Waar vaart iedereen? "zie het hier"

ik ben benieuwd waar jullie varen, thuis in de vijver of ergens bij een plein?
het leuke is dat iedereen nieuwe plekjes leert kennen misschien wel in de buurt!

waarom heb ik dit draadje gemaakt?

- om nieuw vaarwater te leren kennen!
- omdat mensen gewoon nieuwschierig zijn waar men vaart
- omdat je in contact kan komen met andere mensen!

je test bassin laten zien is ook altijd leuk!

ik zal beginnen met mijn vaarwater!

ik woon in zeeland, en mijn opa heeft een boerderij (had). Nu was er al een klein plasje water, maar mijn opa vind het leuk dat ik lekker kon spelen (5 jaar terug), omdat ik een moeilijke periode achter de rug had (ouders gescheiden enz.)

Daar ging ik dan met vriendjes varen, met houten zelf gemaakt modelbootjes.

Toen ik wat ouder was een jaar of 11 kreeg ik mijn eerste bestuurbare boot, toen kwam de vijver mooi uit natuurlijk. (wist nog niet dat mbf bestond)

Nu ik er een poosje alleen gevaren heb is het eigenlijk een beetje "gewoon" aan het worden. Daarom vraag ik dat we af en toe met een groep kunnen varen maar daar is al een draadje voor! (wat goed gebruikt wordt!)

Het adres is:
Zouteweg 2A
4417 NE Hansweert
laat even via PB weten of je wil komen varen....

Foto's

full
full

Filmpje!

Links: goede-vaarlocaties-gezocht-2

waar varen onze medeleden?

full

full

Binnenhaven Stellendam (ook Jan (ZUIDERKRUIS) vaart hier) en ik ook in t havenkanaal (zie foto van Jan)

Lengte: +/- 300 meter
Breedte: +/- 55 meter
Dok_Vlissingen.jpg

Filmpje van Klaas Kamstra (uit Friesland)

Mijn Vaarwater, Wolvega
Struikheide 98, Wolvega
12022013233_zps7b6f8528.jpg

clubvaarwater Oosterwolde ( frl ) van Vaargroep De Golf

Laatst bewerkt door een moderator:
Antwerpen (B)
Hulshout
-
Manestraat (Clubwater Modelbouw Team Hulshout)
Mol

- Zilvermeerlaan (Clubwater Belgium Model Ship Association)

Flevoland
Biddinghuizen
- Sportlaan (Clubwater Vaargroep Flevoland)

Friesland
Drachten - Centrum
- Kiryat Onoplein (Jan Dootjes)
Heerenveen - centrum/noord
- Schoterlandse Compagnonsvaart aan de Heideburen (Klaas Kamstra)
- Voormeerspad (Klaas Kamstra)
Oosterwolde
- Prandinga (Clubwater Vaargroep De Golf)
Wolvega

- Struikheide (Robert-10)

Gelderland
Beek-Ubbergen
- Wylerbergmeer (van loon)

Limburg (B)
Genk
- Dieplaan (Clubwater Modelbouwvereniging Genk)
Niel-bij-As
- Oudasserweg (Brecht Mussen)

Zuid-Holland
Maasdam
- Polderdijk (Beroemde "haventje van Maasdam") (BertusvB, Koen van den Ende, Baggeraar)
- Sportlaan (Gemeentehuis Maasdam) (BertusvB, Koen van den Ende, Baggeraar)
Middelharnis
- Herman Heijermanssingel (clubvaarwater Modelbouwvereniging Flakkee)
Stellendam
- Binnenhaven (Herm, Zuiderkruis)

Zeeland
Hansweert
- Zouteweg (Paul Nieuwenhuijse, Brecht Mussen)

Als het is zo'n soort vorm gegoten wordt, dan kun je zo zoeken naar een plekje bij jou in de buurt en kun je kijken wie er wel eens vaart en weet je wie je moet benaderen om te varen op een bepaalde plek.
Het is een verschrikkelijke bak werk, maar op zich wil ik die handschoen wel oppakken.
Misschien is het dan wijs om (net als met de modelbouw FAQ een tijdje terug) dit tijdelijk bij de bouwverslagen onder te brengen in verband met het kunnen opschonen aldaar.

In het geval dat men collectief besluit om mij deze taak te gaan laten vervullen, gaarne je locatie als volgt aan te leveren via topic of PB:
- Provincie en plaats (Note: in geval van Limburg en en Brabant even aangeven of het de Belgische of Nederlandse is door toevoegen van B of NL)
- De url van wikimapia met het kruisje op de locatie waar je je boot in het water laat.
- De straatnaam van die betreffende plaats, zodat we het met een tomtom kunnen vinden.
- Je naam zodat ik het er bij kan zetten en anderen kunnen zien dat je op die plaats wel eens vaart.
Het laatste punt lijkt overbodig, maar het werkt voor mij sneller.

Voorbeeld:
http://wikimapia.org/#lat=52.961868&lon=5.930132&z=17&l=0&m=b"
Voormeerspad
(Klaas Kamstra)

Mocht je op een op de lijst bestaande locatie varen, geef dit dan even aan, dan zet ik je naam er bij.

Laatst bewerkt:
Mijn vaarwater locatie!

Nieuw draadje voor vaarwater locaties, topic graag schoonhouden.

Mijn locatie:

Vijver Nieuwland Amersfoort Noord:

full

Vaar vijver Eelde

Zo heren , dit is mijn vaarlocatie. De vijver in het nieuwbouw plan Groote veen te Eelde op 150 m van mijn huis.

Het heeft de vorm van de grote U. Met een brede onderkant ven 250 m en 2 op staande poten van 100 m.

Uploaded with ImageShack.us
Met in de rechter onderhoek het strandje waar ik mijn kotter te water laat.

Uploaded with ImageShack.us

Helemaal boven in bij het bouw bord, de toegangsweg naar de vijver van af de Burg Legroweg.

Paul UK-104

Ja klopt helemaal Ad. Hij is helemaal nieuw 2 jaar.
Ik krijg alleen dat plaatje van van Google maps niet opgeslagen, weet jij hoe het moet?

We kunnen hem net niet zien van uit de kamer.

Tipje voor mensen in omgeving Utrecht. Strijkviertel, een recreatieplas bij de Meern.

Link: Wikimapia - Let's describe the whole world!

Lage kant, dus makkelijk bij het water te komen, wel een klein "dijkje" tussen parkeerplaats en water, maar daar kun je omheen lopen, als je een wat grotere boot hebt die je niet veilig erover kan transporteren. Meestal ook wel genoeg wind om te zeilen. Plas is alleen ook populair voor vissers, maar dat geldt bijna voor elk mooi water tegenwoordig...

Ik krijg alleen dat plaatje van van Google maps niet opgeslagen, weet jij hoe het moet?

Ik werk met een Apple iMac, Paul. Dan kan je vrij eenvoudig een screenshot maken. Maar hoe dat bij Windows werkt weet ik niet.
Hier de resultaten:

full

full

Er is nogal wat omgegooid zo te zien, ook qua straten.

Groet,

Ad

Ja Ad dit is hem, bedankt.
Bij het paarse ballonetje zit het strandje.
En op de splitsing van de Wolfhorn en Veenweg staat ons huis.

Wordt het niet eens tijd om die versnipperde onderwerpen over wie -waar-gisteren - vandaag enz. te bundelen tot 1 hoofdtopic ?

Kijk eens naar het 2de bericht in dit draadje. :rolleyes:

Natuurlijk wel gelezen Harm, maar niet wat ik bedoel.

In Forums 1 onderwerp, eventueel 2-3 subfora daarin , dan kan alles betreffende wie-wat waar enz. bij elkaar gevonden worden en dus niet versnipperd in meerdere Forum onderwerpen.

volgens mij is er idd ooit al zoiets op gezet ergens anders in het forum...

een meeting topic ofzo en ook een topic met wie waar wat doet..

[EDIT] gevonden: meeting forum geheel onderaan de begin pagina.. Weet ook al waarom ik t niet meer wist...
ik scroll nooit zo ver naar beneden namelijk hahaha.. meeste zijn auto's en vliegers die daar posten

mooi water mannen!

nog een filmpje van "mijn" vaarwater in zeeland.. aan boord van de Gillis Gullbranson

Paul

Ja klopt helemaal Ad. Hij is helemaal nieuw 2 jaar.

We kunnen hem net niet zien van uit de kamer.

bij windows moet je op de knop "print screen" duwen, als je een laptop hebt lukt dat niet dan moet je vanboven bij opties print screen aanduiden.

@Brecht. Windows heeft vanaf vista ook snipping tool/knipprogramma. Kan je exact selecteren welk deel van het scherm je wil opslaan.

ik wil niet heel ver van het topic afwijken maar op mijne zit wel een "prt sc" knop op en natuurlijk knipprogramma. op windows 7.

misschien verder on-topic?

Ik gebruik hiervoor vaak Screenhunter, als dat draait en je drukt op printscreen dan krijg je een cursor waarmee je het te kopieren deel van je scherm kan selecteren en dat wordt direct als .jpg plaatje opgeslagen.
SnagIt doet trouwens hetzelfde, erg handig.

Back