Hallo allemaal, Naar aanleiding van div. topic's bij bouwverslagen is er erg veel intresse ontstaan om een speedrundag te organiseren. In dit topic kunnen we alles organiseren. Wat mij betreft kan en mag iedereen meedoen, je hoeft dus niet speciaal een speedrun wagen gebouwd te hebben. Als je geen GPS unit hebt mogen sommigen eventueel de mijne lenen om te kijken hoe hard je RC nu eigenlijk echt kan. Het begint allemaal bij een mooi lang stuk asfalt van ongeveer 700 tot 800 meter lang, minimaal 2 rijbanen breed, omdat sommigen van ons ruim 160 km/h kunnen gaan. Iedereen die denkt te weten waar zo een stuk asfalt ligt, post het! Dan kunnen we later een datum prikken. Mvg Steve
Probeer het eens bij een wielerbaan. Vaak mooi glad lang genoeg. Je start je run in de bocht en meet de snelheid op het rechte stuk. Bij de electro on-road club in Eindhoven deden ze dit wel eens. Erg leuk!
AMCC deed het altijd op de wielerbaan in Alkmaar. Er werd met transponders gewerkt en rondetijden gemeten die werden omgerekend naar een gemiddelde snelheid op de snelste ronde. Niet helemaal perfect omdat de baan maar op 1 lijn 250 meter lang was maar het gaf een goede indicatie. Mijn 1:18:
We hebben het er tijdens de laatste ALV bij ERCE over gehad om een soortgelijk evenement als de speedrun van een aantal jaar geleden weer te organiseren. Er is wel interesse maar dan moeten er natuurlijk wel voldoende rijders zijn die komen. De wielerbaan ligt er nog steeds naast het circuit, alleen is het grasveld helemaal volgebouwd met speeltoestellen, waardoor je het overzicht op de rest van het circuit een beetje kwijt bent. En de paaltjes aan de zijkant staan er nog steeds. Als er grote interesse is zou je het bestuur van ERCE eens een mail kunnen sturen.
bij mij is er zeker ook interesse en waarscheinlijk bij 2 vrienden ook,wel enkel mits het niet te ver van Belgie is want voor een speedrun 100km gaan rijden...beetje gek
Om met offroaders op snelheid te komen ja, wil je met een onroad een serieus record neerzetten wil je niet in de buurt staan want die wordt door al het vuil en oneffenheden direct gelanceerd. Wil je zoiets organiseren moet je het ook goed doen.
Ik weet een mooie plek. in soesterberg is de vliegbasis niet meer in gebruik behalve voor zweefvliegers. voor zover ik weet is 1 van de 2 landingsbanen open voor iedereen. dat is een weg van +- 2km. vliegbasis soesterberg - Google Maps
Persoonlijk vind ik een oval zoals een wielerrenbaan interesanter op te rijden. Het vergt nog wat setup en stuurvaardigheid dan alleen maar rechtdoor rijden.
Naast de offroad baan in Vlijmen is een skate-oval... met twee verschillende radius(radia?) aan bochten. vlijmen - Google Maps
Wordt er nog nagedacht over de speedrunmeeting? Ik vond die landingsbaan wel een gaaf idee mits dat idd openbaar is.