hallo ik ben nieuw hier en kan wel wat tips gebruiken ik wil graag een container schip maken (ms Grato) 1:100 nu ben ik benieuwd welk hout ik beste kan gebruiken en naar tips voor de romp hoe ik die best kan opbouwen voornaamste gaat het ons om een uitleg van de opbouw van de romp budget is geen probleem en willen sommige dingen best ver in detail gaan maken ook ben ik op zoek naar tekeningen wie zou de tijd willen nemen om me dit uit te leggen mensen super bedankt alvast mvgr Arnold
hoe is't met die buggy afgelopen ???? als je nu voor je begint eens eerst gaat kijken welk schip je wil gaan bouwen een container schip 1/100 der varen der wel een paar duizend rond die je kan bouwen wil je een zee schip of een binnen vaart schip wat is de lengte die je kan transporteren ;een bootje van 1 meter kan je nog met de fietskar maar 2 meter word reeds moeilijk en als je daar dan uit bent welke bootje wil bouwen kijk dan eens naar het budget dat je terbeschikking hebt voor schaal 1/100 is er wel wat materiaal te verkrijgen wat reling en dergelijke aan gaat bekijk daarvoor de site van aeronaut of ga je voor volledige zelf bouw wat is dan het materiaal dat je in huis hebt boor ,schuur en slijpmachine BV hoe gedetaillieerd wil je de boot gaan maken ??? met veel of weinig detail of gewoon een boot om een boot te hebben waar je ergens op een vijver mee kan rond varen zonder meer The-Blueprints.com - Blueprints > Ships > Ships (Other) > Atlantic Conveyor (Container Ship) (1982) een wel zeer speciaal schip Deckhouse for a 7000 DWT Container Vessel (MC008) | Marino Consult Company Bulgaria dit om u een idee te geven dat google je vriend is en je daar veel op kan vinden dit versta ik ook over een cantainer schip gr raf
hallo raf ik ben gestopt met de rc wagen koste te veel geld om op te knappen ik zal even kijken welk schip ik wil gaan bouwen geld is niet zon probleem ik maak em samen met mn vader namelijk
Twee tips om te beginnen: Kies een topic titel die iets zegt over de inhoud, iets van "suggesties gevraagd voor een te bouwen 1:100 containerschip". Dan zien anderen gelijk in het overzicht van discussies in dit forum en in de lijst van nieuwe berichten waar het over gaat. Dat voorkomt irritaties omdat je nu eerst het topic moet openen om te zien waar het over gaat. Quoten is een goede manier om te laten zien dat je ergens op reageert. Maar beperk de quote dan tot datgene waarop je reageert. Hiervoor reageer je op de vraag van raf "hoe is't met die buggy afgelopen ????", beperk de quote dan ook tot die vraag en verwijder de rest. Dat houdt een discussie veel overzichtelijker omdat je niet allerlei dubbele informatie moet doorscrollen. Groet, Ad Bakker
Hier vind je de verkoopsite van de Nederlandse Vereniging voor Modelbouw (NVM). Als je even in het zoekveld "container" typt en dan zoekt, vind je er een paar. De meeste zijn 1:200 maar dat is een kwestie van vergroten. De eerste en de vierde zijn nog een beetje te betalen, hoewel je het wellicht duur zult vinden. Maar voor een goede tekening als basis moet je wat over hebben. Groet, Ad Bakker
Mijn tip: niet aan beginnen. Uit het feit dat je niet weet welk hout je moet gebruiken en hoe je je romp vorm geeft leid ik af dat je beginner bent. Om als beginner in de hobby meteen een schip van tekening te bouwen is op z'n minst ambitieus te noemen. Meestal eindigen dit soort projecten na korte tijd in de kliko en is de bouwer een illusie armer. Bovendien is 1:100 een moeilijke maat om te bouwen vanwege de fijnheid van de details die je op je schip wilt hebben. Volgende tip: begin met iets simpels. Een Springer Tug bijvoorbeeld. Die is simpel te maken, er zijn (ook op dit forum) meer dan genoeg tips over te vinden, en als je persé iets met containers wilt: bouw er later een lichter voor, dan heb je een container duw-combinatie. springer-tug
XD mijn topic nee maar. de springer tug is inderdaad makkelijker. ik wou eerst ook beginnen met de emma maerks. als snel kwam ik er achter dat het lang niet zo makkelijk zou zijn ;-) beter beginnen met een makkelijk schip. des te meer kans dat je een goed schip krijgt