Heej,
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik er de balle verstand niet van heb. Tenminst op dit vlak.
Maar tot hoeverre werkt het om een borstelmotortje om te bouwen naar brushless.
Heb een klein mabuchi motortje gepakt en ben begonnen.
Eerst wikkelde ik af maar tijdens wat getimmer werd de as krom. Er zaten in ieder geval 70 wikkelingen op.
Omdat ik toch maar eerst wilde kijken wat hij origineel zou doen heb ik een gelijk motortje uit elkaar gesloopt met denk ik dezelfde wikkelingen en ben daar mee aan de gang gegaan.
Wikkelingen staan nu in driehoek.
Basis motortje
Ben nu zover: zie pics.
Nu weet ik eigenlijk niet hoe ik de rotor moet gaan fabriceren en vast moet zetten op het asje zodat alles draait en ik er fatsoenlijk een prop op kan krijgen.
Lagertje wat erbij ligt zou ik over het asje kunnen slaan want die is net iets kleiner dan 2mm.
Bedoeling is dat ik er een vliegtuigje van 150 gram mee de lucht in krijg dus laat ik grofweg zeggen tussen de 50 en 75 gram statische trekkracht.
Ben helaas niet in het bezit van een draaibankje.
Tips do's en don't welkom. Of als ik moet stoppen ook goed.
Wel dan een goedkoop alternatief geven voor een motortje van 10 a 15 gram
Magneetjes kosten bij conrad 1.30 p/s kan dat nog goedkoper ergens? 10x6x2mm
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik er de balle verstand niet van heb. Tenminst op dit vlak.
Maar tot hoeverre werkt het om een borstelmotortje om te bouwen naar brushless.
Heb een klein mabuchi motortje gepakt en ben begonnen.
Eerst wikkelde ik af maar tijdens wat getimmer werd de as krom. Er zaten in ieder geval 70 wikkelingen op.
Omdat ik toch maar eerst wilde kijken wat hij origineel zou doen heb ik een gelijk motortje uit elkaar gesloopt met denk ik dezelfde wikkelingen en ben daar mee aan de gang gegaan.
Wikkelingen staan nu in driehoek.
Basis motortje

Ben nu zover: zie pics.

Nu weet ik eigenlijk niet hoe ik de rotor moet gaan fabriceren en vast moet zetten op het asje zodat alles draait en ik er fatsoenlijk een prop op kan krijgen.
Lagertje wat erbij ligt zou ik over het asje kunnen slaan want die is net iets kleiner dan 2mm.
Bedoeling is dat ik er een vliegtuigje van 150 gram mee de lucht in krijg dus laat ik grofweg zeggen tussen de 50 en 75 gram statische trekkracht.
Ben helaas niet in het bezit van een draaibankje.
Tips do's en don't welkom. Of als ik moet stoppen ook goed.
Wel dan een goedkoop alternatief geven voor een motortje van 10 a 15 gram

Magneetjes kosten bij conrad 1.30 p/s kan dat nog goedkoper ergens? 10x6x2mm