Heb je fraps wel op 'half size' gezet? Dat scheelt al behoorlijk. Op mijn Toshiba laptop met Windows vista en intel core duo 2 T5450 (1.6Ghz) met 2Gb werkgeheugen werkt het goed, op 1280*1024.
Ik heb mijn 3e indoorpoging gefilmd. Die eindigt uiteraard in een schitterende crash, maar het stuk wat qua breedte het moeilijst is, zit er in, en dat lukte best aardig. Natuurlijk STIKT dit filmpje van de fouten; daarom ook dat er geoefend moet worden, maar omdat in de vraag om een binnenfilmpje wel kan plaatsen (ja ziet er leuk uit, maar doe dat binnen nog eens?) en omdat ik mijzelf blij verraste..
Heb 'm inmiddels helemaal indoor gevlogen waarbij de Crash kwam op de plek waar een landing had gemoeten, maar ik zal toch nog moeten gaan sleutelen aan het stuk na de 4pts rol, daar ben ik wel uit nu.. toch goed om het een keer indoor te proberen Dus.. het lijkt nog nergens op, met name het 2e gedeelte, maar voor de critici.. zoals u ziet zijn de figuren gelijk aan het buitenfilmpje.. nu nog alles beter op z'n plek, en dat 2e stuk toch maar herzien zodanig dat ik mooier uitkom. Zo.. nu weer even gedaan met de filmpjes.. ik ga eerst het 2e deel aanpassen en dan meer oefenen.. en dan volgt er wel weer een filmpje.. het is idd grappig om de vorderingen zo gedocumenteerd te hebben
Ik begrijp dat je dit nummer hebt gekozen omdat je een star trek fanaat bent....maar is het niet een ontzettend lastig nummer om figuren op te vliegen ?
Hoezo? Ik vond het zelf juist een extreem geschikt nummer, omdat er van die duidelijke 'bom-bom-bom' momenten inzitten voor rollen enzo, en omdat er rustige stukken inzitten voor het meer soepele werk. Het 2e stuk moet ik zelf gewoon nog wat beter uitkristalliseren, maar het stuk tot en met de 4 puntsrol vind ik goed bij de muziek passen? Het is (dacht ik dan he) juist een stuk waar je heel goed op kunt timen.. Vind iedereen dit stuk te moeilijk en/of niet geschikt? Kritiek is ook welkom hoor
Ik heb hier geen enkele expertise in... maar ik vind het ook wel aardig bij mekaar passen. Alleen vind ik het wel ongelofelijke takkemuziek. En daar heb ik nou al 3x naar zitten luisteren... Kan je nog beter André Rieu nemen!
Haha.. tsja, smaken verschillen he. Alhoewel: voor AM's wordt toch wel vaak klassieke muziek gebruikt. Ik vind het zelf uiteraard echt mooie muziek, zeker het hele stuk van 5 minuten, een mooie melancholie zit er in en ook het 'typisch amerkaanse heldendom' en dan daarna een goede afsluiter.. Waarschijnljik kun jij beter kijken naar de AM van Nando.. die heeft ook klassieke muziek, maar dan andere
Het nummer op zich is prachtig, en zeker geheel anders dan wat ik vaker hoor bij aeromusicals, wellicht ben ik gewoon nog wat te vroeg door te twijfelen of het nummer geschikt zou zijn omdat je ook nog aan het uitwerken en trainen bent. Bij eerste start en de bom-bom's gaan ze zeker erg mooi en zelfs na een paar keer kijken zijn ze volgens mij exact op de maat....mooi want je vliegt het erg strak op dat punt. net voordat je in die hover-fase komt zitten er nog een paar bom-boms...op het punt dat je even hoog naar de nok gaat omdraait en richting je hover moment vliegt. Gewoon als kijker (want dat ben ik dan) zou ik daar ook nog zoiets verwachten omdat de muziek er op dat punt nog wel wat heftiger aan toe gaat. Het moment van de hoover vindt ik perfect. Op de goede timing in de muziek sta je nagenoeg stil en dat past er goed bij Daarna gaat de muziek over in een rustig genre en ga je, volgens mij, wat sierlijk door de zaal vliegen. Het vanuit normaal naar inverted vindt ik echt mooi da's een mooie sierlijke beweging die denk ik zeker bij het nummer past. Dat mag je van mij wel meer doen
Ah kijk, daar kan ik wat mee. Inderdaad het stuk vanuit de stallturn naar de hover toe zou eigenlijk een snaproll ofzo inmoeten.. maar ja.. dat zit nog niet echt in mijn 'palet van vaardigheden' en het kistje waar ik het mee wil vliegen, kan het ook zeker niet. Ik ben er zelf idd ook nog over na aan het denken. Het stuk na de hover, de meskant twee kanten op, is ook nog goed passend bij de muziek, de 4pts rol past er mooi na, daar is die ene wat brutere overgang goed gemaskeerd, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik het stuk wat daarna kom gewoon helemaal opnieuw ga doen.. ik wil daar een vierkante 8 in hebben, een looping en nog een rolstuk zoals in het begin, moet het alleen nog inpassen. Een mooi gevlogen, zaalbrede, slowroll zou ik er ook graag nog inhebben, maar heb er nog geen geschikte plek voor gevonden. Jammer dat er maar 2 minuten zijn. Op het rustige stuk van de muziek valt echt heel mooi sierlijk te vliegen.. mss voor sommigen doodsaai, maar bv. voor mensen die van schaalvliegen houden, zeker een mooi gezicht. Het moet inderdaad verder uitgewerkt worden allemaal, ook niet raar, als je bedenkt dat ik een dag of 5 geleden begonnen ben met de muziek te kiezen.. en als je je bedenkt dat ik de 1e wedstrijd van het jaar het C programma nog niet kon vliegen zonder ALLES te raken (muur/plafond/vloer/etc)... boek ik vooruitgang
Kijk, dat noem ik muziek... Een beetje offtopic: mocht iemand iets geschikts zoeken, er is een stuk muziek waarbij ik steevast voor mijn geestesoog acro zie vliegen. Beetje op lengte maken...: ga naar deze site: Original Music by CHARGE en download het nummer Vaughandrix. (Is gebaseerd op de muziek van Jimi Hendrix en Stevie Ray Vaughn, en dat kan je er allebei duidelijk uithalen... maar dat terzijde)
En dan ben je toch al een aardig eind nu als je pas 5 dagen geleden dit in elkaar hebt geknutselt Als men deze wijze van vliegen op de muziek wil waarderen dan vindt ik dat je zeker ook goed naar de muziek moet luisteren en proberen te vertalen in wat de piloot wil en laat zien. Zelf wil ik uiteindelijk ook zoiets gaan doen....met de heli dan...en vandaar dat ik mijzelf al tijden hierin verdiept heb. En heb ook veel vliegers gezien inmiddels. Sommige goed en sommige iets minder maar sja....dat is met alles zo nietwaar. Wat ik bv zelf wel een erg leuke vindt, voor zover je hem nog niet kent, is deze: Gulv_bvZS94[/media] - Amazing R/C airplane demo En een heli aeromusical gigant is toch zeker wel deze: qYTa45yex9I[/media] - Daniel Jetschin flying Mikado R/C heli Dus je begrijpt...ik ga je zeker even volgen
Ik probeer inderdaad te luisteren naar de muziek en zou ook het gevoel ervan over willen brengen, alleen is dat gewoon lastig, al vliegend. Dat is ook de reden dat ik in de toekomst wil gaan experimenteren met attributen, zoals Manuel Nubel deed in zijn 'Pied Piper'. Het idee achter het begin vd. musical.. nou ja, de start is vrij logisch qua muziek.. dan krijg je 2 maal 2 'bom-bom's'.. als ik het goed zou timen, zou ik de 1e de rol naar meskant vliegen en bij 2e de gedrukte meskant bocht. Het stuk erna is muzikaal 'rond', het bouwt op naar het thema, daarom dat ik de 2e gedrukte meskant bocht 'rond' probeer te vliegen. Dan komt het thema, waar ik die eerste rollen op vlieg. Het thema stan Star Trek is een en al branie, dus dat stuk moet zelfverzekerd gevlogen worden, hard, voor zover ik dat kan haha. Dan krijg je de opbouw naar de stallturn, dat is nog logisch. Het stuk daarna is een stuk 'spanning', dat hoort het neergaande stuk in de stallturn te zijn.. het toestel gaat immers recht naar de grond.. dan krijg je heel even rust, om level te trekken en naar het midden te komen, dan twee harde tuba's voor het rudder en rollen om naar de hover te komen. Als ik dat goed getimed zou vliegen, zie je denk ik beter terug hoe ik het precies bedoel. Als je van AM's houdt.. is de pagina van Dick & Derk vd. Vecht ook een aanrader: Homepage: Dick & Derk van der Vecht. En de wall-halla draad hier op het forum.
Dat ga ik *nu* proberen, thx voor de suggestie!.. _als_ het mij lukt, zal ik het fragment posten.. zal bdoets niet nog een keer dwingen dat hele drama aan te horen
Dankje bdoets Hezik, 2 Minuten is zeker kort. Ik wil ook meer rustig erin doen, ik ga mijn einde veranderen en daar wat slowrol spul inpassen waarschijnlijk lekker simpel meer no more tears. Wat betreft je AM aanpassen aan je model, ik zou daar niet mee bezig zijn. dan maar een wat mindere uitziende snap. Ik vlieg op het moment alleen click, zeker minder geschikt. Maar ik jaag hem wel zoon -niet echte- snap door. Trouwens, voor inspiratie, Er zijn ook wat japanners die een behoorlijke AM kunnen vliegen, met wat dingen die je in Nederland niet ziet. (ook vanwege de enorme hallen)
Min of meer gelukt: Is inderdaad beter, dus een blijvertje voorlopig. Uiteindelijk zou ik gewoon de wall moeten maken naar hover en dan torquen (1 halve en 1 3/4 ofzo) en dan verder.. maar ja.. eerst maar even zo @nando: nou ja, het is een beetje een combinatie. Het toestel is gebouwd om te proberen het vliegbeeld te krijgen wat ik mooi vind.. dus is het logisch dat mijn AM ook die kant op zal gaan, het hangt samen met de vliegstijl die ik het mooist vind, en dat is niet echt 'hard 3D' te noemen. Dat laatste stuk zit wel veel ruimte in voor wat ruigere maneuvres.. eens kijken of ik iets binnen mijn macht kan vinden wat toch explosief overkomt Los van bovenstaande.. nu ik er mee bezig ben, valt mij op hoeveel sneller je dingen leert als je ze 'op muziek' doet. Doordat je minder nadenkt over wat je stuurt, ga je vrijer sturen. Zelfs al vlieg je geen AM, dan is het denk ik nog goed om op muziek te gaan vliegen, als oefening.
Jah....deze is al wat 'spannender' naar de hover toe Ik ken helaas niet alle benamingen (zoals meskant en hover ....die 2 dan weer net wel ) Na je hover doe je dat zijwaarts wegvliegen (dus geen idee hoe dat heet) en das erg leuk om te zien, mag je er van mij wel inhouden
Naar aanleiding van Alexzzz' suggestie heb ik de knuffel kort een kans gegeven.. en snel weer teruggestapt naar deze Yak. De knuffel vliegt pakken minder, heeft ook couplings. Mijn tip aan Alexzzz is dus om deze yak een keer te proberen.. maak 'm rond de 140 gram, voor de rest kun je alles laten zoals het is. Vliegt langzaam (langzamer dan de knuffel, die af-fabriek al op 96 gram gezet is, wat niet echt realistisch is) en heeft geen couplings Als hal ben ik overgestapt naar een hal die ik op rc-sim.de vond, de 'riesa halle'. Ik denk dat ie net zo groot is als neuenbuerg (ofzo), maar het plafond is iets hoger of op z'n minst zo gemaakt dat ik er minder tegenaan vlieg