Viertakten

• Topicstarter Topicstarter peterrr44
  • Startdatum Startdatum
P

peterrr44

Guest
Ik zie bij het Sticky afstellen van je carburateur ''viertakten'' staan. Ik zou niet weten wat dit betekend? betekend het dan als je gas geeft dat hij gaat pruttelen en dat hij dan bijna uitvalt?? want dat is bij mij het geval.
Als ik gas geef dan valt hij uit maar als ik langzaam gas geef dan slaat hij niet af. Weten jullie wat ik moet doen?

alvast bedankt!

Viertakten is als je het gas vol indrukt en dat hij dan neit volgas gaat maar soort raar gaat brommen, als dit gebeurt moet je je main needle een stukje met de klok meedraaien [naar rechts].

wat jij beschrijft is volgens my idd viertakten, stukje naar rechts draaien, hoeveel weet ik niet precies, dat moet je gewoon een beetje uitproberen wanneer jij denkt dat hij het optimaal doet [gewoon op lange rechte weg doen, dan hoor en zie je het beste wanneer hij het optimaal doet]

succes

-mattijn

maar heb je dat alleen bij het starten want dan heb je hem gewoon rijk staan en dan moet je hem een paar keer opnieuw starten

4-takten is wel een redelijke snelheid halen maar de klank van het toerental doet je een lagere snelheid denken.

Veelal roggelt de motor en komt er veel rook uit, als je hem dam in stapjes armer zet zal op een gegven moment de roggel verdwijnen en een mooie zoemtoon naar voren komen, dan ben je van het 4-takten af.

ken je gran turismo? of een ander racespel zoals Need for speed enzo. Als je daar vol gas in neutraal gebruikt of in je 1ste gear blijft lopen en de RPM meter komt op het eind gaat die meter heen en weer en hoor je het geluid heen en weer lopen zeg maar. (Dus gewoon vol gas geven in Neutraal tot de max... Dat slaat hij namelijk over)

Hij maakt dus meer rotaties dan nodig is... teveel

Ik weet nietm of je het begrijpt, maar goed. anders hoop ik dat iemand anders weet wat ik bedoel :P

Tyrex zei:
ken je gran turismo? of een ander racespel zoals Need for speed enzo. Als je daar vol gas in neutraal gebruikt of in je 1ste gear blijft lopen en de RPM meter komt op het eind gaat die meter heen en weer en hoor je het geluid heen en weer lopen zeg maar. (Dus gewoon vol gas geven in Neutraal tot de max... Dat slaat hij namelijk over)

Hij maakt dus meer rotaties dan nodig is... teveel
Dit is geen spel :lol: wat jij bedoels is heel wat anders dan 4 takten. In het spel Gran turismo zit ook geen 2 takt motor in zo ver ik weet :!:.

Wat de andere zeggen klopt wel. en de top snelheid ligt dan zeker lager. want als de motor 4 takt levert hij geen vermogen. Zeker niet als hij erg rijk staat. dus gewoon een beetje minder brandstof geven dan moet het wel goed komen

Back