Dat heb ik opgelost met een Strecker motor van 125 gram. Verder een castle 60A regelaar, een 12x8 APC-E prop, en 3s2p 4200 lipo's, en een handje vol digitale JR servo's. Oh ja, en nog een AR6200 met 1x een remote receiver. Het is een leuk kistje, een van de beste in deze grootte. Hij had wel erg veel last van couplings. (Zowel rudder naar rol als rudder naar hoogte.) Daarom heb ik besloten om hem maar als F3A trainer te gebruiken en de uitslagen kleiner gemaakt, met kleinere servo armpjes dus zodat de precisie niet te veel te leiden had. Met F3A uitslagen merk je minder van de couplings en is het redelijk weg te mixen.
Ik heb inderdaad wel gemerkt dat je de uitslagen erg klein moet houden met deze kist. Twee keer het C programma vliegen met 4200 mah. Dan moet het zeker 1 keer kunnen met een 2200 mah accu. We gaan lekker door met afstellen en invliegen. Komt allemaal wel goed. Misschien tot volgend jaar Groet: Adrie
@Superior... het is altijd heel moeilijk te zeggen wat je direct kan veranderen. Soms kan je door hem enkele minuten te zien vliegen of een paar minutren aan de sticks al veel meer zeggen. Sorry maar ik had al mijn pb's ge-delete omdat mijn box volzat daarom weet ik het allemaal niet juist nietmeer? Kan je eens laten weten welke motor, regelaar en servo's je gebruikt? @Bert, het is inderdaad zo dat eens je het gewoon bent meestal makkelijker is om een beetje "up" te houden in normaal vlucht, ik vlieg op de meeste kisten ook zo. Al heeft het in sommige figuren ook zijn nadelen...
Hoi Jens Ik gebruik de originele set die erbij zit. Airboss regelaar en motor. Regelaar is geplaatst in het motorcompartiment. Er zit nog niet eens een spinner op. Heb gisteren voor de tweede keer gevlogen en de accu geplaatst tegen de vleugelpen aan. Mocht het zwaartepunt nog iets naar achteren moeten dan moet ik dat met lood gaan doen. Aerobertrix weet het ook niet. Voor de rest vliegt de vanquish prima. Ballans zit nu net voor de vleugelpen.
Ik had het wat druk en was niet thuis rond de tijd van de Pm's morgen steek ik mijn vanquish even in elkaar... Check mijn cg, en neem wat foto's van de installatie dan zie je wel snel of er grote verschillen zijn
Even het CG na gekeken. Dit heb ik gedaan door het toestel "inverted" te balanceren juist naast de romp. Het ligt ongeveer 1.5cm tot 2cm voor de vleugelschroef (waar je de vleugels vastzet)... ongeveer gelijk met het punt waar de beplanking voor de aanvalsboord start... Komt dat ongeveer overeen?
Dat is gek. Dan heb ik toch ergens een rekenfoutje gemaakt. Bij mij ligt die er ongeveer 10 mm achter. Tegen de vleugelbuis. Ik vind het wel vreemd want het vliegt nu al niet slecht. Vreemd. Waarvandaan heb jij je zwaartepunt dan afgetekend??
@Superior; Eigenlijk kijk ik nooit in de handleiding voor het CG ofzo... Ik test gewoon en stel alles af naar mijn zin. Ik heb nu even in de handleiding gaan zoeken voor jou. Grappig genoeg komt mijn plaatsing (ontvanger etc volledig overeen) en doen ze hetzelfde als wat ik al ge pm't had. -Install the receiver at the rear of the battery tray. -The battery should sit right in front of the receiver. CG range for the Vanquish is from 4.50”- 4.75” Na even meten zie ik dus dat volgens de manual het CG ongeveer op de vleugelschroef mag liggen...of daar rond. Ik vlieg dus blijkbaar met het zwaartepunt iets meer naar voor... Tegen de vleugelbuis lijkt mij echt wel het maximum.