Snel foam model, welke?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door MeX101, 8 mrt 2010.

1. MeX101

MeX101 Guest

Ik ben opzoek naar een snel (3s lipo als maximum) foam model. Met de prop aan de voorkant dus geen EDF of duwprop model. Buiten de Multiplex Blizzard om (die ik al heb) kom ik vreemd genoeg weinig tot niets tegen. Ik heb naar de Space Scooter van Multiplex gekeken maar die vind ik te 'geeky'. Het moet ook een beetje leuk blijven met de kosten dus een F5B of een pylon racer sla ik liever over.

2. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    Mex.
    Ik weet wel een heel snel robbe vliegtuigje ,zelf zweet ik peentjes als ik er mee vlieg.
    Maar hij voldoet niet aan wat jij wilt.
    de robbe hunter heeft een duwprop.

Groeten wiebe.

3. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    Snel schuimpje

Mex,

Er is snel, en snel. Gaat het je om de hoge topsnelheid (200kmh) koop dan een funjet, of wil je iets dat een uitdaging is omdat het bij 100kmh ook nog zeer wendbaar is.

In de laatste groep kan ik je een DEPDART aanraden. Prop aan de voorkant, zeer korte romp. Gemaakt van 6mm depron (gaan er 3 uit een plaat). 60cm spanwijdte. Vlieg ik zelf met een 120 watt setup, en gaat als een duivel.

Als je hiermee vliegt heeft men eerst geen aandacht, totdat je het ding weggooit en gaat vliegen. Monden gaan open, en je hoort " wat is DAAAAT ???". 10 rollen per seconde, loopings met 3 meter diameter...

Tekeningen op de website van Willem Bravenboer. Op dit forum zoeken op "holiday" of "holidep".

Harm

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. MeX101

MeX101 Guest

wiebe, leuk toestel maar ik ken het merk Robbe niet echt, youtube kent het ook niet echt haha ik kijk altijd even op youtube.

Volhout, dat klinkt erg goed het is alleen niet voor me zelf maar voor iemand anders. Het komt er op neer dat ik het meeste moet gaan bouwen en vind dan 'plug and play' het mooiste.

De Funjet ziet er cool uit en zo te lezen ook goed met opstijgen op de youtube filmpjes te zien is, ik ga er eens wat meer over lezen,

Bedankt!

5. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    robbe hunter - Google zoeken

google is je beste vriend ,eerste link al een filmpje ,
    Ik vloog hem met een mega 16/15/3 nog wat sneller als in dat eerste filmpje op dat forum.
    en met nicads wel wat zwaar ,zal nu veel beter gaan /lipo,s.

Groeten Wiebe.

6. MeX101

MeX101 Guest

Bedankt! Heb het filmpje gezien en vliegt erg leuk en lekker snel het probleem is dat als we gaan vliegen we samen gaan vliegen en wij ieder het model zelf de lucht in moeten gooien, ik denk dat het met die hunter best lastig kan zijn.

7. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    je zou ook kunnen kijken naar een graupner terry-S. een vliegmaat van mij had deze ook en is met de juiste setup erg snel te krijgen.

8. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Harm,

met welke setup vlieg jij dit geinige ding ?

Grtz,
    Menno

9. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Anders de Graupner Nemesis? Niet extreem snel, maar ziet er wel prachtig uit en is natuurlijk bijna klaar. Ik heb de 45cm versie, maar dat is een priegelig dingetje. Die van 64cm is een heel behoorlijk snel racertje. Afgelopen zondag vloog een vriend ermee. Erg leuk en met een goede setup nog behoorlijk snel :).

10. MeX101

MeX101 Guest

Die Graupner Terry S en Nemesis zien er erg goed uit! Ook het uit de hand gooien gaat erg goed zo te zien! Ik heb denk ik de modellen gevonden voor de keuze!

Bedankt

11. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    Depdart Setup

Ik krijg van meerdere kanten vragen over de setup van de depdart.

Motor = 24 grams 1500kV props in range 6x6, 6x5 of 7x4(*)
    Lipo = 3S610mA (Rhino)
    ESC = SS 18A
    Servo's = 2 x HXT500
    Ontvanger = Corona RP6D1
    Alles van HC.

Omdat mijn zender (!@#$%^ ding) geen mix balans kent in elevon mode heb ik voor beter balans tussen rol en hoogte de ailerons taps aflopend gemaakt i.p.v. taps toelopend.

De 7x4 past het beste bij mijn vliegstijl. 6x6 en 6x5 geven meer snelheid, maar ik zie zelf weinig verschil tussen beide. Moet eens een dopplertje doen.

Romp en vleugels wegen 25 gram incl. verf. (6mm depron, met carbon ligger in de vleugel) en de setup weegt 100 gram.

12. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    zou die depdart ook nog goed te vliegen zijn met een 800mah drie cell? ik heb nog wel een 24grammertje van +- 3000kv liggen:D

13. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

dank voor je reactie !

Dat is mooi, want iets dergelijks heb ik nog wel liggen.
    Komt dat indoor-spul tenminste ook buiten nog een beetje van pas :yes:

Ik heb die 24 grams zowel in 1500 als 1700 Kv nog liggen :banana:
    Beetje experimenteren wat dat oplevert. 1700 met een 6 inch propje moet wel wat snels op kunnen leveren lijkt me :D

Heb jij trouwens al eens de stroom gemeten met jouw setup ?
    Zal wel, want je geeft een vermogen aan ...

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  14. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    hmm, een 1700kv heb ik hier ook nog wel maar die zit nu in mijn Firefly.
    iemand een idee hoeveel wikkelingen en welke dikte draad ik moet gebruiken voor ca. 3000kv? motor moet namenlijk opnieuw gewikkeld worden.:(

[URL="[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Volhout

Volhout

Lid geworden:
    23 jul 2008
    @menno: bij een volle Lipo meet ik meer dan 10A met een 7x4 prop (oude analoge amperemeter). Ik zou het eens precies moeten meten. Als ik een 1700kV versie had zou ik voor de 6x5 (of misschien 6x6) gaan om werkelijk snel te gaan. Ik weet alleen niet of een 610mA Lipo dat goed volhoud (Volhout ?). Je moet dan een 30C type hebben.

3000kV motoren zijn voor kleinere propjes, of voor 2S. Ik gebruik op een F22 setup iets van 3000-3200kV op 2S met een 5.25x6.25 prop.

De LiPo zit in een gat in de romp (dus niet aan een kant). Ontvanger en ESC zitten met dubbelzijdig plakband vast. LiPo aan deze zijde door een depron stripje (wit), andere zijde elastiekje over twee pinnetjes.

De motor zit niet met het montagekruis vast, maar is stick (tube) mount. Het montagekruis is van de motor afgehaald, en er is een kunststof buis over de lagerbuis gelijmd. Eerst wat vaseline of kogellagervet over het lager strijken (dan lijmt het niet vast), dan de buis met epoxy erop lijmen. Ik gebruikte een ballpoint huls als "stick". Zo'n 6cm lang. Dit is bere-stevig.

Draden tussem motor en ESC en ESC en LiPo kort houden (ik heb ze wel heel kort).

Hier kun je zien hoe ik de elevons veranderd heb. Het witte stuk is erbij gekomen. Dat witte stuk aan de voorzijde van de vleugel is een reparatie (er stond een struikje op de landingsbaan).

Hoop dat iemand er wat aan heeft...

Succes,

Harm.

16. MeX101

MeX101 Guest

hm zie nu dat die terry s geen ailerons heeft...

17. squid275

squid275

Lid geworden:
    17 mei 2008
    klopt, maar die kun je erg eenvoudig zelf erop maken. de terry is trouwens ook erg leuk om mee te zweven. hij zweeft redelijk goed.
    je moet er alleen wel opletten dat je de motordomp aan moet passen. zoals die standaard zit trekt ie teveel naar beneden.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
  18. RCEFlyer

RCEFlyer In Memoriam

Lid geworden:
    27 mei 2007
    Hoi,

door dit topic ben ik op de Depdart gekomen :) Leuk gooi en smijt dingetje :yes:

Bedankt voor de tip Harm :thumbsup:

Ik zal er wel even een apart topic voor openen en wat fotootjes plaaten, jaja ... ben inmiddels begonnen :D

Ik post hier wel een linkje.

EDIT: Topicje staat hier: [104973] de-depdart

Grtz,
    Menno

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina