spektrum dx7 vraagje

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
U

ultim@te

Guest
beste forummers ,

ik ben even in de beschrijving van mijn dx7 aan het neuzen om ``trottle cut`` in te programmeren en toe te wijzen aan een schakelaar op mijn zender.
nu staat dit in het boekje :

The DX7 has a unique throttle trim recovery feature. Throttle Recovery stores the last known throttle trim position
before the trim is moved to the full down (closed) position. That stored position is then recalled by moving
the throttle trim up (open) one notch. This makes shutting off the engine and restarting it with the correct trim
position easy. Throttle Recovery must be activated for each model.

alleen kan ik dit hier niet echt uithalen .
zoals hier beschreven staat zou ik dan op het moment dat ik de motor wil uitzetten met de gastrim 1 tikje naar beneden moeten trimmen om de carburateur klep dicht te laten drukken door de servo.
op mijn mx-12 zender had ik de trottle cut op een schakelaar bovenop de zender staan ,die wanneer ik deze om flipte de motor gelijk deed afslaan.
iemand misschien bekend met dit verhaal die mij even kan helpen dit in te programmeren???
ik hoor het graag .
mvg eric

dat zou ik eigenlijk ook wel eens willen kunnen, heb zo e paar vliegtuigjes, maar die throttle hold kan je dat echt niet aanzetten bij vliegtuigen????
moet toch kunnen denk ik dan???

het gaat om ``trottle cut`` en het toewijzen aan een ``rocker`` / schakelaar op de zender niet om ``trottle hold`` zoals bij heli`s wordt gebruikt.
ofterwijl ik wil mijn benzine motor van mijn yak of extra vanaf de zender met een schakelaar uit kunnen zetten ,op de grond of in de vlucht bij evt onraad .
het zijn 60 tot 80cc benzine motoren dus ik wil dit graag via een schakelaar kunnen uitzetten .
ik heb wel een optie om de choke met een servo te gaan aansturen zodat ik met een schakelaar van de flaps bijvoorbeeld de choke klep dicht kan gooien maar omdat er in mijn mx-12`je gewoon een functie trottle cut zat zou ik verwachten dat de dx7 deze functie ook wel zou hebben.

je kan een mix aanmaken op je gas, bv -40% op een schakelaar.
die overruled de trim

b
The DX7 has a unique throttle trim recovery feature. Throttle Recovery stores the last known throttle trim position
before the trim is moved to the full down (closed) position. That stored position is then recalled by moving
the throttle trim up (open) one notch. This makes shutting off the engine and restarting it with the correct trim
position easy. Throttle Recovery must be activated for each model.

Volgens mij bedoelen ze hiermee dat je de motor uit kan zetten door je trim knop even naar beneden te houden, en dat je dan maar 1 klik trim naar boven nodig hebt om weer op de laatste stand te komen.

Groeten

Back