Saito FG-36

Discussie in 'F3A' gestart door Hans Meij, 1 apr 2008.

  1. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Zo, toestel is vliegklaar.
    Nog wat inbouwfoto's voor de liefhebbers.

    [​IMG]
    [​IMG]

    De afzuiging tbv koeling
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.548
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooie Martin Visser stoel!
    Ehhh... Vliegtuig... schitterend natuurlijk en netjes...
    Als het weer het toelaat, films en geluid... weetjewelweetjeniet?
     
  3. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Hee Hans,

    Volgens mij werkt Imageshack niet mee, krijg alleen de eerste foto te zien???

    (lekker klein tankje overigens :) )
     
  4. NoLimit

    NoLimit

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Foto's werken nu, ziet er mooi uit Hans.

    Wat weegt het uiteindelijk?
     
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Zoals hij nu is 5070 gr. dus geheel vliegklaar (1500mAh op servo's, 800 MAh op ontsteking, 2 lipo spanningsregelaars van Emcotec) Zonder wielkappen zit ik indien nodig al binnen het toegestane gebied. Valt mij heel erg mee, de vleugel is 200cm, en relatief zwaar gebouwd, stevig schuim, veel lijm. De vleugel met buis en servo's weegt 1170gr. Ik zou daar al zo'n 200 gr op kunnen besparen. Het onderstel is een 7kg onderstel van Lorenz dat 160gr weegt. Als ik deze kist opnieuw zou bouwen is een 4800 gr te halen.
    Tankje is 250cc en dat is ruimschoots voldoende verwacht ik.
     
  6. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ziet er goed uit hans.

    ben je niet bang dat de koel openingen te groot zijn?
    ik bedoel dan echt de aerodynamica, gaat dit niet met meer snelheid meer lift geven?
    ik dacht dat, dat als je ze in de kap maakt dat de werking het zelfde is en veel minder verstoring geeft.(zie foto)
    bij deze ferrari op de zijkant zit een koelgat om de warmte van de remmen af te voeren.

    [​IMG]
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Kijk, dat wordt lekker voordelig F3A vliegen op benzine:p:cool:
     
  8. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Jawel, maar je moet een keuze maken. De uitlaat zit ook nog onder de kap, err moet toch aardig wat aan warmte afgevoerd worden. Van Dennis begreep ik dat de 270 gr zware alu-motorsteun die meegeleverd wordt eigenlijk verplicht is om te helpen bij het afvoeren van de warmte. Ik gebruik die steun dus niet. We zullen zien.
     
  9. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ik ben benieuwt
     
  10. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    PROP

    hoi hans,
    welke prop heb je er op zitten op de foto !!
    Ben nu bezig om de FG-36 op de sundowner van Hanger 9 te zetten met een 16 x 14 carbon prop !!
    Hij draaid daar ook heerlijk mee , en stiller !!

    goed ik hoor het wel.

    gr vosje :)
     
  11. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Engel 17*12 (breed blad): 7600
     
  12. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Sundowner Formula 1 ARF (HAN4500): Hangar 9
    Ohh, vind ik een heel fraaie kist. Ben benieuwd hoe dit straks door de lucht snijdt.
     
  13. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    hier even wat foto's van de sundowner:
    [​IMG] [​IMG]

    Zo als het er nu uit ziet gaat hij vandaag de eerste vlucht maken.

    gr vosje :)
     
  14. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    uitlaat systeem

    hallo allemaal , de sundowner heeft gevlogen super met de saito en we hebben een geluids meting gedaan met een zelfgemaakte uitlaat .
    Gemeten waarden:"
    7 meter van de zijde is 81 DBa.
    7 meter van voorzijde is 83 DBa.
    7 meter van achter zijde is 74 DBa.

    dit is gemeten met een 16 x 14 mezlik carbon prop.
    hier een aantal foto's van de uitlaat systeem.
    [​IMG] [​IMG]

    gr vosje :)
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Gemiddeld 79.3db, mag precies dus:D
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hans; heeft ie al gevlogen eigenlijk?:D
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Met dit weer kom je een Hans niet tegen op het veld hoor.. Hans heeft bij 10 graden boven nul al 4 truien over elkaar aan :p
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou, ik weet nog dat met f3a-c in Oss (2007) dat Hans beter tegen de kou kon dan mij:p
     
  19. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik had daar minder last van.
    De foto's verklaren alles:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hahahaha, ja, daar heb je wel gelijk in dan:D Ik was mijn jas vergeten geloof ik:p
     

Deel Deze Pagina