Scorpion motoren, vorige versies, uitver-koopjes??

ron van sommeren

Forum veteraan
40 motortypen, van 2205 tot 4035, vorige versies. Ik heb de prijzen niet vergeleken met prijzen van nieuwe versies.
Discontinued / Clearance - Scorpion Power System

Als ze nu ook eens die Kv aanduiding op de motor correct deden, die notatie zet mensen op verkeerde been, veel mensen denken daardoor dat Kv iets met vermogen of koppel te maken heeft. Correct: Kv=1400rpm/Volt, Kv is een fysische grootheid zoals lengte, tijd, stroom, koppel etc, en wordt uitgedrukt in de eenheid tpm/Volt (meter, seconde, Ampère, Newtonmeter .... Cobra motoren is hen al voorgegaan :)

i785_popup_image.jpg

Laatst bewerkt:
Daar kan je een eeuwigheid op wachten... vraag me af of ze ooit nog worden aangevuld... net zo met de Hitec Servo's. Siert de site zo maar te zeggen.

Voor een Scorpion moet je (helaas) meer neertellen. eFlight in Zwitserland is dan nog redelijk scherp.
Ik weet niet of ik een tweedehans Scorpion aandurf... juist omdat ze hoegenaamd onsloopbaar zijn, zouden ze algemeen gesteld wel eens flink mishandeld kunnen zijn? Betaal je daarbij ook nog eens de hoofdprijs.

Is die ene Hyperion niets?

Kan je altijd nog mikken op de Pichler Boost series. Die zien er uit of zo ook uit de Hyperion fabriek komen. Weet jij daar meer van Ron?

Yep, de e-flight 46 staat op een goede 2e plaats. Ik ben nog niet begonnen met bouwen, zal nog wel even duren, dus heb de tijd. Als de Scorpion niet leverbaar wordt, wordt het waarschijnlijk de e-flite 46.

Freek

Over de Pichler motoren kan/weet ik niets zeggen Bas. Bedenk dat Hyperion motoren en regelaars met een 's' in hun typenummer door Scorpion gefabriceerd worden. Wie de andere Hyperion motoren maakt, weet ik niet.

Scorpion heeft vanaf het begin alleen met geselecteerde dealers gewerkt. HobbyKrap behoorde daar niet bij. Anthony Hands, de HK eigenaar, heeft zich vervolgens behoorlijk laten kennen op RCGroups en in zijn eigen forum (nou ja, forum? ... meer een PA luidspreker, onwelgevallige berichten werden aangepast of gewist) door gigantisch tegen Scorpion te zeiken en alles te betwijfelen. Op RCG werden zijn oren flink gewassen. Leuk dat hij nu Scorpion levert, de tekst op HK site is letterlijk overgenomen van Scorpion, maar Scorpion levert niet aan HK. Geen idee hoe hij er aan komt. Van vrachtwagen gevallen :mrgreen: ? Zal wel via stromannetje gebeurd zijn.

Hoi Ron,
Kort door de bocht van de Heer Hands... Zal wel een rouwdouwer met een 'staartje' zijn.

Dan zullen z'n nieuwe Turnigy-tjes ook niet goed vallen bij de testers op RC-Groups.
Lijken bij de SK3 series wel potentiële motortjes te zitten, sommigen kietelen de Scorpions, maar vertrouw de waarden voor als nog niet, omdat ik in eCalc.ch theoretische rendementen van +90% tegen kom. (90,1 of 90,2). Vast te mooi om waar te zijn. Of... hij wil echt tikken uit delen met scherp geprijsde kwaliteit? Dan zou z'n frustratie ons ten goede komen... Dat kan... bij twijfel... :)

@Freekt... Gerben wees me nog op de DualSky motoren. (Parkflyer.de) Net als bij Scorpion is daar een PC programmaatje ontwikkeld maarmee je viruele testjes kan draaien. Is te vinden op de site van Parkflieger.eu (Duitsland)

Gr Bas

Scorpion heeft vanaf het begin alleen met geselecteerde dealers gewerkt. HobbyKrap behoorde daar niet bij. Anthony Hands, de HK eigenaar, heeft zich vervolgens behoorlijk laten kennen op RCGroups en in zijn eigen forum (nou ja, forum? ... meer een PA luidspreker, onwelgevallige berichten werden aangepast of gewist) door gigantisch tegen Scorpion te zeiken en alles te betwijfelen. Op RCG werden zijn oren flink gewassen. Leuk dat hij nu Scorpion levert, de tekst op HK site is letterlijk overgenomen van Scorpion, maar Scorpion levert niet aan HK. Geen idee hoe hij er aan komt. Van vrachtwagen gevallen :mrgreen: ? Zal wel via stromannetje gebeurd zijn.

Wat een verhaal!? Nou ja, dan maar via de reguliere kanalen bestellen dus. Thx,

Freek

Back