Goedemiddag, Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar de tekeningen van een radiaalmotor. Als ik het voor het kiezen heb gaat mijn voorkeur uit naar de 7-cilinder en de 9-cilinder radiaal motoren. Ik heb al verschillende modellen voorbij zien komen op internet en wil er nu graag een zelf bouwen. Gelukkig beschik ik over de machines en de vaardigheden om dit te verwezenlijken alleen ontbreken de tekeningen nog. Ik hoop dat er iemand is die zijn tekeningen wilt delen en natuurlijk is een vergoeding in overleg ook geen probleem. Mvg Nick,
Dan hoop ik dat je er ook een bouwverslag van maakt, ik ben ook best handig, maar van zoiets loopt me het water van in de mond.
@RonWaas, die belofte kan ik wel maken . Ik denk dat er nog wel meer mensen zijn die het leuk vinden om een bouwverslag hierover te lezen? @brugja, ik ben inderdaad al eerder op die site geweest, maar alles word aangeduid met inch. maten dat wordt een flink karwei om alle maten door te rekenen naar een werkend model.
Kijk eens in de tekeningen catalogi van deze drie uitgeverijen Verlag für Technik und Handwerk Neckar Verlag: Kunst, Feuerwehr, Modellbau, Schule Modellsport Verlag
Dat zijn inderdaad hele mooie exemplaren! Ik zit zelf te denken aan de http://shop.vth.de/bauplane-frasteile/sonstiges/motoren-dusen/7-zylinder-sternmotor.html tekeningen bij vth. (bedankt voor de link R. van sommeren!) Is er iemand die ervaring heeft met de tekeningen bij vth, wat mij opviel is het grote prijsverschil in de tekeningen. Ik neem aan dat dat hem zit en in de hoeveelheid informatie die bij de tekening geleverd word?
De kreet tekeningen is in de link verzeild geraakt waardoor hij niet werkt. Zo wel shop.vth.de/bauplane-frasteile/sonstiges/motoren-dusen/7-zylinder-sternmotor.html
Wellicht dat op deze sites interessante links voor je staan Miniature Engineering Museum Flickr: Miniature Engineering Museum's Photostream En mijn all-time favoriete motor, al paar keer op MBF in diverse draadjes, de Deltic. De Napier Deltic scheeps- en trein-motor had 6x6=36 zuigers en 18 cylinders, 6 van onderstaande animaties naast elkaar: Wikipedia...Napier_Deltic Foto's en bouwbeschrijving van de magnifieke modelversie van de Deltic: CNC Machining Craftsman—Clen Tomlinson
Prachtig al die technieken en vakmannen Ik heb even rustig de tijd genomen om alle links en site's goed door te lezen. Er zitten echt hele nette exemplaren tussen waar veel aandacht en moeite is ingestoken! Misschien dat ik in de toekomst nog een een bezoekje ga brengen aan het miniatuur engineering museum Zodra de tekeningen binnen zijn zal ik een topic maken over de bouw van de toekomstige 7-cilinder radiaal motor. Bedankt voor jullie hulp met het zoeken naar de tekeningen!
Jef is nu bezig met ben-buckle-falcon-met-zelfbouw-motor Een eerder project van Jef bouwverslag-2cc-dieselmotor Gebruiker Dickie werkt aan een V-8 www.motor-dickie.nl Er is ook nog een actieve discussie met een zelfbouw 7 (9) cylinder rotatiemotor, ik kan 'm niet vinden??? Verder ook wat ster- en rotatie-motoren, al dan niet zelfbouw: Rotary's bij Phantasy in Blue Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a En dan zijn er nog de metaal-tovenaars/projecten in de Stoom techniek, Zelfbouw turbines en CNC subfora
Er is ook nog een actieve discussie met een zelfbouw 7 (9) cylinder rotatiemotor, ik kan 'm niet vinden??? Waarschijnlijk is dit hem Ron , met zelfbouw stermotor boeing-stearman-ziroli
Da's ook een goeie voor Nick Jef. Echter, ik doelde op bouwdraadje van een WWI toestel, dubbele staartboom, met motor in duwopstelling, stermotor waarbij de hele motor draait i.p.v. de krukas. Zoals de Gnome Rotary op www.animatedengines.com.