Ik zoek een bouwtekening van een (balsa) vliegtuig waar de volgende setup/motor bijpast. bmimodels Met een bijbehorende regelaar, 4 9 grams servo's en een 3 cellen 1300 mah lipo. Dit setupje kreeg mijn 450 gram zware vliegtuig (3D batix FoameIIx) zonder enkele moeite recht de lucht in. Het soort vliegtuig maakt me niet heel veel uit, maar mijn voorkeur gaat uit naar 3D of Acro, maar trainers en andere vliegtuigplannen zijn ook welkom. Ik hoop dat iemand me aan een leuke tekening kan helpen! Igor
Hey Rick, Ja, ik ken hem, ben er al eens eerder aan begonnen. Weet niet zeker of mijn setup daarvoor geschikt is. Ohja, even erbij vermelden dat het mijn 1e balsa vliegtuig word. (Was al eens aan de aero 400 begonnen, alleen ik was toen niet helemaal tevreden meer, en moest allemaal delen opnieuw maken, tekeningen opnieuw uitprinten ect. omdat mn drinken omgevallen was. Bedankt voor de tip! Trouwens een leuk trainertje ofzo is ook leuk, maar het liefst wel met rolroeren! Edit, Heb hier een website vol met plannen gevonden die ik nu even door ga kijken!
oeps, linkje vergeten te plaatsen. Free Model Airplane Plans at Svenson's gewoon op google intypen model airplane plans en je vind er nog veel meer. http://plans.rcmodell.hu/planelect.html
Wat dacht je van dit model: Het is één van men zelf ontworpen tuigjes. Het is opgevat als een simpele trainer (span 120 cm), en redelijk gemakkelijk te bouwen van balsa. In dit toestel zit een spitz 10, wat meer dan voldoende is als aandrijving met een 3 cellen lipo. Hij heeft wel geen rolroeren, maar dat als je de vleugel plat bouw en de achterlijst als rolroeren uitvoert, heb je direct een rolroer-trainer. Plannen via pb te verkrijgen.