2 meter F3A setup, advies.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Alexzzz, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    @Julius

    nando raadde hem die accu af, dus heeft ie hem er al weggehaald:)
     
  2. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    hoi alexzzz,
    Ik gebruik de zippy 5000 H in zeer veel kisten van me.
    De laatste model is nu een extra 300 met de hong kong sk 230 Turnigy (3150 watt) motor, loopt prima tot nu toe op 2600 watt, 74 amp.
    de kist weegt 7,4 kg.
    Ik draai er nu een 21 x 12 prop op of de 18 x 10 carbon 3 blad op.

    tot nu toe geen probleem.

    ik heb nu de zippy Flightmax 5000mAh 5S1P 30C nu in bestelling staan en ga deze ook weer testen.

    ik heb van de zipp's zeer veel goedde ervaring , welke versie dan ook.

    hopelijk heb je wat aan deze info,

    gr vosje :)
     
  3. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Derk vliegt ook met de Zippy's in zijn Integral F3A, dus je kunt er van uit gaan dat ze goed zijn :D Zelf vorige week ook al 2x 5S Zippy besteld. Welke precies weet ik niet aangezien een vriend in overleg met Dick het had bedacht (Derk gebruikt dezelfde) :p Dus wellicht komende week een 'surprise' :p
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Die 15C zou ik ook af laten vallen.

    Blijven over de 20C H serie (van vorig jaar zal ik maar zeggen)
    Of de nieuwe flightmax serie 20, 25, 30C van dit jaar.

    (Ik heb overigens wel zo mijn bedenkingen bij het verschil van de nieuwe serie 20,25,30C De gewichten zijn zo'n beetje gelijk. Dat zie je bij de andere merken toch niet als er een C verschil is. Alleen een ander stickertje?)

    Ik zou dan even de gebruikerservaringen afwachten. Voorlopig heb je nog geen kist en is het weer ook niet echt vliegbaar.
     
  6. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Voor het B programma gebruik je 2600 - 3000 mAh. Mijn Kokam 4000 packs voldoen dan.
    Ik heb dan gemiddeld 5 1/2 minuut gevlogen. Als ik door vlieg tot mijn 6 minuten timer, heb ik zo'n 3200 mAh gebruikt. Vanaf dat moment vindt mijn TP1010 lader dat ik te diep ben gegaan en gaat hij eerst met een initialisatiestroom laden.
    Veelal is het dan ook zo dat er een onbalans is groter dan 0,03 V en moet je tijden het laden controleren of de onbalans niet vergroot.

    Aan packs met een hogere C-waarde zit een soort van psychlogisch nadeel. Doordat in de eerste helft van je vlucht de spanning beter overeind wordt gehouden heb je meer vermogen. Je moet je kunnen beheersen om niet te veel met je krachten te smijten omdat je dat weer aan het eind van de vlucht moet bekopen.
    Met packs met een lage C vlieg je meer met een soort van remmetje er op maar dat hou je langer vol en de vermogensafgifte is ook constanter.

    Ik ben er daarom nog steeds niet helemaal uit wat ik prefereer, mijn lage C FP pack of mijn hoge C Kokam pack.
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dan denk ik dat de 5000Mah toch de slimste keuze is, ik wil toch graag wat reserve hebben. Ik zit er alleen nog mee, hoeveel accu's ik moet hebben. In ieder geval 2 sets (dus 2x 10 cellen) zodat ik in ieder geval 2 vluchten kan maken, maar op een wedstrijddag zou het zomaar kunnen dat je 3 vluchten moet maken, en op het veld laden zit er niet in denk ik (ook op de wedstrijden niet)

    Patrick; deze zou dus in ieder geval goed zijn;

    Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY-H 5000mAh 5S1P 20-30C Lipoly Pack $107.90

    Julius; laat me het exacte type even weten (of Bert/Dick; zou je dit willen vertellen hier) dan zal het die wel worden.

    Iets anders, waar wordt de remfunctie voor gebruikt die volgens velen noodzakelijk is? Om de prop niet te laten optoeren in downlines of is er een andere reden voor?

    Grt.
     
  8. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Meestal kan je wel op het veld laden. Oss, Son, Gouda heeft gewoon stroom. Max vier vluchten als je geslecteerd wordt om voor te vliegen.
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja, voorvliegen heb je ook kans op inderdaad. Wist niet dat ze bij die 3 stroom hadden, dan gaan de voedingen mee die dag:D In mijn laadkoffer heb ik 2x Robbe Inf 3 zitten op 7AH loodaccu's, maar zou het gezond zijn voor die accu's om daar een F3A-pack mee te laden? (al zou het maar om 1x laden gaan als ik 2 sets heb)

    Jij weet vast wel waar een rem goed voor is Hans?

    Grt.
     
  10. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Inderdaad voor wat je aangeeft, het reduceren van je valsnelheid.
    Ovrigens bepaalt de propvorm op dat gebied ook heel veel. Een APC remt veel minder dan een bredere carbon prop.
     
  11. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hehe ok, dat is die Extra die van Maikel is geweest:D

    Nu ff sparen voor het toestel, die zal volgende maand besteld worden waarschijnlijk, gelukkig heb ik nog wat tijd vóór de eerste wedstrijd:) (het programma train ik nu gewoon met de grote Extra)

    Grt.
     
  13. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    ja dat was die van Maikel,
    ik had er een DL-50 voor , maar ik kwam niet goed uit met de uitlaat en had daar door geen zin om de gehele model te moeten slopen , dus dan elektro !!

    gr vosje :)
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ah ok, dat kan ook natuurlijk. Ik ben zelf nu ook bezig met een 50cc Extra (reservemodel voor de X-klasse)

    Maar goed, terug naar het F3A-gebeuren:)

    Grt.
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.423
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ben druk aan het mailen met Lindinger, de E-evolution gaat definitief besteld worden:p (zal wel een draadje openen onder F3A als hij binnen is)

    Grt.
     
  16. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    @Alexzzz; ik heb het even nagevraagd betreft de Lipo's. Ik had de Rhino 4900 mah 20C besteld, hier vliegt Derk ook mee. Voor een 10s zit de prijs rond de 150,- euro.

    Groet,

    Julius
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Voor zover ik het begrepen had, vliegt Derk inderdaad ook met zippies, en bevallen die prima, maar pakt ie, als ie een F programma moet vliegen bij wind, toch z'n flightpowers.

    Dat komt allemaal wel uit het 'grijze circuit'. Wat ik wel rechstreeks van 'de bron' heb in dit geval, is dat hij ook zippies gebruikt en dat die goed bevallen.
     
  18. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
  19. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.366
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Hey Die extra is al oud die heb ik gebouwd heeeeell lang geleden.
    Ik had hem al lang afgeschreven leuk dat ik hem nog zie.
    Sorry weer on topic
     
  20. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Interessante kist die E-Evolution :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina