliegen de tandjes om mijn oren. Verder ben ik er wel uit dat het een t-rex wordt.

Groeten!

18. volleyoghurt

volleyoghurt

Lid geworden:
    13 okt 2010
    Welke maat moet ik dan nemen?

315 of 335?

Groetjes!

19. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    De 780 werkt goed hoor.. ook met een ds420, wil je een goede setup laat je de servo omruilen, voor een ds520, dat is nl het probleem, de ds420 heeft maar 0.8/1kg stelkracht, en dat is net ffies te weinig..

de servo's zijn Savox' van fabrikaat, en dat is gewoon goed, Ookal vlieg je geen 3d, hoge servo's aan eisen stel je toch wel.... als er 1 faalt is het prak heli...

Edit, pagina 2.. 450 pro slecht vanwege beginners??????????? Gewoon geen harde tail landingen maken.. hier op de club vliegen ze allemaal met 450 pro's en ze kunnen echt heel wat hebben hoor... Als je kan kiezen tussen de Sport/SEv2, of de PRO, ABSOLUUT de pro.. dit is gewoon degene die t t langst vol houd,(belt slijten hard.. vooral op een 450) en vliegt gewoon het beste, zit ook standaard een ds520 in, dus de gyro/staartservo is ook gelijk goed. e

Zoals EricW al aanhaalt, een SIM, Phoenix is bv een hele goede en niet al te duur.

Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  20. Geert2010

Geert2010 Guest

spartan quark

Welk type spartan quark kan je best gebruiken voor de T-rex 450 sport?

Deel Deze Pagina