Voor de EZ* crashers onder ons....

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door BadBert, 31 mei 2011.

1. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Stel, je hebt een EZ* als fpv toestel.....

stel nou, je crasht hem, en hij is niet lekker meer te repareren....

en STEL nou, dat je een kit van multiplex te duur vind.....

wacht dan nog even, tot hij in DE beschikbaar is (zit er aan te komen) OF koop hem wel in het verdere oosten:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm (KIT)

Hoe zou multiplex reageren als ze DIE in DE gaan verkopen.......

Ik zit er sterk over te denken, er 1 op de plank te leggen voor als mijn nemotje er mee stopt... ook zal het wat rustiger en relaxter FPV vliegen denk ik :)

2. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Ja die gaan we nog 1tje bestellen als die in DE is :D

3. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Zag hem ook vanmorgen voorbij komen. Maar als die in Duitsland te verkrijgen is, waarvan de kans klein is i.v.m. moeilijk doen door Multiplex RC (net als bij de Kinetic!), dan zal deze ongeveer hetzelfde gaan kosten als een kale echte EasyStar. En gezien de ervaring met dat EPO schuim, heb ik dan toch liever een echte Elapor EZ i.p.v. een EPO kloon. Sowieso als je een EZ onherstelbaar verkreukeld dan heb je nog de complete setup liggen. :?

Ook de (gekloonde) Nano Jets zijn niet verkrijgbaar via Duitsland. Robbe vindt dat niet leuk. En de vliegtuigjes, ontvangers en zenders die via Horizon Hobby Duitsland geleverd worden, zul je ook alleen in Hongkong, Australië en Amerika vinden.

Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  4. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    ja, klopt, en die setup plak je dan in die EPO kloon he :) (is LEEG die kit )

omdat het geen elapor is, is het materiaal toch wel anders, dus er is hoop dat de prijs ook anders gaat zijn ;)

5. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Ah ja, op die fiets. Ik zag vanmorgen wel de ARF voorbij komen. Maar had hem nog niet als kit-versie gezien. :oops: ;) Wel interessanter. :yes:

6. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Dan wordt dit misschien een betere optie.
    V-Trainer

7. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Ligt helemaal aan de prijs natuurlijk :)

feit is wel, dat de kloon van HK, exact gelijk is kwa vorm (en volgens mij ook maat) aan de ez*, dit toestelletje is het zelfde idee, maar wel even anders, en ook een STUK kleiner!

8. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Die HK Bixler is weer een kloon (copy/hetzelfde?) als de 1e versie van de bananahobby skysurfer EZ-kloon. daar schijnt trouwens weer een verbeterde versie van te zijn.

Veel goedkoper dan de EZ zal het niet kunnen worden. Enige voordeel is de standaard rolroeren, dat afwegend tegen het andere materiaal.

9. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    mwah, een ez* kit kost 80 euro als ik zo even snel zoek

Ik denk dat gezien de prijs van 35 dollar in HK warehouse, dit toch wel goedkoper kan zijn ;)

stel nou dat je op 40 tot 50 euro uit komt... dan kun je er 2 slopen voor de prijs van 1 ez*, en je hebt standaard rolroeren.

En dat epo is ook goed te lijmen (weet ik uit ervaring)

10. Sleurhutje

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Rolroeren in een EZ zijn in 20 minuten gemaakt. En het richtingsroer is ook op de kloon waardeloos. Zul je ook gelijk moeten modificeren.

Maar als dat EPO-spul een keer hard op de grond klettert, breekt het gelijk. Elapor is veel flexibeler. Daarnaast is EPO lastig te plakken, alleen met bruislijm of epoxy gaat dat goet maar je houdt een harde verbinding die na de lijmlaag weer losbreekt. Elapor is prima te lijmen met UHU POR. Ik heb heel wat tubes UHU POR verbruikt op de EZ's die ik gesloopt heb. Pas als de romp slap ging hangen (sponzig) dan werd het tijd voor een nieuwe. ;)

11. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Nou mijn ervaring is toch echt anders.
    Ik vind EPO niet slechter dan "Elapor".

Zelf heb ik onder meer een AXN en een Swift van EPO, en daarvan zijn de crashes niet meer op 1 hand te tellen. Vliegen allebei nog perfect met hier en daar een beetje uitdeuken onder hete kraan en wat CA lijm/epoxy/whatever

De rudder is naar mijn ervaring op de originele easystar ook waardeloos trouwens.

12. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    idd baggus, dat is mijn ervaring met epo ook....

voordeel vind ik, dat epo eerder breekt bij een crash, waarom een voordeel??? EPP wordt zacht en slap! Epo blijft steviger! (is mijn ervaring)

13. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ez kost 64 euro bij natterer modelbouw of verspaget eindhoven.

EPO lijkt veel op het schuim dat Graupner voor zijn kistjes gebruikt. Het is inderdaad wat harder, voelt wat robuuster aan, alleen was het dat ook.
    één keer met je nagel langs de romp en je hebt een goede dikke kras. één keer landen op een wat minder zachte grond en je bodem zit eindeloos vol met krassen. Vervoeren moet voorzichtig, want voor dat je het weet ziet je kist er uit alsof je hem al 3 jaar gebruikt.

Elapor is wat zachter. Word ook niet zo snel lelijk. Is voor mijn gevoel lichter en mer vergevingsgezind.

ZO heb ik ongeveer een half jaar lang constant accu's in en uit mijn Minimag geschoven. Nog steeds pasden ze strak tussen het wandje.

Bij mijn rookie was het naar een keer of 10 gedaan.

Maargoed, maakt allemaal niet uit. Feit blijft dat de clone lekker goedkoop is, en je een minimaal bedrag over houd voor een setupje. tegenwoordig heb je erg veel voor weinig, dus op de kleintjes letten heeft echt wel zijn voordelen.

14. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Ja en een setupje voor een ez* heeft vrijwel iedere modelbouwer nog wel 1tje liggen :D

15. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    idd, afwegen, en keuzes maken ;)

16. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    de namaak van HK is inc verz 44 euro, best goeie deal als je het mij vraagt

17. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    heb je doane ook mee gerekend? (want die pakken dit zeker er tussenuit)

EDIT: incl douane en shipping kom je op ongeveer 65 euro... dus net zo duur als een "echte" ez*.

zal in DE wel wat goedkoper moeten kunnen lijkt me (ivm 9 dollar shipping)

18. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    waar blijven de crash filmpjes

rob

19. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    zal ik dan de eerste zijn
    is wel een tijd terug

rob

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    AXN Clouds Fly, Skywalker en deze kist zijn allemaal van EPO, op zich niks mis mee, maar het is erg krasgevoelig. Eén keer onvoorzichtig en je kist ziet eruit alsof de labrador van de buurman 'm even heeft geapporteerd.

Maar dat mag de pret op zich niet drukken, het is feitelijk hetzelfde met alle schuimmodellen, echt knap hou je ze alleen als je er heel zuinig mee omspringt, maar dat geldt natuurlijk voor alles.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

Deel Deze Pagina