:smile: Heeft er iemand een adresje waar deze servootjes (JR 185 ) prijsgunstig zijn ? Maakt niet uit waar, voor mijn part in de States of in China.... De postservice daar werkt blijkbaar toch sneller als bij ons.Verleden week donderdag en vrijdagavond een bestelling in China gedaan, vandaag beide reeds aangekomen.:wink:
hier bijvoorbeeld; Todd's Models Electric Radio Controlled Model Airplanes. Meer suggesties zijn welkom, wel jammer dat voor dit soort aankopen de dollar niet meer zo gunstig staat, maar goed, de benzine is wel weer goedkoper.... Grt.
Ben maar eens in het diepe gesprongen; Ze komen in de Spark (4 stuks) dus binnenkort kan ik hier meer over vertellen. Ze zijn alvast wel erg snel Grt.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Op de shock waar ik de laatste wedstrijd mee vloog zaten C141's, en die waren wel iets beter dan de SG-50's als je ze op de grond vergelijkt, maar in de lucht merk ik daar niets van.. maar ja.. ben ook nog te druk bezig de muren te ontwijken
Hezik schreef : maar ja.. ben ook nog te druk bezig de muren te ontwijken Dat is géén schande, iedereen moet het leren... Ik heb al menig piloot gezien die buiten goed kunnen vliegen, maar indoor het ook moeilijk hadden.
Oh ik schaam mij er ook niet voor hoor.. we hadden recent nog een discussie over spullen en vliegkwaliteiten. Het eeuwige dilemma.. moet je, als je indoor nog niet zo goed vliegt, gewoon maar van alles het goedkoopste nemen, of is het dan ook zinvol goede spullen te kopen? Waar mensen dan aan voorbij kunnen gaan, is dat het bouwen OOK een hobby is, ook al vlieg je nog niet zo goed, kan het bouwtechnisch zeker een uitdaging zijn om toch 'de perfecte' shock te bouwen. Dus wil ik ook graag goede servo's in mijn shock, ook al zal je dat uit mijn vliegen nog niet zien Daarbij komt dat ik de zienswijze van de vd. Vechten in deze wel wat vind hebben, 'als je zelf nog niet zo goed bent, kun je maar beter zorgen dat je spullen wel goed zijn'.
Die lichte Nexus van je waar ik mee gevlogen heb, welke servo's zaten daarin dan? Met name het hoogteroer vond ik erg traag reageren. De Spark is een meter spanwijdte, ik twijfel nog of ik 1 of 2 C131's monteer, heeft iemand daar iets zinnigs over te zeggen? (Bert misschien? jullie hebben immers Gernot vaak genoeg zien vliegen ermee) Grt.
Op ailerons zat daar een SG-50 in, op hoogte en rudder de Robbe 4.3 grammers. Die zijn wel nauwkeurig, maar traag. Wel snel genoeg overigens, zoals je in die vierkante loopings kon zien..
Gernot gebruikte gewoon 3xC131. De Spark is een nogal groot vliegtuig voor de hallen zoals we in NL en D hebben (Max hoogte ca.7meter). In een wat grotere hal komt het wat beter tot zijn recht. In de hal in Aalst (B), 12 meter, leken die van Bert Delaere en Gert Jacobs het prima te doen.
Ok, bedankt voor de info, ik zal het dan ook bij 3 servo's houden. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, denk niet dat ik 'm al inzet in Emmeloord..... Grt.
Klopt, maar mijn oude servootjes vond ik al lekker snel, deze nu extreem snel, ik kan me niet voorstellen dat ik het nodig zou hebben dat ze nog sneller zouden worden, maar wie weet probeer ik het nog een keer. Eerst maar kijken hoe die het in de sporthal doet
Derk zijn aeromusical is volledig gebaseerd op de snelheid van de JR 185 (=Graupner C131)servo's op 2s(-1diode). Op de gewone bec spanning bewogen de rolroeren te langzaam. Vooral de rol reversals van vol rol linksom naar vol rol rechtsom duurden te lang waardoor het niet meer met de muziek overeen kwam. Nu is het wachten op de JR DS 188...