test van meerdere big'uns, buitenlopers

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door ron van sommeren, 20 aug 2012.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 20 aug 2012
  2. vangrafhorst

    vangrafhorst

    Lid geworden:
    30 jul 2006
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Haaksbergen
    Aardig, dat dicht bij elkaar houden van de accudraden bij grotere lengtes is een leermoment voor mij. En het feit dat langere kabels tussen regelaar en motor mogen.

    Joris
     
  3. Mark Oostveen

    Mark Oostveen

    Lid geworden:
    24 sep 2003
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Nieuw-Bergen (Lb)
    Mooie artikelen. Idd ook voor mij enkele leermomenten. Nu met met mijn eerste grote electro setup bezig, dus direct toepassen.

    Mooi. Thnx

    Mark
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De tegengestelde stromen in de draden heffen elkaars magneetveld op. Daardoor hebben de effectief een wat lagere zelfinductie :) Maar het is slechts een extra'tje voor belt and braces mierenn**kers als ik. Installeren van extra elco's heeft veel meer effect.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2012
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nog een stukje over de Lehner Torqstar. Hollands glorie ook, leuke vaarvideo's van de Friesland Solar Challenge 2012 :
    www.sinusleistungssteller.de/projekte.html
    -> Solar-Rennboot FuriaOne

    Ik denk dat de Elektroboot-Antriebe (ROTORQUE-JET) ook wel interessant is voor bootmensen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2012

Deel Deze Pagina