Beste, Ik heb me even geleden een SebArt Miss Wind S 50E aangekocht. Bij het bouwpakket zat een infoblad i.v.b. met expo en mixen. Deze mixen vormen een probleem. Er staat dat ik bij het volle uitslag geven van rudder, 4% UP op hoogte moet mixen (enkel bij volledige uitslag van rudder). Een 2de mix die SebArt aanraadt, is Rudder to Aileron. Als ik volledige uitslag naar rechts geef met rudder, dat de ailerons dan 2% naar links moeten gaan (weer enkel bij volledige uitslag). Natuurlijk raden ze dit ook omgekeerd aan, dat als ik volledige uitslag naar links geef met rudder, dat de ailerons dan 2% naar rechts moeten gaan. Met het bezit van een Futaba T14SG, moeten deze mixen wel te programeren zijn, maar toch ondervind ik enkele kleine, maar zeer vervelende, probleempjes. Een opsomming v/d probleempjes -De mix kan aan/uit worden gezet met een schakelaar, dat lukt ook maar als ik hem switch van aan naar uit en omgekeerd beweegt de servo een beetje --> als ik de mix RUD to HOOG aan of uit zet beweegt de servo op de hoogte een beetje. Ik krijg dit er telkens weer NIET uit. -Het 2de probleem, dat bij alle twee de mixen geldt, is dat de servo's niet mixen bij volledige uitslag maar ook al als ik bv. 50% uitslag geef, de mix ook al begint. Dit zou ik eruit willen krijgen maar ook dit krijg ik er niet uit. Ik zou graag willen dat beide mixen enkel bij volledige uitslag actief zijn. Bij het aan/uit zetten via schakelaar ondervind ik geen problemen. Heeft iemand hetzelfde probleem, of weet iemand er raad mee? Een antwoord zou ik zeer(!) fijn vinden, omdat ik hier al even mee sukkel. (door onervarenheid op het forum heb ik dit ook in F3A pattern gezet, sorry hiervoor) Met een vriendelijke groet, Ignace Pawlenko
Beste Ignace, Het is juist de bedoeling dat de mix het over het hele knuppel bereik werkt, anders heb je er weinig aan. Volle uitslagen gebruik je niet zo veel als je normaal vliegt. Bij de mix kun je vast aangeven of hij de trim setting mee moet nemen of niet. Ik vermoed dat daar je offset probleem vandaan komt. Ik heb geen 14SG, bezitters van die zender komen vast met concretere info.
opgelost Beste Emanuel, Het is opgelost. Alles werkt nu. Hartelijk dank voor je antwoord. Mvg, Ignace Pawlenko
Ook proberen op Extra 330 SC Beste, Ik ga dit nu eerst toepassen op mijn Extra 330 SC in voorbereiding op mijn f3a kist. Tot voordien vloog ik ook f3a figuren met deze extra 330. Ik ga dus kijken hoe deze zich gedraagt bij de mixen. Ps, moest er interesse zijn in verder verslag over mijn project, laat maar weten. Ik wil dit gerust in beeld brengen. Mvg, Ignace Pawlenko