Saito FG-36

Discussie in 'F3A' gestart door Hans Meij, 1 apr 2008.

  1. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Heel mooi gemaakt hoor Hans. Een echte vakman aan het werk dat kun je zo zien ;)
     
  2. hezik

    hezik Guest

    erg mooi inderdaad.. ik ben inmiddels begonnen met tekenen in rhino, weet dat jij dat anders gedaan hebt, maar ja computernerd he.. je hebt mij wel aangestoken.

    Wat weegt die romp nu als ik vragen mag?
     
  3. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Romp met onderbak zoals op de eerste foto te zien weegt zon'n 1050 gr
    Twee vleugels plus buis 900. Redelijk aan de zware kant dus.

    Vleugel heb ik voor het eerst ingedekt met epoxy met opschuimmiddel (EMC Vega), opschuimen tot 100%. De vleugelbuis is in de vleugel opgevangen met een plaatje triplex op z'n kant, nog net op de foto te zien.

    [​IMG]
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  5. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Heee Hans, nog vorderingen gemaakt ondertussen? :rolleyes:
     
  6. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Niet echt. Maar, heb hem inmiddels klaar gelegd om in de Oracover-modus te geraken.
     
  7. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Das mooi...ben erg benieuwd hoe die FG-36 het doet in zo'n F3A kist...:cool:
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Ik niet echt eigenlijk.. dat doet gewoon 'broem broem vroaaaaar' en vliegt..
     
  9. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Teveel Michel Vaillant strips gelezen vroeger denk ik...:)
     
  10. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Wat met folie in de weer geweest de laatste tijd:
    Nog niet helemaal af. De onderbak moet nog, maar het beeld is er.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik ben benieuwd wat de temperatuur doet, een viertakt loopt al warmer dan een tweetakt, benzine loopt weer warmer dan methanol. Denk hierbij met name aan de uitlaatklep.
     
  12. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Het wordt ook een kist voor de winter.
    We zullen zien, zelfs de uitlaat zit binnen de romp. Er moet dus behoorlijk wat aan warmte afgevoerd worden.
     
  13. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    hoi hans,
    even over de temperatuur , ik heb hem direct na uitzetten van de motor 1/2min later gemeten en kwam op een max temperatuur van 55 graden , van welke kant ik ook kon meten.
    ook bij de uitlaat , geen extreme temperaturen.

    gr vosje :)
     
  14. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Mooi, ben benieuwd hoe het bij mij uit gaat pakken. Ik heb er alle vertrouwen in. Nu nog een beetje doorbouwen en hopen op nog wat vliegbaar weer vanaf zo over een maandje.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    ach gewoon wat meer truien aan, hans ;)
     
  16. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
  17. hezik

    hezik Guest

    "je ziet geen roeren bewegen" terwijl je bv. de elevator duidelijk ziet staan trillen :)

    Voor de rest lijkt de motor te doen wat hij moet doen. Het is altijd lastig te zeggen op een filmpje, maar het lijkt wel een beetje een lawaaimaker te zijn?
     
  18. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    Dan moet je maar ook eens bij een 2T kijken , daar staan de roeren ook niet van stil , de vraag was of als deze laag toerental liep of de dan alles stond te trillen als een gek , maar dat vindt ik zeker van niet.

    gr vosje :) ;)
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zit best potentie in dat motortje:p Ben benieuwd naar de duurzaamheid, de moki 4-takt benzinemotoren hebben nog wel eens de nodige problemen, nou zijn dat wel stermotoren, maar toch.....

    Grt.
     
  20. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ha Patrick, bedankt voor het posten, het ziet er goed uit. Op een filmpje is het altijd moeilijk om het vermogen goed te beoordelen, daarvoor moet je zelf met de hand aan de knuppels, maar vooralsnog ga ik er van uit dat het een geschikt F3A aandrijvingsconcept is.
    Helaas ben ik van het begin af aan niet erg met het gewicht bezig geweest tijdens het bouwen omdat ik van uit ging dat ik toch wel boven de 5kg zou eindigen. Uiteindelijk kom ik daar straks zo dicht bij uit dat ik gewenst had wel vanaf het begin af aan zo licht mogelijk gebouwd had.
     

Deel Deze Pagina