T canalyser op andere kisten dan de Oxalys

Discussie in 'F3A' gestart door Ed Heemskerk, 22 sep 2007.

1. Ed Heemskerk

Ed Heemskerk

Lid geworden:
    5 sep 2007
    Na het plaatsen van het kleine vleugeltje op de Oxalys verbeterden de vliegeigenschappen dusdanig , ( zie artikel Dutch F3A ) dat ik mij afvraag of er meer vliegers zijn die overwegen op hun kisten de T canalyser te plaatsen .Wij zijn van plan het op een Alliance een Hyde Away en een Integral te gaan proberen . Ik ben er in afwachting van de leverantie van de F3A X kit een paar aan het bouwen

2. hezik

hezik Guest

Het is bij ons op een Alliance geprobeerd en de vlieger (niet ik) was niet onder de indruk, merkte geen verschil..

3. Ed Heemskerk

Ed Heemskerk

Lid geworden:
    5 sep 2007
    De instelhoek van de T kanalyser in combinatie met het zwaartepunt en de positie ten opzichte van het zwaartepunt bepalen het effect van de T kanalyser .
    Wij hebben gezien dat een foute positie de vliegeigenschappen negatief beinvloedden.

4. hezik

hezik Guest

Tsja, ik ben in elk geval erg benieuwd naar je resultaten, met name dan mbt. instelhoek etc.

Er is bij ons ook niet heel lang mee geexperimenteerd, maar dat gaf in elk geval geen aanleiding tot feest.

Instelhoek zal ik eens navragen, ik geloof dat het een graad of anderhalf was, maar weet niet zeker.

Plaatsing was achter de cockpit, uiteraard, ik schat een cm of 4~5.

5. Ed Heemskerk

Ed Heemskerk

Lid geworden:
    5 sep 2007
    De nul basis is de Oxalys . Hiervan hebben wij de gegevens . Ik zal eenieder op de hoogte houden van de resultaten .

6. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    En wat is dan de juiste formule? Ik wil het best een keer op een 2.6m bak proberen, maar dan moet ik wel weten hoe precies....

Grt.

7. RUFTER

RUFTER

Lid geworden:
    20 sep 2004
    Klopt, 1.5° negatief.

8. hezik

hezik Guest

Van het weekend er nog over zitten praten met diegene die het geprobeerd had, en ik moet nuanceren.. hij merkte wel iets verschil maar heeft er te weinig mee gevlogen om er echt iets zinnigs over te zeggen.

Krijg de canalizers die hij had gemaakt bij m'n alliance geleverd, hij had ze netjes uit carbon gemaakt en op zo'n manier dat je ze gewoon met tape oid even op de romp vast kunt zetten om te proberen..

9. Erik 3D

Erik 3D

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Ik heb net een Synergy gekocht en wil een T canalyser volgend jaar wel eens proberen. Ik zal dan eerst wat vertrouwd moeten worden met het model. Maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de testen op de andere modellen.

groeten van Erik

10. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Nog een passend plaatje gevonden:)

11. hezik

hezik Guest

Hans Meij was erg te spreken over de resultaten van het plaatsen van een T-Canalizer op de Synergy. Foto's zijn wel te vinden in de wedstrijddraadjes.

//edit
    ff gezocht:

Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2009
  12. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Zijn die dingen ook los te koop?.......vast wel, maar waar?:)

13. hezik

hezik Guest

Ja, maar dat wil je niet. ZNLine verkoopt ze:

Accessoires ZN Line

Hoest 130 euro op, en jij hebt een mooie canalizer :p

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    130 euro..........wow..........ik moet geloof ik nog ontdekken of dat het me waard is:p

15. Ed Heemskerk

Ed Heemskerk

Lid geworden:
    5 sep 2007
    Voor een paar Euro aan plex en balsa ,vaak een paar restjes hout kan je de T kanalysers zelf maken.
    Het kost een paar uurtjes en geeft veel voldoening.
    Geef maar een mail adres in de prive berichten en ik stuur je een PDF of als je wilt een DWG .

16. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Super! Je hebt pb:cool:

17. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    30cm variant:

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
  19. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Destijds keurig van Ed de scans gehad, en nu weer even erbij gepakt om er toch concreet eens mee te gaan beginnen.

De canaliser zelf, en de steun waar hij op komt, die hoeven toch niet geprofileerd te zijn? Of is dat noodzakelijk voor een maximaal effect?

Ik wil 'm bij de Evolution direct achter de cockpit plaatsen, op aanraden van Ed op 1 graad negatief.

Ff voor de zekerheid bij het printen; wat is normaal de spanwijdte van zo'n ding voor een 2 meter f3a kist?

20. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ik zit er ook al tijden aan te denken zoon ding te maken, omdat ik toch echt wat rudder authority mis en graag experimenteer.

Even voor de duidelijkheid, negatief betekend toch dat de achterlijst hoger is dan de voorlijst.

Deel Deze Pagina