Hmmm, ik blijf toch maar bij m'n oude vertrouwde Pico 3/4 geloof ik, gisteren met 15 tegelijk in de lucht, ik met zender in de ene hoek, kistje laten vliegen tot de andere hoek en 0 storing, héérlijk (kan ook zijn dat de T14 een erg sterk signaal heeft, maar toch) Grt.
Ik heb op mijn wedstrijdmodel ook een GWS, dat is een prima ding, licht & goedkoop & betrouwbaar. De Corona heb ik aangeschaft om eens uit te proberen, synth is wel makkelijk. Totnutoe mee buiten gevlogen in een klein elektro zwevertje, ding heeft prima bereik, geen enkele storing, functioneert gewoon goed. Nu gisteren even binnen getest op de Yak - en zoals gezegd hij doet 't goed. Het verhaal van de onnauwkeurigheid is bekend - maar je leest tegenstrijdige berichten - sommigen hebben er wél last van - anderen níet. Ik schaar mij vooralsnog bij de laatste categorie.
Goed.. dat wordt dus een GWSje op mijn nieuwe top secret geheime wapen! De Corona's hebben als failsafe achtig iets het vasthouden van laatst gestuurde. Daar had ik na wedstrijd dus ook last van.. stuur je bocht, blijt ie er in hangen en moet je wachten tot je weer 'verder mag'. Maar onnauwkeurigheid of last met middenstelling.. heb ik geen last van. Had kistje wat dat betreft blijkbaar goed gebouwd, ailerons bv. nog niet hoeven trimmen staan nog zoals 1e keer ingesteld.. On topic: het zwaartepunt op 24cm leggen bij de elipsia. Ik had 'm nog op 24.5, maar tijdens wedstrijd iets naar voren gehaald. Pharriesk wilde het ook iets naar voren en de vd. Vechten gaven ook aan de voorste grens te gebruiken. 24cm is gewoon precies goed qua zwaartepunt.. of was het nou 23? nou ja, ze geven in de handleiding een bereik aan, het voorste punt daarvan moet je nemen.
goed, dan is het 23 cm.. maar daar ligt dus het goede zwaartepunt.. althans, is mijn ervaring en dus ook die van 2 anderen
nee.. toch een gefreesde elipsia.. en ik ben niet de enige die die moet frezen! Streefgewicht wat ik wil halen is tussen 100 en 110 gram.. niet omdat ik nou overtuigd ben dat dat nodig is, mijn elipsia vliegt zo al prima.. maar gewoon.. voor de uitdaging en omdat ik het leuk vind om te bouwen
Hee, ff serieus he......je hoort het wel meer, daar gaat het niet om, maar "bouwen" is het niet echt he, zo'n shockflyer in elkaar plakken
Nou ff serieus, maar ik denk dat als iemand heel veel tijd in zo'n ding steekt, dat het echt wel bouwen is. Ja rits rats snijden, en in elkaar plakken.. ja dat is mss geen bouwen..
Hehe ok, twijfelgevalletje dan Ga je zelf uitfrezen? (zo ja; zou dat wel eens precies in zijn werk willen zien) Grt.
hier een aantal foto`s van die van mij Rolroeren getape`t Even kijken voor de uitslag Hoogte roer getape`t Ook die heeft voldoende uitslag Dan de romp aan de vleugel lijmen De leinen even goed door getroken de doos word goed bewaakt De onderkant er op. Het kruis onder de vleugel van 1mm koolstof En de rest van de rug. Inmidels ziten de servo`s er in en de diode er tussen gesoldeerd. Alleen de motor en ontvanger moeten er nog in, en de bovenkant uiteraard.
Dat gaat hard! Vooral de bewaking van de doos vind ik erg mooi Raar toch dat ze die lijnen niet goedgemaakt hebben. Blijkbaar klopte het bij jou ook niet, dus is het structureel. Slordig. Jouw vleugelkruis eindigt iets eerder op de vleugel dan de mijne, wordt de vleugel nu niet te slap bij de tips? Ik zie ook dat je de servogaten en de uitsparingen achter in de romp hebt dichtgelaten (beter gezegd: dicht gemaakt), mag ik daaruit concluderen dat je de servo's anders gaat inbouwen? En waarom is het 'grote gat' vlak achter de vleugel nog wel open?
nee zijn niet slap, en ik vlieg er toch niet hard mee dus dat zou wel mee vallen denk ik. Morgen of donderdag weer verder word donderdag denk ik ben ik toch de hele dag vrij. Voor alsnog niets van de motor gehoord
Gaat erg snel Raymon! Ben benieuwd naar je eindresultaat. @Hezik; die zwarte lijnen niet doorgetrokken; is dat niet verdwenen zodra je die zijbalk erop lijmt? Allen de buitenste lijn lijkt me van belang voor het oog als je hem bouwt zoals aangegeven.