Zender (Futaba 3pk(s) )Lipo proof maken. (simpel 3s lipo verklikkertje erin gebouwd)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Psygho (Emil), 29 aug 2009.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Oke, over op lipo, bij mijn zender. Het ding piept pas bij 8,5 volt ipd de 9,X volt voor een 3s lipo.

Ik heb wel een ingebouwde voltmeter, maar de ervaring leert dat deze niet zo heel nauwkeurig is, ne het ergste, je vergeet te kijken waneer het nodig is!!

Bij hobby citty voor 3,49 een verklikker, ledje , met luide pieper, welke afgaat op exact de juiste spanning voor een 3s lipo.

Klinkt simpel, en dat is het ok....

Uiteraard wil je het geval NA de switch hebben, anders zit je altijd met sluipverbruik....

Men demonteert de zender.

De negative draad (zwart) solderen op de connector van de accu in de zender, dus aan de onderkant van de zender.

De bewuste aan/uitswitch, welke we moeten hebben, soldeer de plus (rode draad op dit punt:

Plak het printje aan de overzijde van het stuur. Daar is prachtig plek.

De leds zul je niet zien, maar het geluid, is echt zo hard, dat kan je niet missen.

Een waardige oplossing, voor gebruik vna lipo's in mijn zender.

2. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Maar hij moet eindelijk bij 11 volt piepen is dat in te stellen?

3. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    11 Volt is misschien wel erg snel maar bij 10 Volt wil je eigenlijk wel een seintje krijgen. Dan ook stoppen en niet meer gebruiken omdat de spanning daarna wel snel minder wordt. Aangezien je met een lage stroom ontlaadt is de accu ook echt bijna leeg op dat moment (80%)

Ik ben dit ook van plan in mijn DX7 en ga ook kijken of ik de balancerkabel zo kan maken dat ik hem simple kan laden zonder de accu uit de zender te halen. Op 1/10C laden is geen probleem en mocht het op het veld een keer nodig zijn kan hij altijd uit de zender worden gehaald om met 1C op te laden.

Oplossing is zo wel lekker simpel en werkbaar.

4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Hij is wel pas te maken, even een weerstand veranderen, of een potmeter er voor in de plaats,kan je em zelf instellen Deze piept bij 9,70. (op de zander is dat 10,1) Dus dat is ruim op tijd,zeker voor een auto. Maar ook op tijd om je vliegtuig te laten landen

5. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Werkt het signaal ook als je de schakelaar aan de zijkant van het display gebruikt? Of alleen als je de Hoofdschakelaar aanzet?

PS. heb je de mogelijkheid om nieuwe foto's te uploaden die niet zo uit verhouding zijn? Het kijkt best wel lastig met deze foto's.

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nee werkt enkel via hoofd schakelaar..
    Fotos waren met breedbeeld gsm genomen, en niet in verhouding gelaten..(even niet aan gedacht) kan even proberen of ik ze nog op de gsm heb staan.

Deel Deze Pagina