Vliegen in de sneeuw!

Gents,
Hier wat foto's van vanmiddag, donderdag 3 mrt.
Model is een sleepkist, een Roebers Skywing, 240cm span, 10 kg, ZG45 met KS pijp. Loopt op Aspen fuel.

afb16610.jpg

afb16611.jpg

afb16612.jpg

afb16613.jpg

Ja, 'twas wel kkkkouddd.

hahaha , super man , ik heb ff mijn drijvers onder mijn calmato gezet en wil dat ook dit weekend ff proberen of t lukt , heb hier nog geen ervaring mee , ook niet met watervliegen dus ik zie wel . brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

haha He Richard heb je nog gevlogen ook.
Hij staat op alle foto's op de grond/sneeuw :wink:

Bertus,
Jawel, kijk maar op Bram zijn site:
www.braoss.nl

Helaas hebben we nog steeds geen echte videocamera en moeten we het doen met de filmmogelijkheid van een fotocamera, dus hou je niet zoveel over.

Op zich is vliegen in de sneeuw geen probleem, zeker met benzine niet, dat loopt toch altijd. Taxiën is wat anders, je moet de staart uit de sneeuw tillen door down te geven, anders wilt-ie de bocht niet om.
Ik denk met een ski'tje onder het staartwiel dat het zal verbeteren.

Ski's zijn eigenbouw, van gelamineerd triplex. De kromming is ontstaan door het voorste gedeelte van de plankjes die ik lamineerde, rond een ouwe kookpan te spannen.

De ombouw van wielen naar ski's duurt slechts 10 minuten.

Ik stond er naast en het was BERE koud maar wel BERE gaaf!
Inderdaad toch zonnebril nodig, witte grond, witte lucht, wit toestel....En heeeel veel licht.

Gerard,
Da's precies de reden dat ik er van die fikse letters op gemaakt heb en de nodige donkere figuren. Oriëntatie was dus geen probleem.

De mooiste sneeuwvliegdagen heb je als het niet zo hard waait als gisteren, en de temp zo nét boven nul is! Maar ja, lieverkoekjes... Ik mag blij zijn met dit, het was al járen geleden dat ik met de sloffen eronder heb kunnen vliegen.

Zoveel werk is het niet die ski's te maken, maar het is typisch luchtvaart: je moet er niet aan beginnen als het begint te sneeuwen, dat moet je vantevoren allemaal al klaar hebben.

Ik moet er vanmiddag ook aan geloven snel even ski's maken.
brrrrrrr wat zal het koud zijn.
Ik zal proberen een filmpje te maken als de mist wat wegtrekt.
Dat komt volgende week dan pas op internet.
haha vooral de eerste test wordt gefilmt.
de kist is namelijk van mijn broer.

En ik zit hier te balen als een vierkante stekker omdat ik door de griep nog niet naar het veld durf. Ik ben veel te bang dat ik dan nog zieker wordt. En dat allemaal terwijl de sneeuw zo mooi is en m'n model op zolder klaar staat, met ski's!

Ernst ,

Mischien moet je je eigen goed inpakken , 2 mutsen , termo ondergoed

4 paar sokken enz. enz.

De kou valt trouwens best mee hier in het Westen :?

Beterschap dat wel.

M.v.g.

Andry Sappe´

het was bij ons geen groot succes.
Het dooide er hard.
Het bovenste laagje was mooi wit.
Maar het gras is erg lang bij ons.
En tussen het gras was de sneeuw al weg gedooid.
Dus zakte de ski's er te diep in.
Ik zal van avond wat foto's plaatsen.
Met een tafel op zijn kop, hebben we de sneeuw wat plat gemaakt. :P

Ja het is maar oude zooi kan je lekker mee klieren.
het vliegtuig met die ski's is onze huckepack kist.
We hebben al veel lol van het model gehad.
Vandaar ook die roze kleur.
zuurstok kleurtje :P
Je ziet hem erg goed.
En de V staat passen de staarten van de zwevers goed tussen.

Is dat je nieuwe hobby? Oudhollands modelvliegtuig slingeren? :lol

Heb vanmiddag ook ff een filmpie gemaakt:
Klik (17.7mb)

:D

edit: filmpje doet het niet meer, had webspace nodig voor die van de dag er na, deze staat op de volgende pagina.

Back