Eindelijk heb ik tijd om met een uitdagend nieuw project te beginnen. En wel de Topflite Spitfire MkIX. Ik heb nog geen idee welke motorisering en afwerking ik ga kiezen. Wat ik wel weet is dat ik deze dame full options ga bouwen. Dus met splitflaps en intrekbaar landingsgestel (Robart). Ik heb gelezen dat de motorkap (nu ABS) ook in glasvezel uitvoering bestaan. Weet iemand een mogelijke fabrikant hier van? Heeft iemand nog suggesties voor de motorisering die binnen de motorkap geplaatst kan worden? Wel heerlijk, zo'n (bijna) volledig houtbouwmodel Barry
Ooit ga ik ook een topflite kistje bouwen, zijn echt fantastische modellen. Zal je topic zeker volgen dus succes ermee. Enig idee wanneer de maiden gaat plaatsvinden? (zomer 2009? )
Topflite Spitfire MKIV He Spijker, Dat Gnatje kan er wel tussendoor . Het meeste werk (Folie) is al achter de rug. He Skull, Zeker mooie modellen van Topflite. Het echte noeste houtwerk nog De streefdatum is idd zomer 2009. Barry
Als motor zou ik voor een Saito 15 of 20cc 4-takt gaan. Beide kan je waarschijnlijk wel onder de kap kwijt incl. de uitlaat. Succes met de bouw.
Topflite Spitfire MKIX Na een speurtocht op internet, lijkt dit mij wel een geschikte kandidaat. Het is een MkIX en heeft de Invasion Stripes, dat was voor mij een voorwaarde. Hebben jullie nog andere voorstellen? Adios Barry
Ehhh, misschien is elec aandrijving een optie? En zo'n motorkappie? heeft Hobbyin waarschijnlijk op stock, en anders kan ie'm wel leveren denk ik. Ger.
Hier een update van mijn vorderingen van de bouw de Topflite Spitfire linkervleugel ruwbouw Linkervleugel Middenstuk met luchttank voor retracs. De rechtervleugel is ook ruwbouw af. De bouw loop eigenlijk tot nu toe zonder problemen, maar wat niet is kan nog komen. Tot bouwens Barry
Tip: Als er iemand een nieuwe motor wil kopen denk ook eens aan een laser. De britse pond staat heeel laag en daardoor word het een stuk goekoper: bv laser 100 kost 250 pond en dat is nu 268 euro. een saito 100 kost bij hobby inn 325 euro. Gustav, een laser past ook beter onder de motorkap omdat het kleppendeksel aan de achterkant van de cylinder zit. OS max en Saito zijn natuurlijk prima 4 takt motoren maar laser word toch gezien als de rolss royce onder de 4 takters. suc6 met de bouw, Maurice
IN engeland is een motorvabrikant die 4 takt mototen maakt waarbij de cilinder in de lengterichting licht De cilinder draait rond met vertraging voor de in en uitlaatslag en drijft de propelor aan Dit als voordeel dat een extra vertagingskast voor een schaalpropellor nietmeer nodig is voor een spit van 1.6 meter zou ik dan gaan voor de 15 cc En doordat de cilinder in de lengterichting licht is de motor bizar kompact en dus zeer makelijk onzichtbaar in te bouwen Ik ben aleen vergeten hoe die motoren heten
Ik vermoed dat je RCV bedoelt, j.weel? http://www.rcvengines.com/ User Arvid heeft er een op z'n Corsair staan, daarvan is een bouwverslag op dit forum te vinden. Enige nadeel waar hij last van had, was warmlopen, maar dat had ook met de inbouw te maken.
Updates inmiddels van de bouw? Ik ben even wezen zoeken of er al iemand is die deze gebouwd heeft omdat ik van plan ben deze ook te gaan bouwen binnenkort (ook full options) Waar heb jij alles vandaan gehaald?