Vermiste Phantom 2 (Den Haag, Ypenburg)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Ypenburger, 2 mrt 2014.

1. Ypenburger

Ypenburger

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Hallo,

Ik ben vrij nieuw hier, althans, nieuw ingeschreven.
    Ik lees al maanden het quadcopterforum als gast, als voorbereiding op m'n aankoop, en daarna om ervaring op te doen zonder te vliegen.

Ik ben nu de drone kwijtgeraakt, hij is "weggewaaid" eigenlijk.
    Moet ik zo'n bericht in het quadcopterdeel posten omdat het een quadcopter is of is er een betere plek?

(Voor het geval een vriendelijk moderator het op een betere plek zet zal ik het verhaal maar even completeren)

De P2 is kwijt geraakt in Den Haag, Ypenburg.
    Naast het industriegebiedje waar o.a. de ANWB, DHL, autowas Ypenburg en diverse autobedrijven zitten.

De bedoeling was om wat leuke foto's te schieten van m'n woonwijk.
    Om het beeld even stabiel te houden heb ik de GPS even uitgezet, in atti mode, na een seconde of 10 weer terug gezet naar GPS en geprobeerd terug te halen. Op dat moment raakte ik m'n beeld kwijt en ik was de P2 uit het zicht verloren. op HomeLocation gezet om hem terug te halen maar beeld kwam maar niet terug, drone ook niet. Failsafe inschakeld, kwam nog steeds niet terug.

Het was wat steviger gaan waaien inmiddels, maar ik heb geen idee hoever hij weggewaaid kan zijn, ik schat hoogstens zo'n 100 meter.
    De hele buurt afgezocht, kon zelf op verschillende daken kijken vanaf het dak van de autowasserij, nada.
    Ik vermoed toch dat hij ergens in dat bedrijventerrein geland moet zijn.

Aanvullende info, hij had de blauwe en rode stickers, en heeft een gopro hero3 black aan boord. Ik heb een redelijke beloning over voor de vinder.

2. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik hoop voor je dat je er een tel. nr. in hebt gedaan. Anders zie ik ik het somber in.

3. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Toch is dit een raar verschijnsel. Op m'n vereniging is het 10tallen jaren geleden dat we een weggevlogen toestel hebben gehad.

Maar multicopters gaan er regelmatig vandoor. Daar zou een oorzaak voor moeten zijn. Laat de techniek het afweten of heeft het te maken met de ervaring van de vlieger. Maar er kunnen ook andere redenen zijn.

4. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Als reactie op N.P.S.

de reden is waarschijnlijk de flight controller (kan elke flight controller zijn, maar bij deze flight controller komt het verreweg het meest voor) die ofwel z'n eigen gps locatie niet meer weet of de GPS locatie van het Homepoint.

Als reactie op de TS

Had je wel alles gecalibreert?

-edit: en een hoge zonneactiviteit -

-edit2: antwoord verduidelijkt -

Laatst bewerkt: 2 mrt 2014
  5. Ypenburger

Ypenburger

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Helaas, zo ver was ik nog niet. Geen telefoonnummer.

6. Ypenburger

Ypenburger

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Ervaring hier was minimaal, was 3e testvlucht.
    Bedoeling was alleen even recht omhoog foto's schieten en video op narrow mode testen.

7. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Pff...das balen 8(
    Hopelijk vind je hem nog terug en is er niks ernstigs gebeurd...maar een vraagje,je had de wifi toch wel uit staan vd gopro?...

8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Moet je me toch eens uitleggen wat een onervaren piloot die zijn model verliest nadat hij hem uit het zicht is verloren met de Naza te maken heeft? Of zeg je dat allleen maar om een beetje de popie jopie uit te hangen (net zoals in dit draadje)

9. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    de reden is helaas naza omdat de naza bij inschakelen van de failsafe of uitschakelen hoe dan ook terug had behoren te komen.

helaas is dat niet gebeurd.

10. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    als je naar failsafe gaat en hij niet terugkomt is het toch een faal van de naza, of zie ik dat verkeerd?
    Popie jopie uithangen is niet mijn intentie zoals je ook kan lezen in het draadje waar je naar refereert.

Jammer dat je me niet begrijpt/ gelijk de negatieve kant in de reactie zit. maar goed, ik zal m'n eerdere reactie opnieuw formuleren.

11. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Vervelend kerel
    Hopelijk vind je hem snel terug

En ja de anti-Naza leden mogen een apart draadje openen
    Dan hoef ik dat niet lezen en elke keer hetzelfde te argumenteren

12. Rubaaaa

Rubaaaa

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ik denk dat je in deze reactie naar mij refereert. Ik vind naza een top controller, alleen heeft hij zijn zwakke punten, zoals de GPS. Denk er ook aan om zelf een naza lite (zonder GPS) aan te schaffen voor een 450 frame. Beginners (lees mensen die nog nooit een multicopter hebben gevlogen) raad ik naza ook aan want hij is makkelijk te vliegen

13. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Op jouw? Nee Niet speciaal, maar vaak zijn er genoeg die er als de kippen bij zijn als een van de 7000+ gebruikers van een phantom of de tig Naza gebruikers hier iets melden

En in dit geval is het een fail van de failsafe inderdaad.
    Homelock wel gehad voor de start?

14. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Als de FC goed is gecalibreerd, als de FC de kans heeft gekregen om zijn home-positie te bepalen, als de zender goed is ingesteld, zodat de FC inderdaad in failsafe gaat, als er geen andere fouten of storingen zijn opgetreden. Als, als, als... Zomaar automatisch de FC de schuld geven is in mijn ogen vrij kortzichtig.

15. Ypenburger

Ypenburger

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Ja hoor, stond uiteraard uit.
    Heb me hier eerst goed ingelezen. :)

16. Ypenburger

Ypenburger

Lid geworden:
    2 mrt 2014
    Ja hoor, alles was in orde voor de start. Ook voldoende satellieten gevonden.
    Heb zelf de home loc eerst nog even getest op het open veld voor ik de hoogte in ging.

17. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    De home lock? Dat staat los van de failsafe instellingen. Weet je zeker dat de failsafe stond ingesteld als rth? En weet je zeker dat hij failsafe activeert wanneer de zender uit gaat?
    Ik hoop dat je hem snel terug vind. Dan kan je ook controleren of je de failsafe goed hebt ingesteld, en of de failsafe geactiveerd wordt wanneer het signaal uitvalt of te zwak is.

18. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Denk dat mensen niet zozeer iets tegen naza hebben, maar meer om het feit dat het niet "idiot proof" is. Mensen raken overmoedig door de beloofde failsafe mogelijkheden die uiteraard ook zeker kunnen falen.

20. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013

Nope.
    Kan niet.
    De KP Index is al sinds de avond Vd 28e niet meer boven 3. Vandaag zelfs vanaf de ochtend tot nu niet boven 1...

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina