Wat moet ik halen???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door commander, 13 jun 2011.

1. commander

commander Guest

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik zou graag willen weten wat voor rc helicopter ik zou moeten halen.
    Ik ben nog een beginner dus ik zou niet weten wat voor 1 ik zou moeten halen.
    Ik heb maximaal echt 200 euro niks erboven het liefst er nog zon 50 euro onder maar max. 200
    Ik wil een helicopter waarmee ik ook zou kunnen gaan 3D vliegen.

Regards,

Marco

2. D-J

D-J

Lid geworden:
    19 apr 2010
  3. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    idd, eerst e zender en e sim (bestaat ook in pakket)
    bvb Phoenix + zender

na hoe lang denk je 3D te kunnen vliegen?

4. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  5. commander

commander Guest

ah ok thx ik woon btw in eindhoven vlak bij son daar is zon vliegclub :D
    en @D-J wat bedoel je met de 2 links want die zijn alle 2 hetzelfde kon geen verschil vinden ;)

@ketnet ik denk na een jaar ofzo idk maar het is gwn ik wil dat leren en niet tot ik dadelijk 200 euro uitgeef voor een helicopter waar ik geen 3D mee kan gaan vliegen..

6. D-J

D-J

Lid geworden:
    19 apr 2010
    foutje de andere moest de zender zijn :yes: Mr. Hobby :: Spektrum DX6i DSM X / DSM II BNF zender

7. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Dat kun je uit je hoofd zetten.

misschien is dit wat voor je

Titan 450 helicopter RTF Trex clone 3D Belt drive

8. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    nu, tegen volgend jaar is dat heli'tje waarschijnlijk al minstens 2-3 keer kapot en hersteld hoor, dus houd daar ook maar rekening mee $$$

als je natuurlijk al heel goed kan hooveren, zowel tail, side en nose in op de sim zal je minder breuk hebben int echt. Sim is zeer goed om stickmovement te leren maar biedt geen stress aan.
    Je zal wel zien als je daar met je zuurverdiende centjes hem effe op de kop legt dat je niet zo relax zal zijn als op de sim ;-)

Vergeet niet me over een jaar een filmpje van je kunnen door te sturen ;-)

9. commander

commander Guest

10. D-J

D-J

Lid geworden:
    19 apr 2010
  11. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    Is het wel handig om gelijk een collective pitch helikopter aanteschraffen? Ik bedoel kan hij niet beter voor de Nine Eagles solo pro gaan? compleet setje voor 80 euro? goed voor beginners? of sterker nog een Co-axial helikopter (ben ik ook mee begonnen).

Gr,
    Jurjen

Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  12. Gino & Kim

Gino & Kim Guest

hmmmm.... is het dan wat voor mij die HK500 ???
    Heb onder "beginnersguide" mijn hele verhaal gezet.....
    Zit alleen een as aangedreven tailrotor op toch ? dus niet zo fijn als je er de grond mee raakt met landen.....

13. commander

commander Guest

@jurjen heli wss wel maar ik wil een helicopter waar ik ook mee kan gaan 3D vliegen (eerst veel oefenen) maar tot ik niet nog een x een nieuwe moet kopen

14. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    met alle respect, maar dit lukt je volgens mij niet...
    houd ook rekening dat telkens je de heli moet herstellen wegens "enthousiaste landing" er meer dingen kapot zijn die je vervangt...
    na e tijdje is je frame dan ook niet meer goed etc etc..

begin gewoon met iets medium-goedkoops maar waarmee je ook buiten kan vliegen.. goede servos en gyro etc zijn belangrijk.. motor en esc volgens mij wat minder.
    je zal hier weinig mensen vinden die nu 3D vliegen met hun eerste heli...

Moet wel zeggen, je bent nog jong en dat is wel e factor die in je voordeel speelt, je hebt "betere" reflexen en durft meer uittesten, en je hebt nog meer ervaring in games en console of stick besturing, dus beter met je handen... kan e enorm voordeel zijn dus...

edit: wat kan je op de sim?

15. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Als ik jou was zou ik gewoon met een coaxiale heli beginnen, maar volgens mij ben je een eigenwijs dus moet je zelf maar weten, maar voor max 200 heb je misschien een mCPx met evt zender voor 190.- eu. Maar het is niet 'ff' 3D leren hoor, ben zelf ook al een tijdje bezig met een Fixed pitch heli, en is best moeilijk om bijvoorbeeld nose-in te doen, en dan 'hangt' de heli nog, als je hem op de kop hebt zijn de controls ook weer anders en dan heb je veel meer kans om hem de grond in te sturen. Bovendien je kan beter met een coaxiaal beginnen en daarna een Blade SR, zonder dat je een 450 size hebt, waarmee je 5 keer crashed en ook 2 andere heli's van had kunnen kopen. Snap je.
    Denk niet hij weet het beter, maar begin maar met een FP, is uitdagend genoeg, neem bijvoorbeeld een blade mSR, staat op het forum wel een te koop aangeboden. 60 euro, dan kan je oefenen. Als je dan nog denkt ik ga een CP heli nemen en wil 3D vliegen, dan kan je altijd nog sparen en een CP kopen, anders valt het alleen maar tegen, en ben je er zo zat van.

16. commander

commander Guest

uh ok dan zal ik maar een medium goedkoops halen zoals jullie zeggen :D
    wat voor 1 dan want ik heb er nog niet veel verstand van zal ik eerlijk zeggen maar van sleutelen weer wel :p @ketnet wat kan je op de sim uhm idk wat is dat :p

17. Jurjen Heli

Jurjen Heli

Lid geworden:
    5 jun 2011
    Een sim oftewel simulator kun je je vliegkunsten oefenen op de computer (makkelijk gezegt xD)

Gr, jurjen

18. commander

commander Guest

ah ok ik zal wel eens op google zoeken want een vriend van mij die heeft ook wel een dikke rc helicopter gehaald voor 500 euro wa ene gek :p maar hij kon die sim er dan bijkopen voor 40 euro zijn die allemaal zo duur ? :D

19. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    40 euro? wat voor sim is datte?

phoenix kost nieuw +- 90 euro (vorig jaar nog 110)

als er iets goedkoop is aan e heli dan is het de SIM!
    Simmen leert je de basis, hoe e heli reageert hoe je sticks werken...
    en, ben je gecrashed, 2 seconden later begin je opnieuw

doe dat maar eens in het echte leven met je heli, als je geen spares hebt liggen is je heli na 2 weken ipv 2sec hersteld..
    en dan heb je hem wss nog niet eens deftig kunnen afstellen...

20. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015

Deel Deze Pagina