Vaarweekend Vaargroep De Golf Oosterwolde Frl.

Hallo Allemaal,

Op 23,24 en 25 augustus organiseert vaargroep De Golf weer een vaarweekend in de club vaarvijver te Oosterwolde Frl.

Er kan gecampeerd worden met tent, camper of caravan rond de vijver, stroomaansluitingen en toiletten zijn aanwezig.

Home

Even een kleine noot voor de speedboot vaarders, de vijver heeft niet echt de ruimte die nodig is om een beetje leuk snel te kunnen varen.
Jullie zijn natuurlijk wel allen welkom om langs te komen dit weekend, ruimte om de modellen te showen is er wel aanwezig.

Zou een ieder die wil komen zich op willen geven op info@vaargroepdegolf-ooststellingwerf.nl en daarbij vermelden of men 1 dag langskomt of ook blijft overnachten.

PROGRAMMA VAARWEEKEND,
Vrijdag 23aug, vanaf 12 uur welkom om caravan/tent op te bouwen en de mogelijkheid om te varen.
Zaterdag 24 aug, vaardag
Zondag 25 aug, vaardag tot 16.00 uur

De mensen die zich al via hun vereniging hebben opgegeven voor het vaarweekend hoeven dat natuurlijk niet meer hier te doen.

Ik mag daar vast niet met mijn Fuji knetterbakkie varen....?

Groet, Bert

@ Bert,

Dat klopt helemaal Bert, er mag daar niet met brandstof gevaren worden...

Welkom ben je wel, leuk om te zien is ie in iedergeval.

Robert

Was ik al bang voor....

Denk dat ik dan andere dingen ga doen (vliegen of zo....)

Met een niet varend bootje langs de kant staan is niet echt spannend ;)

Groet, Bert

Om welk 'bootje' gaat het? Een prachtig klassiek BB-racertje?
Slepen? Pompebled vragen... snoeisnel schaalvaren...

@Robert... staat in de agenda. Lukt het om 1 middagje mee te komen varen.
Bomvolle agenda wegens werk om en rond het huis.

Bootje is niks bijzonders: letterlijk een afgezaagde oude Airboat romp van Duplex, en weinig moois aan qua afwerking.

Het gaat om het motortje wat er achter hangt: da's een plm. 50 jaar oude Fuji outboard, en vermoedelijk de enige wereldwijd, die nog (of beter gezegd, wéér, hij heeft minstens 40 jaar op een Hawaïiaanse zolder gelegen) regelmatig gebruikt wordt.

full

full

Maar het ding maakt "wat herrie", al is het ook weer niet een wereldschokkend lawaaierig ding (al is ook dat weer afhankelijk van ieders persoonlijke perceptie van "lawaai").

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee... vast niet de enige in de wereld... wel in Nederland, wees blij! :mrgreen:
Vooral USA! Dat is en was altijd de grootste markt... 'zijn er altijd en eeuwig nog garage en zoldervondsten die heimelijk van eigenaar wisselen...

Bij het zien verwacht geen supersoon linke vaarmodellen... eerder spatwaterpret... wel nam men het in die tijd nog niet zo nauw met geluidsnormen, waren die motoren nauwelijks te dempen noch doorontwikkeld (ahum aaname...).
Komt uit deze dan nu een pest herrie, of is het nog enigzins gedempt? Heeft ie al gevaren?
Ik wil hem best eens zien. Gaaf!
Gr Bas

Nee... vast niet de enige in de wereld... wel in Nederland, wees blij! :mrgreen:
Vooral USA! Dat is en was altijd de grootste markt... 'zijn er altijd en eeuwig nog garage en zoldervondsten die heimelijk van eigenaar wisselen...

Ik bedoel specifiek: in de huidige tijd.... uiteraard hebben er vroeger veel mensen mee gevaren, al hebben er uit de weinige info die ik tegen gekomen ben, nog veel meer mensen het ding hooguit in een bak water laten draaien.

Laat ik dat anders formuleren: zelfs op RCGroups, toch een behoorlijk groot forum, ben ik niet eens een reactie tegengekomen in de trant van "ik heb vroeger ook zo'n ding gehad", en ondanks een half jaar spelen met alle mogelijke zoektermen, ben ik geen enkel youtube filmpje tegengekomen, hooguit wat foto's van deze motoren in static display of vitrinekasten.
Tot nog toe heb ik zelfs van "gerenommeerde" verzamelaars nog geen filmpjes of foto's tegengekomen van een varende Fuji. Iemand uit Amerika mailde me een slechte PDF van een artikel in een Engels blad uit 1978 met een wazige foto van een bootje met zo'n ding er achter, en dat is het meest recente wat ik heb kunnen achterhalen.

Heeft ie al gevaren?
Ik wil hem best eens zien. Gaaf!

Hij heeft alleen al in de afgelopen periode dat ik thuis was (5 weken) ongeveer 7 draaiuren, of 3 liter brandstof, weggewerkt
Meest recente filmpje:

[URL="
outboard driven airboat, has sprayrails this time. - YouTube[/URL]

Groet, Bert

Bert.... wat-een-mooi-ding! Schaarser dan schaars?! Heerlijk!
Gr Bas

:D Ik heb een redelijk identieke motor (andere kleur, luchtgekoeld en met ingebouwde trekstarter) in nagelnieuwe en ongestarte conditie, en ik heb het tweede model, de vanaf fabriek watergekoelde FW17RC, in bijna nagelnieuwe conditie (heeft gelopen maar is nog niet eens ingelopen)....

Voor die laatste ben ik ook een bootje aan het fabrieken, maar dat is nog niet af...

full

Groet, Bert

Vandaag de hele dag doorgebracht in Oosterwolde. Een heerlijke dag gehad, we waren daar met 5 leden van onze vaargroep. Namens ons allemaal bedankt voor deze gezellige dag.
Hierbij een aantal foto's om jullie een indruk te geven.

6p0j.jpg

pa7x.jpg

sseq.jpg

sw9z.jpg

qet8.jpg

0fbm.jpg

hf2n.jpg

Vanuit, Groningen naar Oosterwolde binnen door geeft een prachtige rit. Het duurde wat langer en was ik wat later.

Ik dacht, gewoon een middagje varen bij 'een clubje'. Kom ik een grootse uitstalling van meest mooie bouwnijverheid tegen. Oer gezellig, een vijver in het midden, een ring van caravans er omheen... Een ware modelbootwestern...
Prachtig weer, heerlijk gevaren. Top!

Vaargroep de Golf, dank voor de gastvrijheid!

Net als Bas maar een middag langs geweest maar ik heb m'n ogen uitgekeken en me kostelijk vermaakt.

De vijver is niet heel erg groot, maar de uitlopers de wijk in zorgen voor voldoende vaarwater, tot aan de Compagnonsvaart toe, en ik ben een fan van 'wandelvaren'.

Vaargroep de Golf, bedankt voor de ontvangst en de schitterende locatie, over twee jaar ben ik er, ijs en weder dienende, het hele weekend bij!

Groeten, Jan.

Even een "filmpje" van onze groningse vrienden geleend......

Bedankt Heren!!!

Back