Spektrum dx6i: make or brake (pot-meters)

Goeiedag,

Ik ben in het bezit van een dsm2 dx6i zender, vorige zondag kreeg ik problemen toen ik met men heli aan het vliegen was, die weigerde een halve seconde ofzo om te luisteren naar zen UP commando.

Om een lang verhaal kort te maken,ik heb ontdekt dat de pot meter van men zender niet naar behoren werkt. You tube bracht raad en hulp en na reiniging werkt alles terug ok.

Ik wil hier geen discusie starten van spectrum is honderd procent rommel enz enz.. het gaat mij over een oplossing voor het pot meter probl.

een feit is wel dat ik geloof dat de kwaliteit van de pot meters beter had gekunnen.

Nu mijn vraag,wie weet welke pot meters ze gebruiken in de allerlaatste ďx6i ?

Zijn het nog steeds dezelfde of zijn het van betere kwaliteit geworden?

Of zijn er ergens goede te krijgen die je zelf kan inbouwen?

Ze zien er heel flashy uit de nieuwste dx6i modellen met knappe software maar 1 van de meest belangrijke zaken zijn de pot meters in mijn ogen.

Dus als er hier mensen zijn die al wat potentio meter spektrum ervaring hebben

Alvast bedankt.

Gr

P.s. de heli heeft het overleefd zonder schade.

Ik heb ik een dx6i gehad, welke ook defecte potmeters Had, na het plaatsen van nieuwe sticks (wat de enige manier van vervangen van de potmeters is)

Ik heb toen na vervangen toch een dx7s gekocht ivm ontbreken van het 7de kanaal....

Welke mode vlieg je,
Misschien heb je belang in de sticks uit de zender...
De overige delen uit de zender zijn gebruikt om een andere dx6i te repareren.

Inderdaad waren die potmeters van de eerste dx6's niet zo bijzonder goed. Maar bedenk ook het is een budget zender. Ik heb er zelf ook een tijd mee gevlogen en eigenlijk kon ik er best goed meekomen en deed het ding wat hij moest doen. Die potmeters heb ik toen gevonden op ebay. Wat betref die mode is makkelijk om te bouwen dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Verder zou je ook kompleet nieuwe gimbals in kunnen zetten. Let alleen op dat je er niet teveel geld aan uitgeeft want op diverse adressen heb je een nieuwe voor rond de 80 euro. Succes ermee.

Waar het eigenl om gaat is dat ik een betrouwbaar 6kanaal zendertje wil voor men heli's. En heb nu al wat spectrum ontvangers dus dat is al mooi meegenomen moest ik een nieuwe dx6 kopen. Ontvangst heb ik nooit probl mee gehad maar ik wil wel beter kunnen vertrouwen op men pot meters.

Helaas vind ik niks van info over of er nu betere in de nieuwe dx6 zitten of niet..

Gr

Back