Dit is mijn Tamiya Scania 6x4, k ben er al een tidje mee bezig maar hij zit nu eindelijk in elkaar. Er komt ook een mfu in en nog wat extra licht aan de voorkant boven en onder maar eerst moet ik hem gaan spuiten. Ook moet nog de as ingekort worden omdat de eerste as dichter bij de versnellingsbak is geplaatst. Alleen de sideskirts zijn nog niet helemaal naar me zin dus die ga k ook nog veranderen. Ik heb de servo en de voor as aangepast voor een grote stuuruitslag en er komen nog de nodige extras op zoals uitlaten, scania spatlappen, luchthorens, traanaplaat achter, michelin mannetjes en natuurlijk de echte scania spiegels. Er zitten ook scania wiel naven op die je al op de foto ziet. Opmerking en tips zijn natuurlijk altijd welkom
hallo is er dan maar 1 achteras aangedreven??? zo ja dan is het een 6x2, zo neen en zijn er 2 aangedreven dan is het een 6x4, maar al met al een leuk model,nu al,kan je nagaan als ie aangekleed is, mvg markioo
Ja k heb achter maar 1 as aangdreven zodat het me wat geld scheelde en ik vind dat het toch niet zoveel boeit dus van daar. Maar het moet zeg maar wel een 6x4 voorstellen
ja we weten het sander ;P LOL! het is een 6x3 zo goed ;P. nee het heeft de looks van een 6x4 mits je geen lift as maakt
Als jij maar tevreden bent met het model!Op welke basis heb je hem gebouwd?Op de basis van de Globeliner? Veel succes met het bouwen van de truck!!!! Ik ben ook van plan om zoiets te maken.Maar ik twijfel een beetje. groetjes Marcel.
Ja voorlopig ben ik wel tevreden Ik heb het verlengen van het chassis een beetje anders dan anders aangepakt. Meestal word er inderdaad een globeliner chassis gebruikt of gewoon nieuwe profielen gemaakt maar ik heb er gewoon een stukje chassis wat ik over had tussen geplaatst. Ik heb een echte op gemeten en mijne is op schaal iets langer maar dat vind ik niet zo erg. Er komt toch waarschijnlijk iets zwaar of speciaals achter.
hallo een 6x2 dus, maar zoals eerder gemeld boeit het niet, het is een schitterende truck zo, mvg markioo
hallo ik zou de as gewoon doorzagen in het midden en dan met de 2 delen naar een constructiebedrijfje gaan en even vragen of ze het aan elkaar willen lassen,neem eventueel een taart voor ze mee voor de moeite, zo heb ik ook aluminium laten lassen,kostte 1 taart van de supermarkt vandaan,en mocht altijd langs komen als ik nog wat te lassen had of alu nodig had,mocht dan in hun afval bak kijken en pakken wat ik kon gebruiken, mvg markioo
Welke marcel dan want ik heb wel een "marcel" gevonden in de ledenlijst maar die is van heli's en zo. Edit: ohh je bedoel rottierood, ik heb topic al gevonden Ik heb zelfs in dat topic gereageerd maar is zo lang geleden dat ik het vergeten ben Ik ga het maar proberen met zoon carson as die je op maat kan maken.
wat je ook kan doen is een messing kokertje waar de as net in past of een alu buis. die volgooien met 2k lijm en paar dagen op de verwrming leggen zodat het goed door verwarmt en verlijmd is.
Hoi, Gewoon doormidden zagen (3mm langer dan gewenst). Opboren naar 4 mm (gaat dus om een heel klein stukje) Bijde zijden 3 mm half inzagen (halve maan) Stukje 4 mm staaf opzoeken en licht schuren(ongeveer 6 cm lang) En vervolgens met secondelijm de boel vastlijmen;eerst de ene kant,as 3 cm uilaten steken,minuutje wachten en dan de andere kant....... De halve maantjes zorgen dat hij onderling geborgen is en de as zorgt voornamelijk voor de stabiliteit. Zo heb ik het de eerste keer gedaan,was bij een king hauler as. De 2e keer kop eraf gehaald (licht verwarmen),as afzagen,licht verhitten (blijft aluminium) en de kop er weer opgeslagen... Massieve as nog niet gedaan,maar dan kan je inplaats van een as ook een kokertje gebruiken van bv messing. Misschien heb je er wat aan.... Succes, Jan
Emzz misschien wel een goed idee om het zo te doen, hij zal zo niet snel kapot gaan en is ook niet heel moeilijk.
hallo hebben jullie het nou hier over een vooras inkorten?? of een niet aan gedreven achteras, graag een fotootje ervan, dat zegt meer dan een scherm vol tekst(1001 woorden) mvg markioo
Nee het gaat hier om de cardan as(van de bak naar de wielen), had inderdaad niet echt vermeld maar is wel begrepen volgens mij. K heb er nu geen fotos van omdat me scania mijn me vader staat dus. De achter as is gewoon in orde hoor