Toch maar even een eigen draadje gegeven. Test door Ludwich Retzbach, in zijn ElektroFlug Magazin 1/12: www.lehner-motoren.com/Aussenlaeufertest.pdf Ludwich Retzbach is de R in LRK. Hij is samen met Christian Lucas, de L in LRK, er schuldig aan dat zowat iedereen tegenwoordig met buitenlopers vliegt. Voor zover ik weet, was hij ook de eerste die schreef over lange accudraden slecht voor regelaars.
Aardig, dat dicht bij elkaar houden van de accudraden bij grotere lengtes is een leermoment voor mij. En het feit dat langere kabels tussen regelaar en motor mogen. Joris
Mooie artikelen. Idd ook voor mij enkele leermomenten. Nu met met mijn eerste grote electro setup bezig, dus direct toepassen. Mooi. Thnx Mark
De tegengestelde stromen in de draden heffen elkaars magneetveld op. Daardoor hebben de effectief een wat lagere zelfinductie Maar het is slechts een extra'tje voor belt and braces mierenn**kers als ik. Installeren van extra elco's heeft veel meer effect.
Nog een stukje over de Lehner Torqstar. Hollands glorie ook, leuke vaarvideo's van de Friesland Solar Challenge 2012 : www.sinusleistungssteller.de/projekte.html -> Solar-Rennboot FuriaOne Ik denk dat de Elektroboot-Antriebe (ROTORQUE-JET) ook wel interessant is voor bootmensen.