welk model en van welke leverancier

Discussie in 'F3A-X' gestart door Jan scholten, 9 apr 2008.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    LOL, das lekker makkelijk:p 2008 was al een erg duur jaar voor mij:rolleyes::D

    Engel heeft een 27*12 4-blads prop, misschien dat die goed op een 150cc gaat, kost wel 162 ballen.....

    Volgende maat is een 28*14, die lijkt mij weer wat aan de zware kant.

    Grt.
     
  2. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Nu zaterdag ga ik naar 3W, Dan is het toevallig ook bij Engel open deur. Zal ik voor jou even langslopen, ze zitten maar 2 km uit mekaar.
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    Voor mij nog even niet hoor, ik moet eerst zeker weten welke prop ik nodig heb (en dan nog blijft het wel erg veel geld voor 1 prop)

    Grt.
     
  4. daanja

    daanja

    Lid geworden:
    15 jun 2003
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Helden
    Beste Jens,

    Ik zie op jullie site dat er gevlogen wordt met diverse modellen van Extreme Flight.

    De modellen op www.aeroplanisimo.eu komen van de zelfde fabrikant nl. www.dghaikong.com.

    De kwaliteit van de website bepaald niet de kwaliteit van de geleverde producten.;)

    Daan
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    Belgie is ineens heel erg stil:D
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Dat denk je dan verkeerd. Het effect wat hier met die Seyer prop wordt beschreven, heet ook wel gyroscopische precessie. En daarin speelt het gewicht van de prop wel degelijk een grote rol.
     
  7. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Daanja;

    Door de jaren zijn EF producten gemaakt in verschillende fabrieken. Nu zitten ze al een tijdje in dezelfde fabriek, waar ook Sebart producten gemaakt worden. Of er ook producten van het genoemde merk gemaakt worden weet ik niet, maar kan ik altijd eens navragen...Ik weet niet vanwaar je deze info hebt?
    Natuurlijk mag je niet vergeten dat de fabriek maar doet wat de ontwerpers hun leveren, natuurlijk zorgt de fabriek ervoor dat ze alles goed fabriceren. Maar de ontwerpers beslissen. Veel hangt ook af van hoeveel geld en tijd de ontwerpers willen steken in de ontwikkeling van een model. Chris steekt hier veel tijd en geld in en dat is ook de reden waarom de modellen van ef soms toch heel wat later beschikbaar worden dan verwacht.
    Chris steekt hart en ziel in deze toestellen, en dat is ook de reden voor de enorme groei van EF in korte termijn. Dat ze dat bij andere merken niet doen zeg ik natuurlijk niet...

    Uit dit interview met Chris Hinson (baas en "founder" van EF) kan je heel wat afleiden over de werking.
    Meet the Giants: Chris Hinson - FlyingGiants Forums

    @Alexzz het bericht is 2 uur geleden gepost... om 1uur later te posten dat de Belgen al stil zijn? Sorry maar ik zit geen 24/24 achter mijn pc scherm,...

    ps: ik wil dit merk helemaal niet afbreken ofzo, ik heb er echt NIKS op tegen, maar in sommige modellen zit er toch iets zwaar fout...
    En wie me hier ongelijk gaat geven... die heeft nog nooit een mooi toestel gezien
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik zie niks raars? Enkel het landingsgestel van de Katana is wat klein. Nieuw landingsgestel heb je al voor minder dan 40 euro, dan ben je alsnog voor minder dan de helft van EF-prijs kwijt:D:cool:

    Wel makkelijk om jezelf zo in te dekken tegen eventuele komende meningsverschillen;)

    Grt.
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    nvt, dubbel
     
  10. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Komaan die extra trekt op geen zak :p
    Hij heeft een rechthoekige vleugel een oversized landingsgestel (omgekeerde van de katana, mss staat het op de verkeerde haha)
    Met die neus zit er ook iets fout (net zoals bij die katana)

    Anyyyyway we gaan hier maar niet verder op in, persoonlijke smaken verschillen waarschijnlijk haha, maar als ze al niet de moeite doen om een gepast landingsgestel te vinden of te produceren.

    ps: misschien makkelijk om me in te dekken, maar wel geen woord dat onjuist is :)
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    Njah, ik denk dat als ze deze modellen als EF zouden uitbrengen, dat jij er anders over denkt en praat;)

    Anyway, Daan; de Pitts is ook vliegklaar nu; (foto's met gsm genomen in het donker, het blauw is mooier, donkerder in het echt)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zodra het mooi weer is gaat ie de lucht in:p

    En de Extra kende je natuurlijk al;

    [​IMG]

    Grt.
     
  12. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    De pitts ziet er wel goed uit,
    en ps, ben je daar weer met je EF verhaal?
    Ik kan zo met 100% zekerheid zeggen dat ze er al zeker zo geen onderstel zouden onderzetten, dus ik zou hem waarschijnlijk al beter vinden ja lol
     
  13. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.612
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    alex, jou pitts? hoeveel cc? ziet er goed uit, stukken sneller klaar als de mijne:p
    succes
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.427
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hehe, ja, een arfje werkt ook lekker snel, ben er woensdag aan begonnen, iedere dag een paar uurtjes, en nu net klaar (eigenlijk 99% klaar, ontvanger en accu moet er nog in) Zit een 91FX op, daarmee is het CG perfect, echt bijzonder hoe mooi het is uitgekomen:) Twijfelde nog aan een klein benzinemotortje, maar dubbeldekkers zijn nogal vaak aan de zware kant, dat wilde ik niet. Spanwijdte is 145cm, gewicht nog geen 3kg:cool: (met accu en ontvanger erbij uiteraard)

    Kwaliteit is net zo super als mijn Extra, alles keurig in de oracover, super afgewerkt ook.

    Grt.
     

Deel Deze Pagina