Stuurservo HPI baja 5b SS

Hallo, Na een koprol had ik de arm niet meer in de juiste positie op de stuurservo staan. Ik had eigenlijk gedacht dat de uitgaande as op de standaard servo van de SS van metaal was.
De tanden van de arm zijn niet meer zo scherp, evenals de as van de stuurservo. Ik had de servo saver ingesteld als in de handleiding. Kan ik behalve een metalen armpje ook een metalen as bestellen voor de stuurservo of wat is het verstandigst?

Heb een stalen final gear besteld met alu armpje als een upgrade part van HPI. De servo saver liep ook niet echt soepel meer, dat was denk ik de reden dat het kapot ging.

nu maar hopen dat alles naar behoren gaat werken.
enehh niet meer zulke harde koprollen maken he :)

groetjes scott

Heb de final gear vervangen voor staal, het alu armpje er op gezet, de servo saver nagelopen, en nu heb ik al weer een tankje leeg gereden.

Nadat je de baja SS klaar hebt out of the box moet je er echt nog wel het een en ander aan verbouwen wil het een beetje bom vrij worden. Ik denk nu zover te zijn. Heb al heel veel plezier aan de baja gehad iig.

Hey,mannen van een goede leven hier!
Ik heb ff een vraag, ik heb ee ss met een multiplex rino digi 4 als stuur servo moet goed zijn denk ik....maar ik heb een multiplex profi speed digi als gas/rem servo is dat eigenlijk wel goed?Of is ie te ligt denken jullie?mvg arie

Je zou op de site van de fabrikant even kunnen kijken hoe sterk en snel deze servo is... en aan de hand daarvan de conclusie kunnen trekken of het de juiste keus is geweest...

Als je het idee hebt snel genoeg gas te kunnen geven en snel genoeg je karretje tot stilstand kunt brengen is het toch goed?

... beetje ongeduldig AriePK... zie je vraag nu al in zeker 2 andere topics opduiken...

Multiplex -> Multiplex Modellsport

Technische Daten:

Abmessungen (LxBxH): 39 x 19 x 36 mm
Gewicht: ca. 48 g
Getriebe: Metall
Kugellager: 2
Mehrfachschleifer-Poti: ja
Indirect-Drive-Poti: ja
Drehmoment @ 4/5-Zellen*: 44/55 Ncm
Haltekraft @ 4/5-Zellen* **: 80/100 Ncm
Stellzeit für 40° @ 4/5-Zellen*: 0,15/0,12 s

Wat betreft snelheid is het zeker geen verkeerde servo, echter wanneer het op stelkracht/houdkracht aankomt zit je op de grens... Voor gas/rem wordt geadviseerd om minimaal 10kg/cm te hebben, deze servo haalt dat net op 6Volt.

Een van de servo's die in bigscales veel voor gas/rem gebruikt wordt is de Ace DS1015...

bedankt voor de info, ik had namelijk eerder zo een servo maar is doorgebrand met aan zetten denk ik.Nu heb ik de zelfde servo er weer op zitten en hoop dat ie goed blijft.

Back