Satoer
Forum veteraan
Hellow…
Als ik vroeger wilde weten hoe iets werkte, was het maar een paar stappen richting de gereedschapskist van mijn vader om er even een schroevendraaier en flinke hamer uit te halen. Je begrijpt, ik heb veel geleerd en zo dus ook veel gesloopt. (heb nog spijt van die laserprinter, als ik mijn hoofd schuin hou komt er nog steeds toner uit mijn oor :lol: )
Mijn handen jeuken om eens een schroevendraaier in m’n gyro te zetten. Maar omdat die helibusiness toch al zo duur is probeer ik het eerst maar eens hier.
Ik wil dus weten hoe een elektronische gyro technisch werkt, dus niet wat hij doet. Bij de vroegere mechanische versies was dat vrij duidelijk. Gewoon een zware vliegwiel dat gyroscopisch werkt. (net als je een draaiende harde-schijf uit de computer trekt, die staat ook “vast” in de lucht). Maar hoe werkt het nou bij zo’n moderne elektronische…
Zitten daar ook mechanische dingen in zoals een tol of een kompas? Hoe weet zo’n ding nou zo nauwkeurig dat de heli van heck veranderd en zo strak weer terug kan sturen zonder enige optische oriëntatie?
Heeft iemand een plaatje doorsnede van een moderne gyro?
Plz tell me, m’n GY240-tje zit mij nu angstig aan te kijken
Als ik vroeger wilde weten hoe iets werkte, was het maar een paar stappen richting de gereedschapskist van mijn vader om er even een schroevendraaier en flinke hamer uit te halen. Je begrijpt, ik heb veel geleerd en zo dus ook veel gesloopt. (heb nog spijt van die laserprinter, als ik mijn hoofd schuin hou komt er nog steeds toner uit mijn oor :lol: )
Mijn handen jeuken om eens een schroevendraaier in m’n gyro te zetten. Maar omdat die helibusiness toch al zo duur is probeer ik het eerst maar eens hier.
Ik wil dus weten hoe een elektronische gyro technisch werkt, dus niet wat hij doet. Bij de vroegere mechanische versies was dat vrij duidelijk. Gewoon een zware vliegwiel dat gyroscopisch werkt. (net als je een draaiende harde-schijf uit de computer trekt, die staat ook “vast” in de lucht). Maar hoe werkt het nou bij zo’n moderne elektronische…
Zitten daar ook mechanische dingen in zoals een tol of een kompas? Hoe weet zo’n ding nou zo nauwkeurig dat de heli van heck veranderd en zo strak weer terug kan sturen zonder enige optische oriëntatie?
Heeft iemand een plaatje doorsnede van een moderne gyro?
Plz tell me, m’n GY240-tje zit mij nu angstig aan te kijken
