sim aansluiten

Robbe Futaba 6 EX 2,4 GHZ & ontvanger R617 FS

eehm ik wil graag een goede simulator die bij deze zender past

ik heb een buddy kabel maar geen kabel waarmee hij op mijn pc kan

woon in omgeving soest.

Waar verkopen ze die kabels, en verkopen ze die ook los? dus zonder software

Je heb 2 soorten kabels ... trainer poort --> USB Joystick, je zender moet dan wel in PPM mode staan dit werk met alle (model) flightsimulators die ook een USB Joystick accepteren zoals het "gratiszzz" FMS ... maar de meeste "echte" FS hebben een speciale eigen kabel nodig .... waarop je met een verloop kabeltje je eigen zender aan kunt sluiten ... en die kabel zit uitsluitend bij de de complete software (++++ € 100,-- )

Laatst bewerkt:
en die trainer poort to usb kabels zijn waar te koop?

en wat is ppm ?

ik heb wel een power down mode maar ie duurt maar 60 sec

mare als ik webshops kijk dan hebben al die kabels een mini jack aansluiting terwijl zender een soort vierkante stekker heeft

Laatst bewerkt:
Aerofly, Reflex, Realflight.. ze werken allemaal met een kabel waarbij de zender als joystick gezien wordt. Ik weet niet welke 'echte sims' Dirk het over heeft die dat niet doen.

Enige is dat bij 'de echte' sims de bewuste kabel vaak ook de kopieerbeveiliging bevat, maar gezien de vraag zonder software, ga ik er vanuit dat er een 'gekraakte' versie aanwezig is.

PPM is het gebruikte systeem, ipv. bv. PCM.

Wat betreft de stekkers; er zijn 2 mogelijkheden:
1) de webshops gebruiken een algemene foto voor alle kabels
2) de kabels worden alleen geleverd met een mini jack aansluiting. In dat geval zul je zelf moeten zorgen voor het juiste stekkertje voor je zender, en die aan de kabel solderen, of een verloopje ervoor maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ hezik nee er is geen gekraakte software aanwezig. Maar ik vind het een beetje onzin om een kabel te kopen die maar een stuk software ondersteund. Ik vind dat een soort van koppelverkoop zo van als je die kabel koopt kan je alleen dat stuk software voeren en meer niet.

nou weet ik nog steeds niet wat ppm is want pcm zegt mij ook niks.

en zelf solderen? ik had gehoopt dat er een kant en klare oplossing beschikbaar zou zijn. jammer Nou ben ik best handig met een bout maar dan moet ik wel alle uitgangs singalen weten heeft iemand dan een schema voor me? Maakt niet uit wat ps2 of usb of gameport heb het allemaal op mijn pc.

Onder bestelnummer 1-8239 verkoopt Robbe een verloopkabeltje van de "trainer-port" op de zender naar mini jack vrouwtje ... voor € 15,90 en daar koop je in Hong Kong een volledige oplossing voor DealExtreme: $8.11 USB Simulator Cable for Futaba JR FS R/C Remotes (kwaliteit "unknown") ...... ga je voor "kwaliteit" dan heeft Multiplex onder bestel nummer 85153 een trainer-port -> USB met mini jack mannetje (en verloopje naar MPX zenders) waarvoor je iets van € 31,90 moet aftikken ....

De T6EXP is omschakelbaar tussen PCM en PPM codering .... van PCM snappen de TP->USB absoluut niets, dus moet je de zender naar PPM codering omzetten "ergens" in de menu's ....

@The mechanic:

Misschien handig om erbij te vermelden wat voor soort zender je hebt? (ik weet niet of het uitmaakt of je een 35mhz zender hebt (qua ppm / pcm) of een 2.4 Ghz zender zoals jij hebt?).

Elke software levert zijn eigen soort kabel (beveiliging) mee om ervoor te zorgen dat er niet iligaal gebruik gemaakt wordt van deze software. Aangezien jij aangeeft niet in het bezit te zijn van een zogeheten 'gekraakte' versie, zul je dus eerst uit moeten zoeken wat voor software je wenst te gaan gebruiken alvorens je moet gaan nadenken wat voor kabel je moet bezitten.

Ik maak zelf gebruik van Realflight G3.5 waarbij een USB zender is meegeleverd met een buddy module. Hierop kan ik mijn FF9 aansluiten en zodoende vliegen middels mijn eigen zender >> aangesloten op de USB zender >> Aangesloten op de pc.

Bij een programma als FMS is dit niet nodig, hier kun je mee uit de voeten met enkel een 'USB zender', ofwel een kabel zoals Dirk heeft omschreven, vanuit je zender naar USB aansluiting.

Echter heb je nog 3 andere bekende flightsims, welke allemaal op hun eigen manier werken. Te weten: Aerofly Pro (Deluxe), Reflex en Phoenix Flight.

Ik denk dat het verstandig is eerst uit te zoeken wat je precies wil gaan kopen voor software, voordat je je nek breekt over wat voor kabel je nou eigenlijk nodig denkt te hebben.

Gegroet
Spijker46

Hallo iedereen,

Ik heb dezelfde T6EXP 2.4Ghz zender, en heb me net een 2de hands realflight G4 gekocht.

Het enige probleem is dat de zender er niet bij is (stuk :()...

Ik wil mijn T6EXP in de plek gebruiken, dus kocht ik vandaag een usb kabel met verloopstekker(van Protech) voor Robbe Futaba.

Het rare is, het spel werkt, maar ik krijg de zender niet gecalibreerd !?

Ook in Windows, loopt de calibratie niet zoals het hoort...

Ik krijg alle assen gecalibreerd, enkel de horizontale as van de rechterstick krijg ik niet in aktie ?!

Een aantal buttons flikkert en het calibratiekruis blijft ook niet honderd procent stil staan...

Nog 1 vraagje off-topic: die switch die op de printplaat zit als je de zender opendraait en de backcover afhaalt, waarvoor dient die?

Alvast bedankt voor de reakties !!!

een heli nOOb

Laatst bewerkt door een moderator:
@ dirk ik heb geen paypal mischien een ''anologe'' winkel omgeving soest of een nederlandstalige webwinkel? die iets soortgelijksverkoopt?

Back