Vintage Glider Group programma 2011

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door PH_AJH, 17 jan 2011.

1. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Net koud het Wintertreffen achter de rug, lijkt het me handig om de plannen voor 2011 eens te bespreken.

In 2010 hebben we wellicht iets teveel gedaan. Dat zegt iets over hoe het Vintage gebeuren leeft (geweldig dus!) maar het was voor veel mensen nauwelijks te combineren met andere meetings en het thuisfront.

Dit jaar wil ik het qua aantallen treffens wat beperken, waardoor de opkomst waarschijnlijk groter wordt.

=========================================================

Op 15 mei 2011 zal er een Vintage Glider Group Treffen zijn in Hoeven. Willem Pelt is de motor achter dit gebeuren. Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/127933-vgt-hoeven-op-15-mei-2011-a.html
    In Hoeven is een prachtig veld maar het is geen regulier vliegveld; het gras is er langer waardoor lieren en elastieken prima gaat maar slepen of grondstarts niet mogelijk zijn.

Op zondag 11 september 2011 is er het VGT Zomertreffen en we zijn dan te gast bij Modelvliegclub Pegasus te Enkhuizen. De organisatie is in handen van Ariel (Johannes) en mij. We vliegen daar op een prachtig vlak, vrij liggend veld waar uitstekend gesleept kan worden bij alle windrichtingen. Lieren en elastieken is ook geen probleem.
    Bij slecht weer kunnen we uitwijken naar zondag 25 september - dus zet die data vast in je agenda :)

Rond de overgang van 2011 naar 2012 is er dan weer het Wintertreffen , op vliegveld de Voorst van de ZCNOP te Marknesse

=======================================================

Verder wil ik eigenlijk niets veranderen aan de opzet. Op een rijtje:
    - Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
    - Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
    - Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust :) Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
    - Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
    - Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
    - Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
    - Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
    - Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
    - Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.

De Medicine Man kan ook dit jaar ingezet worden. Ik weet dat er heel wat zijn, nou nog vliegen met die dingen :)

=================================================================================
    Nieuw in 2011:
    Het is vaak gezellig druk en dat wil wel eens wat chaotische taferelen opleveren. We willen dat het voor iedereen veilig blijft en de kans op onnodige schade zo klein mogelijk houden. Daarom zal in 2011 bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten :)

Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  2. Ariel

Ariel PH-SAM

Lid geworden:
    8 dec 2009
    Is Enkhuizen een optie?
    Modelvliegclub Pegasus, daar kan gesleept worden.
    bijna vierkant vliegveld, geen problemen met windrichting.

Johannes

3. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Ik hoop nog eens een oude cirrus in handen te krijgen! Ik zou graag meedoen de volgende keer, en zo'n cirrus vind ik echt prachtig!

4. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Is een kist uit '83 oud genoeg voor vintage?

5. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Alles van 1990 of daarvoor kan in principe.

6. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    hmmmmmmmmmmmmmzzzzzzzzz dat wordt dus lekker doorbouwen , ben al begonnen aan de metrick

7. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Zomertreffen is ook gepland, zie aangepaste startpost in dit draadje :)
    Leden van Modelvliegclub Pegasus, heel erg bedankt dat we mogen komen!

8. flymax

flymax PH-SAM

Lid geworden:
    11 jan 2009
    het zomertreffen staat genoteerd!

En natuurlijk wil ik het wintertreffen wel weer organiseren.!
    Max

9. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    Welke is het echt

In Fryslan vallen 10 & 24 september op een zaterdag. Mijn aanname is dat je bedoelt zondag 11 september. En dat is 9/11 in Amerika, misschien kunnen we Depron Twin Towers bouwen . . .

Jacob

Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  10. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Scherp Jacob :) Het gaat inderdaad om de zondagen. Startpost is aangepast.

11. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ik meld me alvast aan met mn graupner silentius ns kijken of die weer wil vliegen :wink:

12. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Mooi zo, alleen kun je je in dit draadje niet opgeven. Voor de diverse evenementen zullen aparte draadjes geopend worden.

13. 3w_flyer

3w_flyer Guest

is het dan ook de bedoeling dat je met "vintage" zenders moet vliegen ? :)

14. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Nou...er zijn er die dat doen. Maar dat is wel een minderheid :) 2,4GHz begint ook in de Vintage wereld de overhand te krijgen.

15. VINTAGE FLYER

VINTAGE FLYER

Lid geworden:
    12 feb 2005
    ok wachten we dan even af:wink:

16. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Veldindeling in de startpost toegevoegd.

17. jacobbos

jacobbos

Lid geworden:
    13 apr 2008
    VGG Site

Heren VGG' ers, ' onze site ' heb ik wat aangepast en de films en foto's van de laatste meeting toegevoegd. Let ook even op de NOTAM, daarin staat de tekst van de eerste post in dit draadje.

Jacob Bos

18. DirkSchipper

DirkSchipper Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jun 2005
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
    Ik zie voor 11 september 2011 nog geen draadje! :(

Gaat het niet door?
    Ben ik te vroeg? Toch niet!
    Mag ik me niet aanmelden? ;)

Dirk.

19. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
  20. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden: